Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Raynal wil Alone in the Dark remake


Door Rene Groen op 10-03-2012 om 13:33
Bron: Gamasutra

Naast geheel nieuwe games zien we tegenwoordig ook steeds meer HD remakes, oude uitgaves van titels in een nieuw jasje. Frederick Raynal ziet deze trend ook wel zitten en wil hetzelfde voor zijn oude liefde.

Raynal is namelijk de ontwikkelaar achter het originele Alone in the Dark en tijdens de Game Developer's Conference gaf hij aan graag een HD remake van deze titel te zien. Toch geeft hij tegelijkertijd aan dat het bij een titel als deze niet draait om het aantal polygonen dat je op het scherm zet, het draait om de gedachte van de speler, waarbij een heftig en donker verhaal zeker helpt. Ook een simpel element als het rondlopen met het hoofdkarakter helpt mee aan de beleving:
quote:
"In een adventure loop je tachtig procent van de tijd rond. Als je een grote druk op de speler wil leggen dan jaag je hem simpelweg schrik aan met hetgeen wat hij al deze tijd doet, het simpelweg rondlopen in een game."

Een andere manier is volgens Raynal de toevoeging van vallen die spelers simpelweg niet kunnen ontwijken. Het hoeven hierbij geen grootse elementen te zijn, het openen van een deur, een trap aflopen of het lezen van een boek, al deze onderdelen kunnen helpen.

Als laatste heeft hij nog een ander element: een gelimiteerde inventaris. Je voorkomt hiermee dat spelers zich ineens veilig gaan voelen op het moment dat ze een groot geweer in handen hebben.
quote:
"Je had bijvoorbeeld niet een flinke munitie nodig om te overleven. Als je alle boeken las had je alle informatie in handen om de monsters te doden... Ik wilde de gamer forceren om andere oplossingen te bedenken dan enkel brute kracht te gebruiken."

Helaas gaf Raynal niet vrij of er gerichte interesse was in het maken van een remake.


13:39  Bleszinski: 'Notch is als Justin Bieber'
13:25  Meer DLC voor Marvel vs. Capcom 3?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Alone in the Dark
Type:
Game
Releasedatum:
20-06-2008
Ontwikkelaar:
Eden Games
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media