Vanaf 1 oktober kunnen we aan de slag met FIFA 22 en Electronic Arts heeft bekend gemaakt dat de next-gen versies zullen profiteren van de Hypermotion technologie. Het is, aldus de uitgever, een manier om een realistische, vloeiende en responsieve voetbalervaring voor te schotelen.
Door deze technologie is het voor het eerst mogelijk om de motion capture van 22 voetballers te integreren die op een hoge intensiteit spelen. Of zoals ze het zelf in en persbericht ook omschrijven:
quote:"Daarnaast leert EA’s eigen machine learning algorithm van meer dan 8,7 miljoen frames van hoogstaande match capture, waardoor het nieuwe animaties in real time schrijft, waardoor het organische voetbalbewegingen creëert in verschillende interacties op het veld. Of het nu gaat om een schot, pass of voorzet, HyperMotion transformeert hoe spelers bewegen met en zonder bal."
Als we het overigens hebben over next-gen versies dan valt de PC-uitgave hier niet onder. Net als bij FIFA 21 en Madden 22 valt de PC-versie van FIFA 22 onder de old-gen versies. Dit in tegenstelling tot de Google Stadia versie die weer wél is gebaseerd op de next-gen technologie.
Als je momenteel nog niet in het bezit bent van een PlayStation 5 of Xbox Series console dan is er ook iets om rekening mee te houden. Als je straks de Standard Edition op de PlayStation 4 of Xbox One koopt kun je deze niet upgraden naar de next-gen uitgaven. Koop je daarentegen de Ultimate Edition dan is dit wel mogelijk. Deze beslissing is opvallend te noemen aangezien de last-gen Standard Edition uitgaven van FIFA 21 wel een gratis upgrade in zich hadden.