Er is al veel gezegd en geschreven over Anthem, het nieuwe project van ontwikkelaar BioWare. Dat er nog altijd meer informatie over de game is leren we uit de mond van Executive Producer Mark Darrah.
Via Twitter deelt hij nieuwe informatie met ons:
- Wanneer je coöperatief speelt en een vijand verslaat zal iedere speler zijn eigen loot krijgen, deze is dus niet gedeeld.
- Er zijn vier spelers nodig om deel te nemen aan een Stronghold endgame activiteit. Het is dus niet mogelijk om deze alleen aan te vangen of met een team kleiner dan vier. Er is een matchmaking systeem, het vinden van mensen om je team aan te vullen moet hierdoor makkelijk mogelijk zijn.
- Strongholds vormen geen onderdeel van de campaign, in plaats daarvan zijn het endgame ervaringen met een hoge moeilijkheidsgraad.
- De verhalende missies kun je alleen spelen, echter zijn ze makkelijker als je dit in een groep van vier doet. De moeilijkheidsgraad zal wel worden aangepast, het is dus niet zo dat je het alleen op moet nemen tegen vijanden die je anders met zijn vieren tegen zou komen.
- De missies zijn 'relatief lineair' terwijl de wereld zelf meer open is.
- Als je een missie met een groep hebt aangevangen zul je aan elkaar gelinkt blijven als je terugkeert naar de basis. Mocht je na de missie dan ook gezamenlijk verder willen gaan dan is dit mogelijk zonder dat je elkaar opnieuw moet vinden.
- Spelers kunnen op één account meerdere karakters aanmaken, je bent dus niet gelimiteerd tot één karakter.
- Verzamelde gear kan gebruikt worden in verschillende loadouts, je hebt een zelfde gear dus niet meermaals nodig. De Gear is wel specifiek inzetbaar per Javelin.
Anthem verschijnt op 22 februari voor de PC, Xbox One en PlayStation 4.
|