De eerste tekenen van Beyond Good & Evil 2 kregen we in 2008, echter leerden we in de jaren hierna dat we de titel niet snel hoefden te verwachten. Michel Ancel, hoofdverantwoordelijke voor de game, geeft in de laatste Official PlayStation Magazine nieuw inzicht in de game.
Gesproken over de ontwikkeling van het spel laat hij weten dat het een zeer persoonlijk project is. Hij wil de game met alle liefde afwerken, echter is er veel tijd voor nodig om dit te realiseren.
Reden dat het spel zo lang op zich laat wachten is dat het een zeer ambitieuze game is, waarbij het team de game van hun dromen tracht te maken.
quote: “It’s not the kind of game where you’re working on it as a ‘main thing’. There’s a mix of research that we’re doing in 3D. It’s ambitious – we want to make the game of our dreams.”
Ondanks het lange wachten belooft Ancel ons dat Beyond Good & Evil 2 niet het nieuwe Duke Nukem Forever zal worden. Hij doelt hierbij op een game die tien jaar op zich laat wachten, waarna deze teleurstellend is op het moment dat het verschijnt. Ook het opnieuw starten van de ontwikkeling, een probleem waar Duke Nukem Forever mee te maken had, is niet het geval bij Beyond Good & Evil 2. Ze doen simpelweg veel onderzoek voor de game, denk aan grote steden en enorme omgevingen.
Als laatste geeft Ancel nog aan dat hij de third-person Assassin's Creed bewegingen prefereert boven de Mirror's Edge race-gameplay zoals we deze eerder in een gelekte video zagen.
|