Vanaf vandaag ligt Kingdoms of Amalur: Reckoning in de schappen, een game waar ontwikkelaar Big Huge Games lange tijd mee bezig geweest is. Het is dan ook niet zo gek dat ze de serie maar wat graag vervolgen.
Lead Designer Ian Frazier geeft aan dat er geen behoefte is om aan iets anders te werken, maar dat ze maar wat graag meteen door zouden gaan met een sequel. Er is zelfs al nagedacht over een eventuele opvolger, zo zijn er verschillende tijdsperiodes met zeer gevarieerde thematiek waar ze uit kunnen kiezen.
Ondanks dat ze een tweede deel graag ontwikkelen is dit nog allerminst zeker. Op de eerste plaats hangt het af van de verkoopcijfers, waarbij Frazier aangeeft dat deze ongetwijfeld beïnvloed zullen worden door The Elder Scrolls V: Skyrim. Zelfs wanneer het aantal verkopen echter tegen vallen ziet hij nog een mogelijkheid: wanneer de kritische ontvangst goed is kan dit een uitgever overtuigen om toch een nieuw deel groen licht te geven.
quote: "Er is een onzichtbare lijn, je verkoopt genoeg om een sequel of een ander project te rechtvaardigen, maar niet genoeg om er een groot budget voor te krijgen. Dat is een enge zone, iets wat je niet wilt. Het is bijna nog beter om een flop te krijgen en uit de industrie te stappen dan iets uit je reet te toveren en het mogelijk te maken."
|