Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'Zelda blijft motion controls behouden'


Door Rene Groen op 13-12-2011 om 17:34
Bron: Official Nintendo Magazine

Het belangrijkste gameplay-element van de Nintendo Wii zijn natuurlijk de motion controls, het is dan ook niet gek dat The Legend of Zelda: Skyward Sword grotendeels draaide om deze gameplay.

Eiji Aonuma, producer van het spel, is zelf zeer enthousiast over deze manier van gameplay en ziet dit in de toekomst dan ook niet veranderen. In een interview geeft hij aan dat ze niet meer terug kunnen gaan naar de controls via traditionele knoppen nu ze deze weg eenmaal ingeslagen zijn. Ook in toekomstige Zelda titels kunnen we dan ook weer naar hartenlust rondzwaaien.


07:20  Screenshots Soul Calibur V
17:30  Minder Double Fine releases in 2012
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
Gast (83.80.248.xxx) op 13-12-2011 om 17:43
wicked :D

Gast (217.121.180.xxx) op 13-12-2011 om 17:44
Goede zaak!

asianck op 13-12-2011 om 18:01 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Waarom niet meerdere control opties? Dan blijft het spel ook toegankelijk voor de mensen die geen motion controls willen.

Lawliet op 13-12-2011 om 18:09 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Met de Wii U controller gaan we wel op knoppen spelen tenzij je de controller heen en weer moet zwingen om met je zwaard te zwaaien. Natuurlijk zullen ze vast wel motion controls gebruiken voor bepaalde dingen. Ook een touch screen only Zelda op de 3DS zal niet gebeuren denk ik want ze willen meer de 3D richting op zoals OoT.

Over de motion. Heb gemixte gevoelens met Zelda SS. Het is leuk en het werkt voor het grootsten deels, maar qua gevechten vind ik het een beetje achteruit gegaan. De gevechten zijn leuk en uniek (leuk strategisch), maar mijn voorkeur gaat naar de snelle combat van vroeger.

Gast (94.211.39.xxx) op 13-12-2011 om 18:54
ze moeten het ook te spelen maken voor de mensen die een Wii U kopen zonder Wiimote, en ik sta juist wel open voor een Wii U control-scheme... ze zullen er vast goed over nadenken, maar ze moeten niet weer jarenlang experimenteren en gewoon die game maken

Codewarrior op 13-12-2011 om 19:16 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Dan zal ik future Zelda games niet spelen, vond de besturing van Motionplus echt kut, zoals asianck zegt: waarom niet meerdere control opties?

Boogieboyz op 13-12-2011 om 20:10 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Ja, alsof het zo moeilijk is om dat bij options in te bouwen... Slecht dit. Niet iedreen zit te wachten op motion control. Maarja tis weer Zelda, dus iedreen houdt zn mond en neemt het voor lief. Je zal maar die ene persoon in je vriendengroep zijn die Zelda bekritiseerd...

Gewijzigd door Boogieboyz op 13-12-2011 om 20:11

musthavethisgame op 13-12-2011 om 20:10 [Niv: 50 / Exp: 2504]
De motion controls maakt SS een van mijn minst favoriete zelda´s. Verder is het top, maar ik hou niet van motion.

Louis Tinner op 13-12-2011 om 20:35 [Niv: 201 / Exp: 10063]
De motion controls zijn een verademing voor mij, ze hebben de nieuwe standaard voor motion control neergezet en maken het vechten elke keer weer intensief en een uidaging, een enorme stap vooruit in battle. En de beatle werkt geweldig. Tuurlijk kunnen ze bij een vervolg het wat bijschaven en gewoon de pointer echt gebruiken bij bepaalde zaken ipv tilting controls. Mensen die klagen dat t niet werkt kunnen er gewoon niks van, net als bij wsr moet je het meesteren om goed te zijn

Maar denk maar niet dat ss zou werken zonder motion control, ik bedoel de hele gameplay en levels zijn er omheen gebouwd. Daarom is dat ook onzin om te denken dat je bij dit spel meerdere control opties geimplementeerd zouden kunnen worden. Ss spelen met knoppen zou totale fail zijn geweest als je iets geeft om gameplay iig. Dus opties inbouwen is niet moeilijk, maar zou gewoonweg niet werken. Wellicht voor de volgende zelda wel, wie weet wat ze weer verzinnen bij nintendo

Desalniettemin kan de nieuwe controller weer geheel nieuwe mogelijkheden bieden en zelfs een combi.atie van de wii u pad en wiimoteplus. Was je vergeten dat de wiimotes ook werken op de wiiu lawliet

Gast (81.205.166.xxx) op 13-12-2011 om 21:17
ik zie de tablet gebruikt worden als schild. Aangezien hier ook gyroscopes in zitten.

Gast (81.205.166.xxx) op 13-12-2011 om 21:19
" Maarja tis weer Zelda, dus iedreen houdt zn mond en neemt het voor lief. "

Vast nooit gehoord van gamedesign.
Louis Tinner snapt het.

Gast (77.248.119.xxx) op 13-12-2011 om 22:08
knsap trouwens best dat niet iedereen motion control digged, maar voor de conservatieven zijn er al meer dan genoeg games.

@gast 81: tablet als schild.. hmmm met touch controls het zwaardvechten doen? Of met een arm-strap voor de tablet icm wiimote en nunchuck, powerglove en wiiU enkelbanden lol een heel Nintendo armysuit *D

Maar nieuwe controller biedt erg veel mogelijkheden, zeker voor map, items, puzzles, gameplay met gyroscoop en pointer, om je heen kijken. Of toch icm met wiimote/nunchcuk waarbij je de tablet naast je neer moet leggen maar kweeni of dat wel fijn zal werken. Kijk er nu al naar uit waar ze mee gaan komen iig :)

Gast (82.169.9.xxx) op 13-12-2011 om 22:23
|( Ik wordt helemaal gek van die motion controles,geef aub gewoon meerdere control settings!!!

Gast (87.66.6.xxx) op 13-12-2011 om 22:34
Ik kan eerlijk gezegd niet snappen hoe iemand in godsnaam liever met de analoge stick zijn pijl en boog richt dan met de veel snellere en precieze controls als in TP (moet SS nog spelen). Je kunt gewoon veel beter mikken, en als je in een snel-tempo baasgevecht zit en snel een pijl in de baas zijn kop moet schieten, gaat dat gewoon veel beter met MC, terwijl richten en mikken met de analoge stick gewoon houterig en onnauwkeurig werkt in vergelijking, en bovendien veel trager is. En dat is maar één voorbeeldje van de voordelen die mc bieden voor een actie/adventure spel als Zelda. Tuurlijk is mc control niet voor elk genre weggelegd, maar als iets gewoon beter werkt dan met de klassieke knopjes moet dat gewoon gezegd kunnen worden zonder dat de purists erop springen en beginnen te zeuren. Hou je niet van MC? Speel dan de oude Zelda's, blijf bij ALTTP of OOT, worden toch allebei genoemd als niet te overtreffen Zelda's, dus waarom jezelf teleurstellen met nieuwe games als ALTTP of OOT toch altijd beter zijn?

Gast (77.170.208.xxx) op 13-12-2011 om 22:48
'Zelda blijft motion controls behouden' meschien hint Zelda ook naar de PS3 move? of new Zelda WiiU launch game??

Femina op 13-12-2011 om 23:10 [Niv: 38 / Exp: 1884]
Dat is echt wel balen... heel leuk die motion controls.. maar geef mij maar gewoon een controller!

wortel6 op 13-12-2011 om 23:38 [Niv: 16 / Exp: 791]
niks balen goed nieuws juist

Gast (194.78.9.xxx) op 14-12-2011 om 08:29
hoe kan dat met een wii u controller? :)

Louis Tinner op 14-12-2011 om 08:38 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Gast hierboven: zoals hier in de comments te lezen kan je ook met de wiimote gebruiken op de wiiu, bovendien zit er ook een gyroscoop in de wiiupad.

Ksnap ook niet dat mensen weer terug willen naar puur en alleen de knoppen. Dus jullie willen weer mikken met de analoge stick?

Gast (83.82.8.xxx) op 14-12-2011 om 08:46
En mensen maar afvragen waarom de beste Zelda's uit de vorige generaties komen. Hint: geen motion controls

Gast (145.100.6.xxx) op 14-12-2011 om 10:10
Je kan niet beide besturingen aanbieden. Hoe doe je de gevechten dan in SS met de controller? Alle gevechten zijn strategisch en dwingen de speler de vijand op een bepaalde plek te raken. Dit doe je dus door bijvoorbeeld je zwaard links te zwaaien. Als je dit met de controller zou spelen, zou je die bepaalde plek moeten targetten met de Z knop, wat de gevechten ineens wel heel makkelijk maakt; gewoon doordrukken op de Z knop om die plek te targetten en A indrukken om te slaan. Weetje hoe saai de gevechten dan gaan worden! Dan mekkert iedereen ineens weer dat de gevechten zo saai zijn in SS. En dan heb ik het nog niet eens over bepaalde minigames die gewoon helemaal niet meer zouden werken met de controller (boompie hakken bijv.)

Juuppel op 14-12-2011 om 11:05 [Niv: 12 / Exp: 613]
ik vondt de motion controls wel ok dus future zelda's gaan ook in mijn collectie komen

alleen dat stukje dat je de harp moet bespelen met die chick vinnik ik foktop

Gast (83.87.8.xxx) op 14-12-2011 om 14:17
Ik vond sommige spellen wel vet op de WII maar veder heb ik dat ding niet aangeraakt omdat die motion control zo kut is

Gast (87.195.70.xxx) op 14-12-2011 om 15:54
Die motion controls moeten er inderdaad ingehouden worden. Vervelend voor de sensorimotorisch inferieure figuren tussen ons, maar dit is gewoon DE manier van gamen!

Gast (83.82.8.xxx) op 14-12-2011 om 16:45
Haha juist. Jij moet niet ouder dan 14 zijn

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Zelda: Skyward Sword
Type:
Game
Releasedatum:
18-11-2011
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media