Gedurende de Video Game Awards kregen we dan eindelijk iets meer te zien van Metal Gear Rising: Revengeance, de nieuwe naam voor dit aankomende project. Hideo Kojima geeft nu iets meer duidelijkheid over het project.
In een interview laat hij weten dat ze eerder al aan gaven dat het spel zich enkele jaren na Metal Gear Solid 4 af zal spelen. Sommige mensen zagen dit als een bevestiging dat de game een sequel betreft, echter is dit niet het geval. Metal Gear Rising is geen onderdeel van de Metal Gear Solid serie, echter wil hij op dit moment niet verder in gaan op het hoe en waarom hiervan.
In de Kojipro podcast leren we nog wat meer over de game, zo werd ons bij de eerste onthulling van het project verteld dat we door alles heen konden snijden wat we tegen kwamen in het spel. Naar nu blijkt vond het ontwikkelteam dit onvoldoende om je de gehele game mee bezig te houden, echter waren ze onzeker wat ze dan wel moesten doen. Het kwam zelfs op een punt dat Hideo Kojima het project, waarvan het verhaal en de motion capture al grotendeels was afgerond, geheel wilde annuleren.
Toen de mannen van Platinum Games echter op bezoek kwamen zagen ze veel potentie in het half afgeronde project en dus besloten ze deze over te nemen en om te zetten tot een actiegame. Nadat ze de content gepresenteerd kregen werd er na onderhandelingen besloten om ook een geheel nieuw verhaal te schrijven.
In het nieuwe model kunnen we niet meer door alles heen hakken, simpelweg omdat dit onmogelijk is met de levelstructuren. Spelers kunnen echter nog altijd bepaalde objecten en vijanden op een manier snijden die ze zelf prefereren. Producer Yuji Korekado voegt toe dat alle elementen uit de originele E3 trailer bewaard zijn gebleven, het nieuwe ritme is nu 'slash, slash, slash, take', in plaats van 'aim, slash, take'.
Metal Gear Rising: Revengeance verschijnt in 2012.
|