Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

'Consoles te oud voor The Witness'


Door Rene Groen op 29-09-2011 om 16:40
Bron: Blues News

Met de game Braid maakte Jonathan Blow veel indruk, waarna de verwachtingen hooggespannen zijn voor zijn nieuwe project, The Witness. Helaas zullen console gamers de game echter aan zich voorbij moeten laten gaan.

In een interview met Edge geeft Blow aan dat de specificaties van zowel de PlayStation 3 als Xbox 360 vijf jaar oud zijn, hetgeen heel veel is in computerjaren. Het zou hem zeer veel werk kosten om het project te porten naar de consoles, een moeite die hij niet wil nemen. Zijn doel is om minimaal break-even te spelen op Steam en iOS, op deze manier kan hij zijn passie blijven beoefenen zonder dat hij hier consoles bij nodig heeft.

Blow geeft verder aan dat hij het een interessant idee vindt om een game vroegtijdig uit te geven, denk aan Minecraft, maar dat dit de verrassing er vanaf haalt. Het is een concept dat enkel zou werken wanneer je een groep trouwe fans hebt die je speciaal uitnodigt in je game, maar dit is niet te realiseren.

The Witness, een exploratie-puzzelgame, moet ergens in 2012 op de markt komen.


16:47  Nieuwe video Payday: The Heist
16:33  L.A. Noire krijgt Complete Edition op PC
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (62.45.120.xxx) op 29-09-2011 om 17:30
Zou er denk ooit een console komen waar je onderdelen kan verwisselen? :p

(Niet geheel zoals een PC maar video kaarten en de RAM ofzo)

Gast (77.250.192.xxx) op 29-09-2011 om 17:34
@Gast (62.45.120.xxx) dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, dit omdat microsoft sony en nintendo niet zo van de hardware mods zijn omdat die meestal gebruikt worden voor piracy.

Nelus op 29-09-2011 om 17:44 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Daarbij komt nog dat men juist een console komt om niks te hoeven te tweaken uiteindelijk.

Exploratie puzzel game, misschien in de gaten houden

Wii gamer op 29-09-2011 om 19:20 [Niv: 290 / Exp: 14517]
gewoon een luie donder met een slap excuus.

Gast (195.240.188.xxx) op 29-09-2011 om 19:22
Nee hoor, hij heeft gewoon gelijk.

Nelus op 29-09-2011 om 21:21 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Idd, eigenlijk kan je het verkorten naar 'Consoles te oud'

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-09-2011 om 21:28 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Ik had absoluut geen idee dat een iPhone dan zo jong was. De eerste iPhone verscheen voor de PS3.

Gast (188.91.139.xxx) op 29-09-2011 om 22:48
@ Joni Philips

Nee toch? De PS3 is er sinds eind '06 en de iPhone sinds midden 2007.

En het is inderdaad vrij slap om te zeggen dat de consoles te oud zijn om de game te draaien. Alles draait erop, als je ten opzichte van de PC de settings en resolutie maar een beetje omlaag haalt. Daarover gesproken, dat is (zoals meeste gamers weten) bij elke PC game mogelijk zodat de games ook op oudere en/of goedkopere hardware draaien. Zeg dan gewoon dat het te veel werk is om de game te porten naar de hele andere processorarchitectuur van de consoles.

Gast (62.45.120.xxx) op 29-09-2011 om 23:40
Naja om eerlijk te zijn schrok ik wel hoe goed die Unreal Engine 3 games waren op de iPhone 4, het ziet er echt super uit

Komt al in de buurt van de consoles kwa graphical stijl

http://www.wouldyoukindly.com/wp-content/uploads/Infinity_Blade2.jpg

Zuigertje op 30-09-2011 om 13:20 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Lijkt alsof iedereen hier leest met een fanboybril.

Hij geeft aan dat door de oude hardware het porten voor hem teveel tijd kost, en dit doet hij liever niet omdat zijn passie games maken is en niet games porten.
Hij zegt niks over of de console het wel of niet kan draaien.

@ Joni:

iOS = software (die overigens constant geupdate wordt), geen stukje hardware...

Gewijzigd door Zuigertje op 30-09-2011 om 13:28

Joni Philips (Eindredacteur) op 30-09-2011 om 22:41 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
@Gast (188.91.139.xxx): In Europa was de iPhone er net iets eerder.
@Zuigertje: Tja, PS3 en 360 ook, maar dan met het verschil dat elke console bijgewerkt wordt en dat je niet alleen op de laatste versie speelbaar bent. Ofwel neem je alle iPhones en zit je met even oude zaken, anders neem je alleen de laatste versie en dan heb je toch een veel kleinere afzetmarkt dan met de 95 miljoen van de PS3+360.

Zuigertje op 30-09-2011 om 23:29 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Ik weet niet echt wat je bedoelt.

De ontwikkelaar ontwikkelt voor Windows, Mac (Steam) en blijkbaar is het ook makkelijk voor iOS (ipod/iphones/ipads) anders zou hij dat natuurlijk niet doen.

Voor de 360/ps3 doet hij dat liever niet, omdat de hardware (en de developertools uiteraard ook) te oud zijn, waardoor het voor hem te veel tijd kost.

Snap niet wat hier zo verkeerd aan is.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Witness
Type:
Game
Releasedatum:
26-01-2016
Ontwikkelaar:
Thekla
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media