Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Insanely Twisted Shadow Planet


Door Rene Groen op 19-08-2011 om 10:14
Bron: Gamed

Kijkend naar de Summer of Arcade line-up van Microsoft is Insanely Twisted Shadow Planet, voortaan simpelweg ITSP genaamd, waarschijnlijk de meest opvallende titel. De game is afgeleid van een Nickelodeon-programma, grote vraag is natuurlijk of dit programma ook omgezet is tot een leuke titel.

ITSP is een game waarvan je niet veel uitleg krijgt en eigenlijk ook weinig uitleg nodig heeft. Als speler ben je een UFO die op een planeet terecht komt die overwoekerd is door beesten, schaduwen en ander onheil. De UFO krijgt hierin de vrijheid om vrij rond te zweven, maar nog niet de vrijheid om meteen overal te komen. Middels puzzeltjes is het hierin de bedoeling om steeds wat verder te komen. Een simpel voorbeeld is een muur die in eerste instantie een obstakel lijkt te vormen, maar na het vinden van het juiste object neergehaald kan worden om de weg te vervolgen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. De game nodigt hierdoor uit om af en toe te backtracken en je stappen nog eens te doorlopen.


Verwacht niet dat je de game in één vloeiende rit zult doorlopen, op bepaalde momenten zullen de hersenen flink zijn werk moeten doen. Gelukkig is hierin voldoende variatie aangebracht door ook vijanden te introduceren. Deze ga je niet zozeer direct te lijf, als wel door manieren te vinden om er voorbij te komen. Stel bijvoorbeeld dat een vijand je constant op wil zuigen, dan is het aan jou de taak om dit met gevonden elementen te voorkomen. Mocht je onverhoopt toch vast komen te zitten dan is er nog altijd een scanner die je laat zien wat je moet vinden, maar niet waar je dit kunt vinden. Het oplossen van een probleem is hierdoor iets makkelijker, echter voelt het nog altijd niet als vals spelen, omdat je zelf nog het juiste object moet zien te vinden. Naast dit soort puzzelelementen heeft de game tevens een klein shooterelement in zich, echter speelt deze een ondergeschikte rol in het geheel.

De ontwikkeling van ITSP heeft vier jaar gekost en het is duidelijk dat veel van de aandacht uit is gegaan naar het design. Het spel lijkt op een cartoon en de animaties sluiten naadloos aan bij dit gevoel. Voor een klein voorbeeld hiervan wil ik je uitnodigen het onderstaande filmpje te bekijken zodat je begrijpt wat ik bedoel. Ook aan het geluid is veel aandacht besteed, waarbij ieder element zijn eigen geluidseffect heeft dat perfect in de wereld past. Enkel de achtergrondmuziek was naar mijn mening iets te eentonig, overigens zonder dat dit gaat irriteren.


Hoewel ITSP een unieke ervaring geeft die je niet snel in een andere game tegen zal komen is het jammer dat de game niet al te lang duurt. Met een uurtje of vijf is de game uitgespeeld en heeft het enkel nut om terug te keren om de volledige map uit te kammen en hiermee honderd procent te behalen. Wel heeft de ontwikkelaar een multiplayer mode toegevoegd, Lantern Run genaamd, voor vier spelers die zowel online als offline te spelen is. De game laat ons hierbij door willekeurig gegenereerde grotten vliegen terwijl we een monster voor moeten blijven.

De vraag die je jezelf moet stellen is of je 1200 MS Points wil besteden aan een game die wellicht iets te kort is voor dit bedrag. Tegelijkertijd is dit meteen het enige minpunt dat we kunnen bedenken, ITSP weet namelijk een unieke ervaring voor te schotelen die de hersenen soms stevig op de proef stelt. Microsoft bewijst hierdoor wederom over een ijzersterke Xbox Live Arcade line-up te bezitten die ervaringen geeft die we hiervoor niet of nauwelijks tegen zijn gekomen.
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   80
Graphics   90
Replay   70

Een unieke, ietwat korte game.
80


10:14  Fruit Ninja Kinect
10:04  [GC] Gameplayvideo's Dark Souls
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Insanely Twisted Shadow Planet
Type:
Game
Releasedatum:
03-08-2011
Ontwikkelaar:
FuelCell Games
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden