Precies een week geleden kondigde uitgever Bethesda de komst van Prey 2 aan. Lang op informatie over deze sequel hoeven we niet te verwachten, het Zweedse game magazine Game Reactor komt namelijk met de eerste details.
- De titel is nu voor drie jaar in ontwikkeling. De Xbox 360 is hierbij het hoofdplatform, tevens verschijnt de game op de PlayStation 3 en PC.
- De ontwikkelaar haalt zijn inspiratie uit Mirror's Edge, Mass Effect, Riddick en Blade Runner. De gameplay is hierbij zo vloeiend als de eerstgenoemde titel: spring van grote hoogtes, gebruik je handen om langs lijnen te glijden en spring als een kat naar verschillende structuren. Het is te vergelijken met de bewegingen van Faith uit Mirror's Edge. Dit zogeheten parkours zal vooral gebruikt worden wanneer je achterna gezeten wordt door vijanden.
- Er is niet alleen een vergelijking met Mass Effect: het coversysteem moet is te vergelijken met Killzone 3 en de battles moeten ons doen denken aan Vanquish.
- Prey 2 kent een open wereld die ze weer vergelijken met Assassin's Creed. We mogen zelf kiezen waar we naartoe willen, praten met de mensen die ons interessant lijken en de missies kiezen die we willen voltooien.
- Ook in Prey 2 kunnen we looten en dit is te vergelijken met Borderlands.
- De ontwikkelaar vergelijkt deze sequel als volgt ten opzichte van het origineel: 'Wanneer de eerste Prey de Luke Skywalker versie van het verhaal was, dan is Prey 2 het verhaal van Bobba Fett.'
- Ze omschrijven het proejct als volgt: 'Het heeft het bewegingsschema van Mirror's Edge, de vrijheid van Mass Effect en de vuurgevechten van Killzone 2'.
- Dat de eerste aankondiging van de titel al lange tijd geleden plaats vond en we geruime tijd niets hoorden is niet vreemd, in de tussentijd is het project meermaals opnieuw gestart.
- Hoofdkarakter in de titel is Killiam Samuels, een sheriff en bewaker in een gevangenis op de planeet Exodus. Ondanks dat deze het karakter uit het origineel vervangt is het eerste level uit Prey 2 precies hetzelfde als die uit Prey, deze beleef je nu echter uit de ogen van het nieuwe karakter.
- Samuels kan schaduwen gebruiken waardoor hij achter vijanden kan komen zonder dat deze hem zien.
- De portals uit het origineel keren terug, het zijn er echter minder en ze zien er anders uit.
- Aliens vormen wederom een belangrijk onderdeel van de game, echter zijn ze menselijker dan bij het origineel. We kunnen ze eerder vergelijken met de aliens uit Mass Effect.
- In de game valt geld te verdienen waarmee we armor, wapens en nieuwe mogelijkheden kunnen kopen. Als voorbeeld van dit laatste is het bijvoorbeeld mogelijk om een vijand in de lucht te houden.
- Wapens kennen verschillende soorten ammo, wapens kunnen we verder aanpassen of zelfs geheel opnieuw opbouwen.
- Er is geen multiplayer, 3D, Kinect of Move gepland. Human Head richt zich liever op een goed verhaal dan dat ze hun aandacht verdelen over een single- en multiplayer.
- Prey 2 verschijnt in 2012. Na diens release is er downloadable content gepland.
|