Zoals vrijwel iedere game kreeg ook Super Street Fighter IV additionele content, helaas was het downloaden hiervan echter niet voor iedereen even plezierig.
De extra content bestond onder andere uit alternatieve outfits voor de vechters, alleen bij het online gedeelte gaf dit problemen. Daar waar Xbox 360 eigenaren hun nieuwe outfit online konden tonen aan tegenstanders die deze content zelf niet hebben, daar is dit op de PlayStation 3 niet mogelijk. Speel je aldaar met een additionele outfit zonder dat je tegenstander ditzelfde pakket heeft gedownload, dan zal deze simpelweg de normale outfit zien.
Nadat veel gamers boos werden op Capcom besluit het bedrijf nu te reageren en de schuld bij Sony zelf neer te leggen. In een uitleg geven ze aan dat de nieuwe content extra data verbruikt op het netwerk van zowel Xbox Live als het PlayStation Network. Microsoft kiest ervoor om deze kosten zelf voor rekening te nemen, waardoor een ieder deze content kan zien, zelfs wanneer deze niet beschikken over de DLC. Sony kiest er echter voor om deze kosten niet voor eigen rekening te nemen en dus zul je de content zelf in bezit moeten hebben om deze ook van een tegenstander te kunnen zien.
quote: “The story is a bit more complicated because the costs of adding new data vary by region in some cases, and some additions are free, or free within a certain timeframe, etc., but the bottom line in this particular case is that Sony would [have] charged Capcom significant fees for distributing the new costume data to users that hadn’t actually bought the DLC. Microsoft covered those costs, so the costume data is visible to all there.”
|