Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Productiekosten Kinect bedragen 56 dollar?


Door Rene Groen op 12-11-2010 om 16:43
Bron: EETimes

Bij de lancering van een nieuw stuk hardware maakt de uitgever eerst vaak een verlies, simpelweg om de hardware tegen een mooie prijs aan te kunnen bieden. Microsoft lijkt hier echter geen last van hebben.

In het verleden gaven ze al aan geen verlies te zullen maken op de verkoop van Kinect en een onderzoek van UBM TechInsights wijst uit dat hier geen woord aan gelogen is. Het bureau deed onderzoek naar de productiekosten van Kinect en kwam hierbij uit op een bedrag van 56 dollar, zo'n veertig Euro. Aangezien de camera bij ons een adviesprijs heeft van 149 Euro is dus duidelijk dat Microsoft een leuke winst maakt per verkochte eenheid, ondanks een investering van vele miljoenen om Kinect te kunnen ontwikkelen.

    “Basically, the strength of the design is the huge design win for the Israeli fabless company PrimeSense. They’ve provided the most innovative portion of the Kinect with their image processor, audio and video interface.”


16:47  'Gold leden drie uur per dag online'
16:39  del Toro / THQ titel is sci-fi RPG trilogy?
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Weslii op 12-11-2010 om 17:01 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik neem aan dat er "productiekosten" wordt bedoeld in plaats van "ontwikkelkosten".

Dat is namelijk nogal een verschil.

the_dan op 12-11-2010 om 17:02 [Niv: 310 / Exp: 15521]
tsjah

waar denk je dat het MS logo voor staat

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-11-2010 om 17:11 [Niv: 747 / Exp: 37359]
@ Weslii: Je hebt natuurlijk gelijk, is aangepast.

Weslii op 12-11-2010 om 17:14 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Overigens had ik niet verwacht dat ze veel hoger zouden liggen. Ik denk zelf dat de Move ook ongeveer dezelfde productiekosten zal hebben. consoles met verlies verkopen is al niet een al te beste strategie, maar accesoires met verlies verkopen zou natuurlijk überstom zijn.

impulse op 12-11-2010 om 18:46 [Niv: 57 / Exp: 2836]
wat had je verwacht het is gwn een webcam

Gast (80.101.107.xxx) op 12-11-2010 om 19:33
@ Impulse: een gekraakte webcam die al op MAC OS X kan draaien. :D

En wederom mag de xbox-community voorover bukken om hard genomen te worden door MS.
Gewillig, want geen één zal er tegenstribbelen!!

GanGsterG op 12-11-2010 om 19:43 [Niv: 256 / Exp: 12782]
100 euro meer betalen dan de productie kosten.
Ik zou dit gaan boycotten man stelletje afzetters daar bij MS.

Gast (129.125.108.xxx) op 12-11-2010 om 19:56
@gast 80.101.107

Ja heerlijk voor over bukken tjongejonge kneus het is een bedrijf moron.

raxus07 op 12-11-2010 om 21:38 [Niv: 60 / Exp: 3019]
@Impulse... ja een webcam waar je je hele console mee kunt besturen noem ik niet even een webcam

Gewijzigd door raxus07 op 12-11-2010 om 21:38

Gast (85.147.20.xxx) op 12-11-2010 om 23:10
eerst moet de research betaald worden, daarna kan de prijs naar beneden.

Gast (86.87.29.xxx) op 13-11-2010 om 00:07
Lache altijd hoe jullie zijn.
Lees al een tijdje jullie reacties.
Maar Sony doet precies hetzelfde met de Move,
en Nintendo doet het al sinds de Wii en de DS zijn uitgekomen.
De productiekosten van die 2 consoles liggen zo drastisch laag, en Nintendo heeft nog geen 1x de prijs van de Wii verlaagd.
Dus ehm, we worden uiteindelijk allemaal lekker hard genomen.

Gast (193.202.110.xxx) op 13-11-2010 om 00:52
@GanGsterG

Lees Weslii ze reactie nou eens voordat je jezelf als ps3 noob weer enorm voor lul zet net zoals een hoop anderen.

Productie kosten en Ontwikkeling kosten zijn grote verschillen, reclame maken, personeel kosten, vervoerskosten, import en export kosten, fabriek kosten en ga zo maar door.

Echt jullie zetten jezelf echt gigantisch voor lul met zulke domme opmerkingen.

GanGsterG op 13-11-2010 om 01:11 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@gast 86.147.29
Maar sony vraagt geen 100 euro boven de productiekosten.

De productie kosten van de starters pack zal denk ik op de 30-35 euro zitten dus je betaald 25-30 euro meer.

Dat valt nog wel mee

Gast (193.202.110.xxx)
Wat voor lul zetten als jij graags door ms genaaid wilt worden ok, maar dat wil ik niet.
Het is gewoon overduidelijk dat de kinect over priced is en iedere koper afgezet word bij aankoop.

Met 50 euro winst op elke kinect exemplaar heb je al genoeg om de ontwikkelkosten en andere shit te vergoeden.

En het is een assecoires geen console.
Bij een console was 100 euro extra normaal geweest, omdat de ontwikkelkosten daar veel hoger liggen.
Maar deze assecoire heeft echt geen ontwikkelkosten van een console hoor.

En ze hoeven kunnen de ontwikkelkosten ook terug verdienen via kinect games he.

Het kon makkelijk gekund om dat ding te verkopen voor 100 euro.
En dat was volgens mij nog beter geweest, omdat ze dan nog een grotere fanbase krijgen die games kopen, dus meer gamesverkopen.

Maarja MS ziet alleen maar geld dat ze op een dag een grove fout maken.

DenXD op 13-11-2010 om 05:48 [Niv: 31 / Exp: 1540]
Om van de overige 94 dollar alle andere kosten te dekken houden ze sowieso toch maar een dollar of 25 over. Denk hier aan de kosten die gast 193.202.110.x meldt; Reclames, personeel, transport, import/export, fabriekskosten. Maar ook de retailers/winkeliers hebben een grote vinger in de pap. Als je denkt dat 1 van de gamedevelopers ook maar bepaalt hoe duur de winkeliers hun producten aanbieden, dan zit je goed mis. De winkeliers moeten ook hun winst maken. Dan is opeens de Kinect eens niet meer zo duur, want je krijgt er ook nog een game bij.

En als gaat vergelijken, Wiimotes/Sony moves hebben voor iedere speler, apart, controllers nodig van 60 euro p.p. wat neer komt op 240 euro in totaal (voor 4 players). Kinect heeft dit euvel niet.

Gewijzigd door DenXD op 13-11-2010 om 05:49

Gast (80.101.107.xxx) op 13-11-2010 om 08:18
@ DenXD: Als ze van die 94 dollar die overblijft maar 25 dollar overhouden dan zijn ze daar ook nog eens heel erg dom. De vervoerskosten zijn echt te verwaarlozen, ze verschepen dat met containers en niet per stuk met een zilveren postduif ...
Leuk dat jij denkt dat het allemaal zo duur is, dat hebben ze graag.

En wat betreft het kopen van 4 moves voor iedere speler: dat komt neer op 180 euro inc 1 camera.

Gast (77.249.147.xxx) op 13-11-2010 om 09:12
@ 129.125.108.xxx: Hij heeft wel gelijk. De xbox community pikt wel nagenoeg alles van MS. De duurdere accessoires zoals bv HDD, het betalen voor online gamen, etc. etc.
Tuurlijk is het een bedrijf, maar je kunt ook overdrijven.

Je kunt zeggen dat 35 euro per jaar niet veel is om online te kunnen, maar na 10 jaar (en €350,= verder) heb ik als hardcoregamer dan liever een extra console (PS3) ipv het onlinegebeuren van xbox. En PSN is GRATIS, dan speel ik daar wel online.
Ondertussen heb ik beide consoles en beide hebben hun voordelen, ik als consument maak daar gebruik van.

Gast (83.81.137.xxx) op 13-11-2010 om 09:35
Gangster G, ben jij econoom ofzo, oh nee anders had je niet zo simpel geredeneerd...

De Move voor 1 persoon is inderdaad zo'n 30 boven productie, wil je met twee spelen zoals kinect mag je het maal 2 doen en kom je al op 60.

Maar zoals meerdere mensen al zeggen en wat je blijkbaar niet wilt begrijpen is dat productie kosten niets zegt over totale kosten.

Ten eerste hebben ze een flinke duit betaald om het israelische bedrijf te kopen met de technologie, ten tweede is er daarnaast door honderden mensen 2 jaar aan gewerkt met niet alleen loonkosten zoals je zult begrijpen, ten derde is er voor 500miljoen marketing in gestoken, ten vierde heb je nog kossten als transprt etc etc.

met andere woorden, met productiekosten heb je nog geen 50% van de kosten te pakken.

Stop nu maar met mekkeren, het is een super gaaf apparaat die vernieuwend is

Weslii op 13-11-2010 om 10:53 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"De productie kosten van de starters pack zal denk ik op de 30-35 euro "

Jij kunt natuurlijk zoveel denken, maar wat echt interessant zou zijn is als je er ook bij verteld hoe je op dat bedrag komt. Want als ik heel eerlijk ben hecht ik heel weinig waarde aan wat een schooljongen van 16 die nog nooit in zijn leven iets heeft geproduceerd denkt.

Gast (94.210.144.xxx) op 13-11-2010 om 11:28
Weten jullie wat nog erger is?

Dat kinect gewoon fail is. Het bewijs is er, want Kinect is nu al geheel gekraakt en draaiend gevonden op de PS3. (Bron: PS3hack)

Serieus gamers, MS heeft weer een Shitproduct op de markt gebracht die kampt met enorme problemen.

Waarom trappen jullie in deze zooi??

Gast (85.147.168.xxx) op 13-11-2010 om 11:48
Gast (80.101.107.xxx) op 12-11-2010 om 19:33
En wederom mag de xbox-community voorover bukken om hard genomen te worden door MS.
Gewillig, want geen één zal er tegenstribbelen!!

Ach, wat heb je dan van Sony gehad?...Een veel te dure console met een inferieur PSN. Ik betaal graag voor XBL. Uitstel, uitstel en uitstel.....Daar zit je dan met die paar exclusives die de moeite zijn.....de rest draait beter op de 360.

Jammer dat je niet door hebt dat iedereen genaaid wordt...

GanGsterG op 13-11-2010 om 12:44 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@weslii

Het is een schatting en ook een realistische de productie kosten zullen echt niet onder de 30 euro zitten.

Want je krijgt een ps3 eye, Move controller en een demo disc.
Dat bijelkaar zal zker rond de 30 euro zitten hoor.

Alsof mensen van 30 jaar wel wat produceren wat ben jij soms zo dom.
En een 16 jarige kan misschien nog meer weten dan wat jij weet slimme.

En zo te zien kan je weer niet winnen in een discussie en ga je met leeftijden smijten, maar ik zal je zeggen ik kom niet wanhopig over jij wel.
Beter ga je in een hoekje uithuilen.

Gast (83.81.137.xxx)
Om de rest van het de ontwikkelkosten terug verdienen heb je ook nog de games he en het is gewoon dom om er 150 euro voor te vragen.

Sony vraagt er toch ook geen 100 euro voor, omdat ze geleerd hebben van hun fout de ps3 iets dat overpriced is word niet goed verkocht.

@denkXD
@ 2 personen die een move controller en een navigator kom je uit op 160 euro.

Op kinect kan je maar met 2 tegenlijk.

Dus ze zijn beide evenduur als het om 2 personen gaat, alleen heb je met de move meer mogelijkheden en het kan tot 4 spelers tegenlijk.

Dus dan heeft de move meer voordelen.

Weslii op 15-11-2010 om 09:32 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Het is een schatting en ook een realistische de productie kosten zullen echt niet onder de 30 euro zitten."

Nu doe je het weer!!!!!!
ONDERBOUWING!!!! Onderbouw die nonsens die je spuit nu eens. Je roept maar wat, met 0,0 onderbouwing. WAAROM DENK JIJ DAT DIE KOSTEN NIET ONDER DE 30 EURO ZITTEN?

Vind je het gek dat ik met leeftijd smijt? Je bent zo overduidelijk 16 jaar, compleet met de kinderlijke naiviteit en domheid. Alsof jij ook maar van 1 component van de Move de inkoopprijs kan weten. Je lult weer eens uit je nek, zoals we van je gewend zijn.

im2 op 15-11-2010 om 20:23 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Dat betekent hopelijk dat de prijs snel zal dalen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kinect
Type:
Hardware
Releasedatum:
10-11-2010
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:


Meer media