Met Dead Rising ontwikkelde Capcom een succesvolle Action/Adventure op de Xbox 360 die momenteel een vervolg voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360 krijgt dankzij Blue Castle. In de game moet de zombie-invasie opnieuw bestreden worden, maar ditmaal gebeurt dit in een casino.
In de game verschijnen meestal honderden zombies tegelijk op het scherm, met een maximum van 3000 zombies. Tegen Gamasutra vertelde Dead Rising 2 co-producer Shin Oha dat de game tot 7000 zombies tegelijk kan tonen, maar dat dat gewoon te veel is. Eens je meer dan 3000 zombies in beeld hebt, zie je het verschil niet meer en heb je te weinig ruimte. Dan kun je niet goed bewegen. Daarom beperkt de game zich tot 3000 zombies.
Last year at Captivate we did a demo. We had a strip — It was probably like 10 meters wide and 200 meters long. We filled it with about 7,000 zombies. After about 3,000, you can’t really tell the difference because it fills up the screen anyway. Over 3,000, it ruins the experience. It’s not a game anymore.
|