Feature: Retro Feature: The Wind Waker
Door Simon op 03-07-2010 om 17:57
|
Bron: Gamed
|
In 2003 verscheen er een nieuwe Zelda game voor de Nintendo GameCube: The Wind Waker. De game kende een unieke grafische stijl die her en der bekritiseert werd. Menigeen werd echter ook verliefd op die stijl. Zo ook ik, en ik besloot dan ook om een brief aan Link van die tijd te schrijven.
Beste Link,
Momenteel kijkt de wereld in spanning uit naar je nieuwste avontuur in The Legend of Zelda: Skyward Sword. Na jouw optreden in Twilight Princess zijn de verwachtingen opnieuw hooggespannen: wat gaat Nintende met je doen? Hebben ze je opnieuw de volwassen look gegeven die we in Twilight Princess zagen? Of mag je je weer helemaal uitleven in je cell-shaded gedaante die onder andere te bewonderen was in Wind Waker? Alles wees op de eerste mogelijkheid door een vrijgekomen artwork. Jammer genoeg. Gelukkig liet Nintendo op de afgelopen E3 zien dat je jouw cell-shaded look nog deels behouden hebt.
Toen jouw game The Legend of Zelda: The Wind Waker in 2003 verscheen, veroorzaakte dat veel ophef. Niet omdat je in je nieuwste avontuur niet lekker wegspeelde, nee, het waren vooral cosmetische redenen. Menigeen vond je uitstraling namelijk te kiddy, een term waar Nintendo overigens toentertijd wel vaker mee geassocieerd werd. In plaats van een stoere outfit met dito gezichtsuitdrukkingen, had Nintendo je ditmaal in een kleurrijk kostuum gehesen waarmee je gelijk enkele jaren jonger leek. Ik, echter, was gelijk verliefd op de stijl en ik was gelukkig niet de enige. Naarmate de jaren verliepen, werd The Wind Waker steeds meer opgehemeld. Ondertussen heeft die game zelfs een cult-status behaald. Hoe doe je dat toch?
Ik zou graag die prachtige tijden uit 2003 weer willen herbeleven. Helaas moet ik met pijn in mijn hart zeggen dat ik de laatste jaren niet datzelfde gevoel heb kunnen ervaren in jouw games als in The Wind Waker. Nergens was je te bewonderen in diezelfde heerlijke stijl (sorry, ik vind de stijl van je beide DS-avonturen een beetje mislukt), nergens kon ik me zo verliezen in het rondvaren op de grote zee (hoe saai dat ook leek) en nergens heb ik zo meegeleefd met een Zelda game als in The Wind Waker (dat hoor je goed, ik vond het verhaal in The Wind Waker het meest overtuigend). Waarschijnlijk zullen zulke nietige woorden je echter weinig doen, daarom heb ik, speciaal voor jou, de gouden ganzenveer uit de kast gehaald en ben ik begonnen aan het volgende gedicht, welke een alternatief verhaal beschrijft.
Link lag op een toren in zijn magnifieke maillot
Maar op een gegeven moment schrikt hij zich rot
Zijn zusje begint plotseling te schreeuwen
Wat ervoor zorgt dat de meeuwen zich
gaan gedragen als heuse, helse leeuwen
Geen enkel dier is nog veilig, dit is hun lot
Paniek op het eiland, Link ziet het overal
En daar ligt Ganondorfs zwaard, dit is toch geen toeval
Dit moet te verklaren zijn, ze worden aangevallen
Onderwijl plegen de meeuwen vele diefstallen
Met vuurrode ogen vallen ze aan in tientallen
Link begrijpt het al, dat zwaard verklaard hun verrassingsaanval
Link, ondertussen, begeeft zich richting zijn zus
Waarschijnlijk heeft hij weer een nieuwe klus
IJverig wandelend vind hij de treiterige Tingle die
er zoals gewoonlijk bijligt, weinig zinvol
Daarom speelt hij ook zelden de heldenrol
Velen ervaren hem als een irritante intimus
Samen met hem gaat Link weer verder op pad
Dan horen ze zijn zusje, ze ligt in een diep gat
Link en Tingle kijken van ver bovenaf
En dan lijkt het eigenlijk heel erg maf
Was dit nou haar verdiende straf
Nadat ze de meeuwen Ganondorf te eten gaf?
Wat vind je ervan, Link? Je zusje lijkt vanuit het niets eindelijk de kracht gekregen te hebben om zichzelf te verdedigen. Wat er nou precies gebeurd was? Tja, jij lag te slapen, dus je hebt waarschijnlijk alles moeten missen. Welnu, het verliep als volgt.
Het was een mooie tijd, twee uur in de middag
Iedereen sliep, waardoor het eiland eigenlijk geheel bloot lag
Het ideale moment dus, om Aryll nu eens eindelijk te ontvoeren
Althans, zo was de gedachte van Ganondorf, die zat te loeren
En zag dat Aryll in bezit was van vele parelmoeren
Die ze kreeg van de meeuwen, ze had het gezag
Ganondorf zag zijn kans toen rijk
Hij rende op Aryll af, ze was binnen zijn bereik
Toen werd hij echter opgemerkt, hetgeen hem
deed schrikken, hij had één seconde om te mikken
En duwde Aryll het gat in, waarna tientallen blikken
Tegelijkertijd wensten, dat Ganondorf weg was, in het dodenrijk
Wat hij niet wist, was dat Aryll speciale krachten had
Ze gaf de meeuwen commando’s, maar ze was ladderzat!
Dit viel de meeuwen verkeerd, ze deden opeens heel raar
Ganondorf moest zo snel mogelijk wegkomen, maar
Hij struikelde over de parelmoeren, en Aryll gaf het gebaar
Het verkeerde weliswaar, dat een meeuw Ganondorf opvrat
Dit was niet de bedoeling, maar het gebeurde toch
Ganondorf trok nog zijn zwaard, het was oorlog
Maar de meeuwen waren met teveel, hij maakte geen kans
Op een gegeven moment verloor Ganondorf zijn balans
En de meeuwen, zij waren in een trance
Binnen luttele seconden was Ganondorf niet meer
Weet je dat Ganondorf nog gemakkelijk had kunnen overwinnen? Het probleem was dat jouw zusje aan de drank was gegaan, op die leeftijd! Eigenlijk wilde ze maar één meeuw op hem afsturen om hem een lesje te leren, maar dat is uiteindelijk zijn dood geworden. Een vijand waar jij al jaren mee in gevecht bent, wordt binnen een minuut omgebracht door je zusje! Daarom ben ik ook blij dat Nintendo lekker bij hun eigen verhaal blijft en niet dit soort uitstapjes maakt: anders zou er weinig van het spel overblijven.
Het spijt me als ik je met deze brief lastig gevallen heb. Ik heb echter wel geprobeerd om het zo interessant mogelijk te maken. Ik weet het, mijn kijk op een alternatief verhaal klinkt weinig, nee, zelfs helemaal niet geloofwaardig, maar ik heb er wel mijn best op gedaan. Net als dat jij je best in 2003 deed om tóch populair te worden op die paarse kubus. Je ligt inmiddels begraven in de archieven van Nintendo, maar je zult altijd blijven voortleven in mijn hart.
Met een ferme handdruk (en een vlugge knuffel),
Simon
|
|
|
|
18:40 Trine 2
16:42 Packshot Raiden Fighters Aces
|
Reacties (32) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (81.240.146.xxx)
op 03-07-2010 om 18:07
|
ontroerend :'(
|
|
Gast (82.73.75.xxx)
op 03-07-2010 om 18:10
|
had de nieuwe zelda dit grafische stijltje maar!
|
|
Louis Tinner
op 03-07-2010 om 18:12
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Geweldig stukje Simon!
|
|
Gast (83.84.52.xxx)
op 03-07-2010 om 18:18
|
Ziet er beter uit dan Skyward sword
Wind Waker....de laatste goede console Zelda.....en gezien skyward Sword...blijft dit nog wel een tijdje zo
|
|
Gast (86.88.253.xxx)
op 03-07-2010 om 18:21
|
Ik ben het met je eens dat de games op de DS niet het zelfde gevoel leveren als The Wind Waker.
Ik had Spirit Tracks bijna uitgespeeld, mijn broertje delete m'n save, en ik heb het nooit meer aangeraakt.
Dat zou met Wind Waker nooit gebeuren.
Oneindig varen over de grote zee is geweldig, nieuwe eilanden ontdekken, me afvragen wat die vis me nou weer te vertellen heeft, enz enz.
Dit spel is onmisbaar in m'n games top 3.
|
|
atomic power robot
op 03-07-2010 om 18:23
[Niv: 11 / Exp: 574]
|
He, vergeten in te loggen :/
^dat was ik hierboven.^
|
|
Gast (217.121.138.xxx)
op 03-07-2010 om 18:30
|
Twilight Princess was zoveel beter dan deze.
|
|
Gideon
op 03-07-2010 om 18:33
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Muah, Phantom Hourglass vond ik niet zo best, maar Spirit Tracks is imo een heerlijke game Veel meer sfeer dan PH. WW is qua sfeer natuurlijk subliem.
|
|
Dragons_Slayer
op 03-07-2010 om 18:52
[Niv: 13 / Exp: 660]
|
Ik vond TWW ook een fantastische game, mn eerste game voor de Gamecube, waar ik em onder andere heb voor gekocht. Twilight Princess was ook goed, en zelfde geld voor OOT (hmmm misschien is die uitspraak wat overbodig ). Skyward Sword ziet er ook helemaal niet slecht uit, we hebben nog bijna niks gezien, alleen wat controls en items. Ik ben er zeker van dat het verhaal inorde komt
|
|
Gast (77.164.239.xxx)
op 03-07-2010 om 19:02
|
Graphics zijn best wel slecht nu ik het zo terug zie, ben blij dat ze de grafische stijl verandert hebben maar ziet er nogsteeds veel beter uit dan een spel uit 2002 ofzo.
Verder is Link ook een homocharacter....
Hij praat niet en bangt Zelda ook niet.
Mario is pas king.
|
|
atomic power robot
op 03-07-2010 om 19:15
[Niv: 11 / Exp: 574]
|
De games hebben niks te maken met het bangen van Zelda.
En het feit dat hij niet praat maakt hem toch geen homo... :/
|
|
Nicholas Vi Britannia
op 03-07-2010 om 19:21
[Niv: 42 / Exp: 2122]
|
Dit is absoluut mijn favortiete Zelda ooit. Altijd maar weer ontspannen varen en afwachten wat je te wachten stond in dat deel van de zee. Geweldig
|
|
Gast (195.240.102.xxx)
op 03-07-2010 om 19:35
|
Na the Wind Waker is de Zelda franchise downhill gegaan imo. Sindsdien heeft geen enkele Zelda game me nog aangetrokken.
|
|
Gast (82.176.191.xxx)
op 03-07-2010 om 19:50
|
RESPECT VOOR JOU !!!!
|
|
Gast (213.93.80.xxx)
op 03-07-2010 om 20:30
|
cool
|
|
Uchiha_Shadow
op 03-07-2010 om 20:32
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
(overigens is Wind Waker m'n favoriete video game aller tijden, maar goed, dat terzijde)
|
|
laraishond
op 03-07-2010 om 20:43
[Niv: 154 / Exp: 7700]
|
een van de beste games ooit!
Gewijzigd door laraishond op 03-07-2010 om 20:44
|
|
Gast (94.212.135.xxx)
op 03-07-2010 om 21:30
|
Wat maakt dat nou wanneer link een homekarakter is. Het is 2010, hoor. Maar mogelijk is Gast (77.164.239.xxx) gewoon een boertje van buiten. ;)
|
|
Gast (82.169.93.xxx)
op 03-07-2010 om 23:19
|
Ben je dronken simon?
|
|
Gast (62.194.242.xxx)
op 03-07-2010 om 23:28
|
lolz link een homocaracter dat is een van de grappigste wat ik ooit heb gehoord.
De wind waker blijft gewoon goed sinds ik het voor het eerst had gespeeld wat net liefde of het eerste gezicht de min punt was de triforce jacht dat was ongelofelijk saai om eerlijk te zeggen ik wou dat ze een andere game maken maar dan inplaats weinig dungeon + triforce jacht gewoon meer dungeons gingen maken voor de rest blijf d
|
|
Gast (109.123.80.xxx)
op 04-07-2010 om 00:14
|
wat een geweldig stuk, eindelijk niet eens zo dof als andere features! Heerlijk proza gemengd met poëzie (soort van, nog niet van het niveau PC Hooft, maar dat hoeft ook helemaal niet ;)). Maar dat verdient deze game dan ook natuurlijk. Origineel en leuk om te lezen, bravo!!
|
|
Gast (91.177.1.xxx)
op 04-07-2010 om 11:01
|
leuk stukje en wind waker is een van de beste games ooit. Heb er nu zin in gekregen om terug te spelen.
|
|
Nelus
op 04-07-2010 om 11:41
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik ga sowieso een keer The Wind Waker opnieuw spelen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|
Titel: |
Retro Feature |
|
Type: |
Feature |
|
Releasedatum: |
Niet |
|
Ontwikkelaar: |
Gamed |
|
Uitgever: |
Gamed |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|