Bij de E3 van 2009 verscheen er een korte teaser van Beyond Good & Evil 2, maar kort erna kondigde Ubisoft aan dat we dit niet moesten zien als een bevestiging voor een game.
Een opvallende uitspraak, maar ze leken gelijk te krijgen: na de teaser vernamen we vrijwel niets meer van de game en ook bij de afgelopen E3 was Beyond Good & Evil 2 een opvallende afwezige. Toen ook nog eens bekend werd dat Michel Ancel druk bezig was met een nieuwe Rayman leken al onze kansen verkeken.
Gedurende de Game Conference in Montpellier komt er echter alsnog goed nieuws naar buiten via Ancel zelf. In een interview geeft hij aan dat de titel nog altijd in ontwikkeling is, maar dat hij werkt met een klein team. Zie het als een familie die nauw samenwerkt maar waardoor er dus veel tijd nodig is voor de afronding.
Ancel wil wel nog iets meer kwijt over de game zelf. Het is zijn doel om het spel meerdere eindes te laten bevatten, daarnaast wil hij de tools waarmee ze de game ontwikkelen gratis ter beschikking stellen aan het publiek. Hoewel ze dit ook doen bij Rayman: Origins is het proces bij Beyond Good & Evil 2 een stuk complexer, deze titel draait namelijk op een 3D engine.
|