Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Nieuwe POP vult gat van zeven jaar


Door Rene Groen op 20-02-2010 om 10:52
Bron: Kotaku

Ubisoft besloot met haar vorige Prince of Persia games om een andere stijl neer te zetten. Blijkbaar beviel dit toch niet heel goed, want met Prince of Persia: The Forgotten Sands keren ze niet terug naar deze stijl.

Vandaag leren we dat The Forgotten Sands een gat van zeven jaar vult. Dit gat ligt tussen het einde van The Sands of Time en het begin van The Warrior Within. In deze tijdspanne keert de prins terug naar het Sands of Time universum, omdat dit een interessante tijdslijn was volgens de ontwikkelaars.

Gedurende deze tijd zien we ook een verandering bij de prins zelf. Is hij in het begin nog wat naďef, daar verandert dit naar een meer donkere en pessimistische look.

In het verhaal bezoekt de prins zijn broer Malik in diens stad. Eenmaal aangekomen blijkt dat de stad wordt aangevallen door een oud leger, en het is aan de prins om de stad te redden. Vanaf het begin in de game heb je hierbij al de mogelijkheid om de tijd terug te draaien. Naarmate de game vordert krijg je hier speciale krachten bij, welke gebonden zijn aan elementen, denk aan water. Hierbij is het voor de prins mogelijk om water in snelheid af te laten nemen, of zelfs te laten stoppen, zodat je er overheen kunt rennen. Een ander voorbeeld vinden we in het water uit fonteinen, deze kun je horizontaal of verticaal laten spuiten zodat je er overheen kunt lopen om hogerop te komen.

In totaal kent het spel vier krachten, en deze zul je ook in moeten zetten omdat de puzzels gaandeweg het spel steeds complexer worden. Naast deze hoofdkrachten zijn er ook kleinere krachten die je niet verkrijgt, maar zult moeten kopen.

Uiteraard zullen er ook weer de nodige gevechten afgewerkt moeten worden, maar blocken is hierbij geen optie, je zult in plaats daarvan moeten ontwijken. Combo's zijn hierbij zeer belangrijk, alleen deze doe je niet in één rechte lijn. Het voelt hierdoor aan als de combo's uit The Sands of Time, maar dan maal tien. Het is dan ook niet raar dat de gehele game ook aan moest voelen als The Sands of Time, waarbij er een juiste balans in gevechten en puzzels gezocht zijn. De balans is hierbij ongeveer 50/50.

Prince of Persia: The Forgotten Sands verschijnt bij ons op 20 mei op de PC, PlayStation 3, Xbox 360 en Nintendo Wii.


13:55  Nieuwe gameplayvideo's Heavy Rain
10:45  Silent Hill: Shattered Memories
 Reacties (7)
 Pagina: 1
gompy222 op 20-02-2010 om 11:14 [Niv: 84 / Exp: 4212]
over water lope?

GekooktEi op 20-02-2010 om 12:00 [Niv: 483 / Exp: 24134]
En in die zeven jaar zie je dan vast ook de overgang van de Prince zijn gezicht van langwerpig naar vierkant lawl

Maar, klinkt heel vet, ik hoop dat er in de combo's ook Warrior Within-invloeden zitten want qua vechten mag het van mij heel erg op dat spel lijken Van die combo's dat je over iemand heen springt en airborne met je zwaarden zijn hoofd eraf hakt, enzo. Dat vond ik toch wel het pluspunt van het spel.

Nadeel van dat spel was natuurlijk de verkeerde balans tussen vechten en klimmen/puzzelen, maar zo te lezen hebben ze dat bij Ubisoft ook al rechtgetrokken in The Forgotten Sands

Gast (88.159.124.xxx) op 20-02-2010 om 13:14
Als het de combat van Warrior Within heeft ben ik zeer tevreden.

Gast (80.61.41.xxx) op 20-02-2010 om 15:05
Klinkt goed _O_

Shadowx op 20-02-2010 om 15:30 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Klinkt allemaal erg goed, PoP SoT Trilogie was enorm goed al en als dit ook maar een klein beetje erop lijkt wordt het weer geweldig.

De maanden maart, April en Mei worden ook kwa gamen geweldig maar ook voor sommige mensen erg duur omdat er in die maanden geweldige titels uitkomen.

Ik ben er in iedergeval klaar voor

Stammetje91 op 20-02-2010 om 16:02 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@gompy222
Je weet toch dat de game werkt met het beinvloeden van tijd? Dan lijkt me dat niet geheel onmogelijk.

Edit:
"Gedurende deze tijd zien we ook een verandering bij de prins zelf. Is hij in het begin nog wat naďef, daar verandert dit naar een meer donkere en pessimistische look."

Dit lijkt me wel een mooi detail, aangezien dit precies de verandering is die de prins ondergaat tussen de twee delen. ^^

Gewijzigd door Stammetje91 op 20-02-2010 om 16:03

Scar op 21-02-2010 om 12:22 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Hij verschijnt best snel voor een game, waar we amper beelden van hebben mogen aanschouwen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia: The Forgotten Sands
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media