De maand februari is een mooie maand. Nee, niet alleen omdat ik dan jarig ben, maar ook omdat Bioshock 2 de winkels zal bestormen.
Jordan Thomas, Creative Director van de game, laat vandaag weten dat de Vita Chambers meteen vanaf de disc uitgeschakeld kunnen worden. In het eerste deel kon dit pas nadat 2K een update had doorgevoerd. In de Vita Chambers kun je tevens de moeilijkheidsgraad aanpassen om een gevecht bijvoorbeeld makkelijker te maken.
quote: "[For example,] you could turn off the vita-chambers and still play it on easy…. but the main criticism that we derived from the first game was the Vita-thrashing exploit, which was — because there were ammo-less weapons in the game and because there were consensual boss fights in the game — the idea of just using an ammo-less weapon and playing Lemmings over and over again until the cliff just disappears."
Nieuw in de sequel is tevens dat je reeds bezochte grote gebieden niet nog eens tegen zult komen. De reden voor het team was dat deze optie minder belangrijk was dan andere, meer interessante features die ze in de sequel verwerkt hebben.
Hoewel mensen nu collectibles kunnen missen en er niet naar terug kunnen gaan om ze nog te zoeken, daar is dit niet het geval voor Little Sisters of Adam:
quote: “When you leave an area, your number of available Little Sisters travels with you,” Thomas stated. Instead, the game will just thrown more Little Sisters your way in other levels."
|