Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Feature:

Bioshock 2: Vijanden


Door Jelle Havermans op 08-02-2010 om 14:35
Bron: Gamed

Over een aantal dagen verschijnt het vervolg op een van de grote toppers van 2007; Bioshock. We kijken alvast vooruit naar de sequel om een beeld te vormen van wat je kunt verwachten in Bioshock 2. Ditmaal kijken we vast naar de vijanden in het langverwachte vervolg. Een ding staat vast, het gespuis in Rapture is er niet liever op geworden.

Degenen die Bioshock hebben gespeeld hoef ik ook niet te vertellen dat de bewoners van Rapture nou niet bepaald gezellig waren. Buiten de gevaarlijke genetisch gemanipuleerde Splicers kende de stad ook nog een beveiligingssysteem en zo af toe moest je het zelfs opnemen tegen de gigantische Big Daddies die dankzij hun dikke pantser en drilboor geen gemakkelijke vijanden waren. Gelukkig zijn we in Bioshock 2 zelf een Big Daddy, en dat maakt het vechten toch wat aangenamer. We spelen als eerste Big Daddy, een soort van prototype, die over vrijwel alle voordelen van de Big Daddy bezit, maar nog het brein en de snelheid heeft van een mens.


Dit is maar goed ook, want het vijandenarsenaal is flink opgekrikt in Bioshock 2. Allereerst hebben we de welbekende Splicers, die in alle bekende varianten (bijvoorbeeld de Spider- en de Houdini Splicer) zullen terugkeren. Helaas zal ook een sterkere Splicer-soort zijn intrede doen; genaamd de Brute Splicers. Bioshock 2 speelt zich tien jaar af na het origineel, en in deze tien jaar zijn een aantal Splicers door genetische processen volledig gemuteerd tot de Brute Splicers. Deze vijanden zijn vrijwel al hun menselijke eigenschappen kwijt en hebben te ver ontwikkelde spieren in de armen, waardoor ze in staat zijn met zware objecten als tafels en prullenbakken te gooien. Deze Splicers zullen pas sterven na een hoop schade, maar zijn gelukkig niet in staat Healing Stations of wapens te gebruiken.

Ook de Big Daddies zullen in de bekende Rosie en Bouncer varianten terugkeren. Ook zal een derde soort zijn intrede doen, genaamd Rumbler. Deze Big Daddy’s zijn gericht op defensieve actie, en beschikken over een Heat Seeking RPG in hun schouderblad. Verder zijn de Rumblers in staat kleine verplaatsbare turrets neer te zetten. De Rumbler heeft een stuk minder bepantsering dan de overige Big Daddies, en diende oorspronkelijk als loodgieter. Een oplettende gamer kon al een gestorven Rumbler tegenkomen in het level Medical Pavilion. Ditmaal zul je het helaas ook moeten opnemen tegen levende Rumblers, wat voor alsnog geen gemakkelijke klus lijkt te worden. Verder zijn er ditmaal ook Big Sisters in Rapture aanwezig: snelle, opgegroeide Little Sisters met lichte bepantsering, die in staat zijn de omgeving op meerdere manieren te gebruiken om jou het leven zuur te maken. De Big Sisters zijn vijandig aan vrijwel elk levend wezen in Rapture, en zullen dus ook Splicers en ander gespuis aanvallen.


Ook weer terug is het vervaarlijke security-systeem in Rapture. Camera's, turrets en de eerdergenoemde miniturrets, die de Rumblers bij zich dragen, zullen je ook ditmaal zowel het leven zuur maken als je een handje helpen. Het hacken is namelijk eveneens weer van de partij, dus kun je het systeem weer voor eigen profijt gebruiken als je slim speelt. Zo te zien kunnen we dus genoeg vernieuwing in Bioshock 2 verwachten middels een tal nieuwe vijanden, en een nieuwe Big Daddy variant. Gelukkig zullen we het ook weer opnemen tegen oude bekenden vijanden, en we kunnen op basis van de laatst verschenen gameplayvideo's alvast stellen dat de A.I weer van hoog niveau zal zijn. Dat belooft dus opnieuw een mooie ervaring te worden.


14:41  Miyamoto werkt aan Wii-Motion Plus titel
14:35  'Geen Arc ondersteuning voor Killzone 2'
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (82.173.102.xxx) op 08-02-2010 om 16:10
Morgen komt ie eindelijk! :D

Mitch op 08-02-2010 om 18:08 [Niv: 16 / Exp: 807]
Ik heb m al voor PS3 zag hem vandaag bij FRS!!! HELL YEAH

Brastin op 09-02-2010 om 00:20 [Niv: 58 / Exp: 2921]
Ik heb hem ook echt Super vet tot nu toe *moet wel zeggen dat ze wat elementen van Dead space hebben overgenomen *elke missie tot nu toe met een soort trein etc.* Multiplayer ook ff getest en die was ook erg leuk

Jelle Havermans op 09-02-2010 om 09:07 [Niv: 103 / Exp: 5158]
@ Brastin

Bioshock (1) gebruikte dat concept al, en dus ook al eerder dan Dead Space, je zou kunnen stellen dat juist Dead Space het metrostelsel-idee van Bioshock heeft overgenomen.

Brastin op 09-02-2010 om 12:00 [Niv: 58 / Exp: 2921]
Hehe jelle ^^ je hebt gelijk heb deel 1 ook uitgespeeld maar is al een beetje uit men geheugen gewist dus was het ff vergeten

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock 2
Type:
Game
Releasedatum:
09-02-2010
Ontwikkelaar:
2K Marin
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media