Midden december verschijnt Alien Breed Evolution op de Xbox 360, volgend jaar gevolgd met een uitgave op de PC en PlayStation 3. De game krijgt een drietal episodes, en vandaag leren we daar iets meer over.
John Dennis, de design manager van Team17, laat weten dat iedere episode uniek zal zijn. Hij doelt hierbij op de wapens, omgevingen en aliens die iedere episode anders zullen zijn, en dus geen kopie van elkaar.
Door deze unieke episodes moet ieder van de drie delen ook apart van elkaar speelbaar zijn, je hoeft het eerste deel dus niet gespeeld te hebben om aan de tweede (dan wel de derde) te beginnen. Dit bereiken ze door de cliffhanger van de vorige episode mee te geven in de volgende episode, waardoor je altijd het verhaal moet kunnen blijven volgen. Iedere episode komt, naast de bovengenoemde zaken, ook met een unieke map die gemaakt is voor de multiplayer co-op.
Helaas weet Dennis nog niet hoe duur de episodes zullen gaan worden, maar met vijf tot acht uur gameplay moeten we in ieder geval voldoende materiaal hebben. Hiernaast werken ze hard aan de PC versie, welke dus al snel zijn release moet kennen in 2010.
|