Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'PS3 komende 2-3 jaar niet volledig benut'


Door Stefan van B op 27-10-2009 om 19:32
Bron: CVG

Insomniac Games heeft zich de afgelopen jaren hard ingezet voor de PlayStation 3. Men leverde namelijk al vier games af voor het apparaat en volgende week mag er daar één bij opgeteld worden. Insomniac Games weet dus ook als geen ander hoe het apparaat in elkaar zit.

Insomniac senior community manager James Stevenson vertelt ons dat het nog wel een jaartje of twee tot drie kan duren totdat ontwikkelaars pas echt de volledige kracht uit de PlayStation 3 gaan halen.

quote:
There's always ways we can become more efficient. The PlayStation platforms are built with a very high ceiling and I think that's part of the success Sony has had in creating these platforms with really long life spans.

The first couple of years are all about developers getting games up and working. You see what Naughty Dog has had the chance to do in the past two years. You've seen what we've been able to do in that time. This is where it gets exciting.

The PS3 still feels like a young system and I feel like it's finally hitting its prime. You've got the Slim, it's at a good price point now and sales are really picking up.

I still think you're not going to see the PS3 really maxed out for another two to three years. We're using all of the PS3 right now, but you can always be more efficient in the way you use it.


James vertelt dat er altijd een manier is waarop je efficiënter te werk kan gaan. PlayStation platforms hebben volgens hem een hoog plafond, waarin het succes ligt van de lange levensduur van een PlayStation console. De eerste jaren zie je dat ontwikkelaars hun games eerst goed lopende proberen te krijgen en dat ze pas daarna de kracht echt gaan benutten. De PlayStation 3 voelt volgens hem nog echt jong en volgens hem beleeft de console nu één van zijn hoogtepunten met de launch van de Slim en de prijsdaling. Hij sluit af met de conclusie dat de PS3 de komende twee tot drie jaar nog niet volledig benut gaat worden, aangezien het altijd efficiënter kan.


19:37  Star Trek Online met dertien screenshots
19:30  Twee plaatjes Star Wars: Battlefront: Elite Squadron
 Reacties (41)
 Pagina: 1 | 2
Nicholas Vi Britannia op 27-10-2009 om 19:33 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Dus 5 jaar na de release kunnen programmeurs de PS3 eindelijk gebruiken?

Jonezy op 27-10-2009 om 19:35 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Dit is toch altijd zo, op het einde van een console z'n levenscyclus zie je nog steeds mooiere games uitkomen, kijk naar Black op de vorige consoles, dat was een prachtig spel grafisch!

Robert op 27-10-2009 om 19:36 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Met een Nvidia 7800, mwa dat zal tegen vallen.

Paintskillz op 27-10-2009 om 19:37 [Niv: 90 / Exp: 4490]
Hallo Stefan

No'tje op 27-10-2009 om 19:37 [Niv: 205 / Exp: 10245]
@Jonezy, idd dit is altijd zo maar dit zeggen ze gewoon voor de fanboys.

Bever Warrior op 27-10-2009 om 19:42 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Moet je na gaan als ze echt de volledige kracht gaan gebruiken.

Stammetje91 op 27-10-2009 om 19:47 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Stop 's met dat zeiken over volledig benutten. Laat ze eerst maar fatsoenlijke games uit brengen op de PS3. Het is bewezen dat het kan, maar veel thirdparty developers bakken er nog vrij weinig van.

Dus als developers zich nou eerst even zodanig in de PS3 gaan verdiepen dat de games gelijkwaardig worden aan die van de 360. Dan praten we daarna wel over het maximale uit het apparaat halen.

Asianator op 27-10-2009 om 19:50 [Niv: 164 / Exp: 8198]
Volledig benutten? Dat kan pas bewezen worden met de laatste topper die uitkomt, net voor of misschien zelfs na de release van de volgende console.

GanGsterG op 27-10-2009 om 19:53 [Niv: 256 / Exp: 12782]
na heavy rain begint de nieuwe generatie games op de ps3 console.

Gast (95.96.209.xxx) op 27-10-2009 om 19:58
achja, als je ziet wat ze nu uit een commodore 64 kunnen trekken, terwijl ze dat niet konden(ofwel wisten hoe te doen) toen het apparaatje zijn hoogtijd vierde..

Bever Warrior op 27-10-2009 om 20:00 [Niv: 71 / Exp: 3535]
@ Stammetje91

Gelijkwaardig? De exclusives springen er nu al bovenuit

reptile op 27-10-2009 om 20:02 [Niv: 33 / Exp: 1654]
met Uncharted2 is het al begonnen man!

Wazzim op 27-10-2009 om 20:06 [Niv: 139 / Exp: 6951]
De 360 begint al wat minder te worden nu, misschien omdat die games sneller afgerond worden.

Gast (84.28.140.xxx) op 27-10-2009 om 20:07
hahahah jaa na 5 jaar wanneer de nieuwe generatie consoles alweer uitkomen en btw de ps3 versie zijn meestal veel slechter dan de 360 versies

sony is lekker bezig

Uchiha_Shadow op 27-10-2009 om 20:09 [Niv: 344 / Exp: 17178]
<insert fanboy comment>

Talicus op 27-10-2009 om 20:10 [Niv: 66 / Exp: 3303]
Hoewel Uncharted 2 zeker een mooi spel was, vond ik het nou ook weer niet ZO bijzonder mooi hoor. Het waren degelijke textures, goede models gezien de poly count en uiteraard uitstekende gezichtsanimaties (al kan je cutscenes zo mooi maken als je wil) maar het is nou niet echt iets wat ik nooit eerder heb gezien. De planten zijn nog steeds van karton (omdat het super veel werk is om die 3d te maken), iedereen ziet er hetzelfde uit etc.

Wat dat betreft is het vrij vergelijkbaar met Metal Gear Solid 4, die op vergelijkbare manier erg overtuigend is, zonder super high-definition etc. te gaan doen .

Ik geloof dus wel dat er nog een hoop is wat we nog niet gezien hebben, en dat zal waarschijnlijk vooral zijn bij spellen die goed gebruik kunnen maken van de uitstekende Cell-processor. Misschien een Dead Rising achtige game?

Gewijzigd door Talicus op 27-10-2009 om 20:13

Wii gamer op 27-10-2009 om 20:15 [Niv: 290 / Exp: 14517]
zijn alle redacteuren hier in opleiding? Spelfout hier, taalfout daar... helaas!

ontopic:
Ik ben al blij met Uncharted 2. De graphics zijn zeer goed.

Bever Warrior op 27-10-2009 om 20:21 [Niv: 71 / Exp: 3535]
@ Gast (84.28.140.xxx)

Die versies zijn meestal geport van de 360 naar PS3 en daardoor zien ze er hetzelfde uit, maar PS3-exclusives ownen

BosnianBoss op 27-10-2009 om 20:34 [Niv: 44 / Exp: 2193]
PS3 exclusives zien er erg strak uit, Begint met Uncharted2, Heavy Rain, God of War 3, en dan eindelijk Gran Turismo 5 (GT5 is de max van de gfx op de PS3)

Gast (77.162.132.xxx) op 27-10-2009 om 20:39
Ik denk dat de ps-platformen altijd supermoeilijk te beprogrammeren waren...
Hoogtepunten:
Gran Turismo 1 op de PS1, FF-VIII, dat andere dingetje, tekken 3 (allemaal na een heel aantal jaar)
GT4, shadow of colloseus, Black, op de PS2
Uncharted 2 op de PS3 (en ...tsja...misschien ehmz... GT5 en ehmz... dinges... ehmz... tsja,vul maar in? ehmz, metal gear bedoel ik en nog wat van die games:))

De eerste echt coole games kwamen altijd pas na een paar jaar. dat komt omdat Sony het de programmeurs in mijn ogen altijd supermoeilijk heeft gemaakt. De Emotion Engine van de PS2 was bijv. retemoeilijk te beproggen... zelfs met die kits...
Uiteindelijk is er wel verbazingwekkend veel uit te pompen! Maar het is zo'n zoeken met de geheugenallocaties TOV de stevige processoren, TOV de lichtere GPU's... Dus ja.. ik snap ook wel dat het voor devs moeilijk is...

Anderzijds, ik denk wel dat de current/next gen te vroeg is gelanceerd met 740p en 1080p op het oog: vaak zien we nog steeds dat het aantal objecten/omgeving afneemt naarmate men hoger in wil schieten voor hd-beelden...

GekooktEi op 27-10-2009 om 20:46 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Tegenstrijdige commentaar altijd; Naughty Dog en Infinity Ward (iirc) zeggen onder andere al dat ze de PS3 nu wél 100% benutten en vervolgens krijg je weer andere mensen die dat ontkennen... Maakt mij niet echt uit, de games blijven er toch wel mooier op worden in de nabije toekomst, dat stopt nu sowieso niet, omdat, zoals IW al zei, ze steeds nieuwe dingen als streamtechnieken verzinnen om die 100% tot 120% te maken. Maar dan gebruik je dus wel 100% maar dan beter dan de vorige keer dat je 100% gebruikte.

Gast (83.84.69.xxx) op 27-10-2009 om 20:53
@GekooktEi
Dat klopt, ze gebruiken vrijwel iedere keer het maximale dat ze uit de PS3 kunnen halen. Alleen bij ieder nieuw spel dat een developer maakt leren ze de PS3 architectuur beter kennen en kunnen daarom slimmere code verzinnen voor bepaalde problemen waar ze eerder niet uit kwamen.
Dus het is niet gelogen dat ze elke console bij ieder spel maximaal benutten.

Stammetje91 op 27-10-2009 om 21:23 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Het maximale benutten van apparatuur is echter heel betrekkelijk. Je zal nooit het echte maximum eruit halen, aangezien er altijd wel betere code geschreven kan worden en er zuiniger omgegaan kan worden met het geheugen.

Maar het is inderdaad wel waar dat het maximale er nu uitgehaald word. Het is alleen de vraag hoe het word geoptimaliseerd.

Gast (81.240.71.xxx) op 27-10-2009 om 21:25
De PS3 is een typische Sony console, kijk naar PS2, vergelijk de launchgames met de latere games zoals God of War 2 of Final Fantasy XII, wereld van verschil.

Gast (77.249.8.xxx) op 27-10-2009 om 21:26
ik stop graag bami in mn neus en jullie???

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2009
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media