Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Feature:

iPhone Games: Zenonia


Door Simon op 20-09-2009 om 09:04
Bron: Gamed

Met de iPhone en iPod Touch maakte Apple respectievelijk een multimedia mobiel en een multimedia muziekspeler. Echter, allebei de toestellen bezitten ook toegang tot een grote App Store waarin tot nu toe 75.000 programma's te downloaden zijn. Tussen al die programma's kan je ook games vinden waarvan wij er tweewekelijks een paar onder de loep nemen.


Meestal nemen wij games onder handen van kleine, onbekende studio's welke vaak net hun eerste game uitgebracht hebben, wat vaak betekent dat het kleine 'even tussendoor' spelletjes zijn. Niks mis mee, want we hebben al vaak genoeg gezien dat deze games pareltjes kunnen zijn. Er zijn echter ook ontwikkelaars die een stuk serieuzer aan het werk gaan. Zo begon ontwikkelaar Gamevil aan de game Zenonia: hiermee wilden ze een grote, epische RPG voor de iPhone en iPod Touch ontwikkelen, zoals we die vaak zien op de consoles. Of ze dat gelukt is, lees je in deze review.


Hun eisen voor de game waren in ieder geval al episch te noemen voor een iPhone game: 40 uur aan gameplay, een goed/slecht mechanisme in het verhaal, drie verschillende classes en ook nog eens meerdere actieve of passieve skills die je kunt trainen. Dankzij het goed/slecht mechanisme en de verschillende classes zou je bij een tweede keer spelen natuurlijk een heel ander avontuur kunnen beleven. Naast het hoofdverhaal kun je er ook nog op uitgaan, opzoek naar side-questen: optionele questen die je kunt voltooien voor bijvoorbeeld extra geld of speciale voorwerpen. Dat klinkt alvast veelbelovend!

Na het opstarten van de game vallen gelijk de kleurrijke 16-bit graphics op, maar daar gaan we later op in. In Zenonia stap je in de schoenen van Regret, wiens vader vermoord wordt door een demon in de openingsscène. Hoewel de dorpelingen gezien hebben dat Regrets vader door een demon vermoord is, zeggen ze toch dat hij de moordenaar is. Na een aantal onnozele incidenten rondom Regret, wordt hij uit het dorp weggepest. Dit leidt tot een lang avontuur van Regret om erachter te komen wat nou goed en slecht is en wie zijn vader nou vermoord heeft. Eerlijk gezegd maakte het verhaal niet zoveel indruk, aangezien het plot nogal wat RPG-clichés kent. Aangezien we het verhaal niet voor je willen verklappen, laten we het erbij dat je er niet teveel van moet verwachten, maar gelukkig is het net goed genoeg om je door te laten spelen. Wat wel een leuke toevoeging is, is het goed/slecht systeem: op sommige punten in het verhaal kun je (duidelijke) keuzes maken tussen goed en slecht, waardoor je zomaar een ander avontuur te spelen krijgt als slechterik, dan wanneer je de brave jongen uithangt.


Zenonia is ontzettend diep. Naast dat je je personage kunt trainen en op die manier levelt, heb je ook nog de keuze uit meerdere actieve en passieve skills. Elke keer wanneer je een level omhoog gaat, krijg je drie status punten en één skill punt, waarna jij de keus hebt aan welke statistieken of skills je deze punten wilt besteden. Echter moet je wel oppassen aan wat je je punten uitgeeft, want door domweg de punten roekeloos aan willekeurige statistieken of skills uit te geven schiet je nog niet veel op. Je moet er sowieso altijd op letten welke class je gekozen hebt. Je hebt keuze uit Warrior, welke het vooral moet afweten van zijn kracht. Dan heb je de Assassin, die het van zijn snelheid moet hebben: kracht is niet van belang, want hoe sneller je aanvalt, hoe vaker je kans hebt op kritieke aanvallen. Tenslotte kun je nog de Paladin kiezen, welke liever een stapje achteruit zet op het slagveld en zichzelf healt om in leven te blijven.

Pagina: 1 | 2


09:07  Megadeth voor Rock Band: Unplugged
09:02  Demo voor Need for Speed: Shift
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (86.90.42.xxx) op 20-09-2009 om 09:37
Het is echt een must-buy

Ik ben er geen 40 uur mee bezig geweest (nog niet uitgespeeld) maar ik heb er wel zodanig lang mee gespeeld dat hij het geld dubbel en dwars waard was. (2.39 euro toen ik hem kocht)

Zeker Kopen!!!

Gast (80.200.31.xxx) op 20-09-2009 om 10:37
Ik denk dat je voor zo'n spel op de DS makkelijk €20
betaald en als je het toch niet leuk vind ben je zo goed als niets kwijt.

Talicus op 20-09-2009 om 10:42 [Niv: 66 / Exp: 3303]
Goh, daar heb ik wel overheen gekeken, bedankt voor de review!


Robert op 20-09-2009 om 10:48 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe zit het met de controls? die zijn meestal verschrikkelijk op de Iphone ed.

Simon op 20-09-2009 om 10:52 [Niv: 112 / Exp: 5600]
@Robert, ik heb er inderdaad geen aandacht aan besteed, maar zoals je misschien kunt zien op de screens, speel je de game (zoals altijd eigenlijk) met een virtuele d-pad en rechts is je aanvalsknop. En dat werkt goed, voor de verandering.

Nicholas Vi Britannia op 20-09-2009 om 11:30 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Als de muziek echt zo kut is, is het dan mogelijk om eigen mp3's af te spelen? Want dan kan ik dat minpunt wel over het hoofd zien.

Simon op 20-09-2009 om 11:32 [Niv: 112 / Exp: 5600]
@Nicholas, die mogelijkheid bestaat inderdaad. Echter kunnen we daardoor de muziek niet hoger scoren, hoe goed jouw eigen muziek ook is .

RobotRuben op 20-09-2009 om 12:23 [Niv: 6 / Exp: 285]
het is dat ik de afgelopen maand al 10 euro aan spellen op mijn ipod heb uitgegeven, anders zou ik hem wel kopen. nog eventjes wachen

Gast (86.90.42.xxx) op 20-09-2009 om 16:10
@robotruben

zooo, 10 euro!!!!

dit spel kost maar fucking 2 euro en 39 cent!

gratis zou nog te duur zijn voor jou, of niet dan!!

Gast (213.148.229.xxx) op 20-09-2009 om 17:27
@ Gast (86.90.42.xxx)

Rustig, als hij dat nu niet wilt betalen

Dan is dat toch zijn beslissing ;)

Gast (86.90.42.xxx) op 20-09-2009 om 18:24
@Gast (213.148.229.xxx

als hij dat niet wil betalen is ie echt een simpele dude. 2.39 is gewoon helemaal niks voor dit spel!

Gast (86.90.42.xxx) op 20-09-2009 om 18:27
@Simon Venneman

ik vind dat je 1 positief punt bent vergeten te noemen.

De conversaties in het spel zijn vaak ook erg grappig, en je merkt ook dat de personages zichzelf niet altijd heel serieus nemen!

jammer dat je dat niet in je review had staan!

Simon op 20-09-2009 om 18:34 [Niv: 112 / Exp: 5600]
@Gast, och dat vond ik wel meevallen eigenlijk. Sure, enkele verwijzingen waren wel leuk (zoals het moment dat Regret zegt: Ik speel dit spel pas een paar uur!) maar voor de rest vond ik het wel meevallen. Wel leuk natuurlijk dat ze met zichzelf spot drijven idd.

Maar daar tegenover staat wel dat er te vaak grammaticale- of typfouten te vinden waren. Een paar keer mag, maar zoveel is te erg. Gelukkig was het na de eerste patch een stuk verbeterd, dus daarom hoor je mij daar ook niet over klagen.

Maar ok: er zitten in het verhaal enkele grappige verwijzingen, daar heb je gelijk in.

Gast (86.90.42.xxx) op 20-09-2009 om 18:52
ok das duidelijk dan

goede review verder voor een leuk spel!

Gast (83.80.239.xxx) op 20-09-2009 om 23:40
Vet spel, heb hem gekocht na de demo. Wel jammer dat ik toen over nieuw moest beginnen :p

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
iPhone
Type:
Hardware
Releasedatum:
11-07-2008
Ontwikkelaar:
Apple
Uitgever:
Apple
Media:
Geen media gevonden