Jaarlijks brengt Electronic Arts een nieuwe FIFA game op de markt. Eind 2009 kunnen we FIFA 10 verwachten, en de developer gaf vandaag in een blog zo'n beetje een geheel boek aan informatie en plannen weg voor het nieuwe deel in de FIFA-reeks. Hieronder is de informatie samengevat te lezen.
Producer David Rutter meldt allereerst dat ze met FIFA 10 op basis van drie punten de nieuwe game sterk willen verbeteren. Te weten;
- Luisteren naar de feedback van de fans.
- De gameplay perfectioneren.
- Op een originele manier innoveren.
De man vertelt dat er grote verbeteringen te vinden zullen zijn in actie, positionering, pasen, schieten en verdedigen (waarbij met name word gefocust op het verbeteren van de keeper).
Ook is er goed geluisterd naar kritiek of FIFA 09. Zo zul je bijna geen scripted pases en schoten meer tegenkomen. Ook zal gewerkt worden aan bewegingsanimaties, het publiek en glitches. Verder zal het in FIFA 10 ook minder voorkomen dat de bal van keeper direct naar keeper gaat.
Verder zal EA werken aan het dribbelen. Het moet mogelijk zijn 360 graden te kunnen dribbelen, en zul je in FIFA 10 ook 'skilled Dribbeling' aantreffen.
En als klapper op de vuurpijl zal FIFA 10 buiten een beter werkend en realistischer matchmaking-systeem ook vijftig verbeteringen doorvoeren in de Manager-mode. Verwacht o.a een 'player-developer' en realistische matches.
Natuurlijk zijn dit niet alle nieuwe features in FIFA 10, maar buiten bovenstaande informatie mocht Rutter niets meer over de game vertellen.
|