Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

DiRT moet PS3 en Xbox 360 tot uiterste dwingen


Door Joni Philips op 21-02-2009 om 18:28
Bron: CVG

Met Colin McRae: DiRT lanceerde Codemasters in 2007 een stevige rallygame op de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360. Nu ontwikkelt Codemasters een vervolg dat op de PC, de Wii, de PS3 en de Xbox 360 verschijnt.

Met Colin McRae: DiRT 2 wil Codemasters een uiterst knappe game afleveren, de game moet de PlayStation 3 en de Xbox 360 zelfs tot het uiterste van hun grenzen dwingen. Door de ontwikkeling van GRID heeft het ontwikkelteam ook veel extra geleerd zodat de game een serieuze verbetering moet worden ten opzichte van de originele DiRT. Na de launch krijgen de PS3 en de Xbox 360 versie ook enkele kleine DLC pakketten waarmee je de ervaring van de game kunt uitbreiden en personaliseren.



18:34  Fallout 3 met screenshots The Pitt
17:29  Namco brengt Katamari en Mr. Driller naar DSiWare
 Reacties (36)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.198.102.xxx) op 21-02-2009 om 18:29
Ik ben benieuwd :D

MarcianoNL op 21-02-2009 om 18:29 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Hmm.. nog een game die dit gaat doen?

no-ps4-no-living op 21-02-2009 om 18:35 [Niv: 16 / Exp: 790]
marcianoNL NOG een game die dit gaat doen?
volgens mij zijn er op dit moment toch geen games die dat wel doen?

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-02-2009 om 18:36 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Ze beweren het achter wel allemaal

Gast (82.74.202.xxx) op 21-02-2009 om 18:44
YEAH RIGHT waar heb ik dit eerder gehoord, ohjah de nieuwe red faction game. hoe mooi mensen kunnen dromen.

Roderick op 21-02-2009 om 18:57 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ik vond het al een wonder dat GRID zo prachtig draait op de 360. Geen tears, geen drops, lekker 30fps constant. Jammer genoeg is GRID niet helemaal mijn racer. DIRT1 danweer wel, dus kijk zeker uit naar dit vervolg.

Gast (217.122.89.xxx) op 21-02-2009 om 18:57
Dit lukt hun toch echt niet. Codemasters is een middelmatige developer.

Gast (84.83.255.xxx) op 21-02-2009 om 19:24
laat maar komen die game...groeten.. 8)

Gast (77.160.47.xxx) op 21-02-2009 om 19:26
Grid vs Gran Turismo 5.... ja lolz tuurlyk ;)

Gast (85.147.12.xxx) op 21-02-2009 om 19:27
Uit de 360 halen ze alles uit, maar voor de PS3 lukt ze niet met dit deel.

chimnino op 21-02-2009 om 19:49 [Niv: 94 / Exp: 4709]
Jammer dat er in DiRT geen sneeuw tracks zaten. Deel 2 zal ze ook wel niet hebben, maar dan komt deeltje 2 er toch echt niet in

Gast (86.81.135.xxx) op 21-02-2009 om 19:51
Dat zou dus betekenen dat de PS3 versie er nog beter uit zou zien dan de 360 versie. Ik denk dat dit niet zo zal zijn. Ze maken toch beide versies wel gelijk.

Cubic X op 21-02-2009 om 20:10 [Niv: 203 / Exp: 10171]
Waarom zou de PS3 versie er beter uitzien? Het onderdeel wat voor de grafische pracht zorgt is in de Xbox 360 toch wel beter hoor, de GPU dus. Snelle CPU is leuk, maar tovert geen betere beelden op het scherm.

Neemt niet weg dat het er op beide consoles geweldig zal uitzien, eerlijk gezegd zal het elkaar niet ver ontlopen wat betreft graphics

da bom op 21-02-2009 om 20:10 [Niv: 89 / Exp: 4472]
het vorigde deel viel me al een beetje tegen.. ze moeten nu niet een te sterke positie opeisen.

reptile op 21-02-2009 om 20:10 [Niv: 33 / Exp: 1654]
codemasters maakt al jaren de beste race games!

Divine Rage op 21-02-2009 om 20:19 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Gast (82.74.202.xxx)
Ik kan het wel geloven dat een spel als RF:G met totale vernietiging (zoals we dat tot nu toe gezien hebben) een console wel op de knieën kan krijgen als je de hele map in een enkele knal opblaast.

Gast (87.208.97.xxx) op 21-02-2009 om 20:21
Sorry hoor maar de ps3 heeft echt deze dagen wel betere graphics kijk bijvoorbeeld naar killzone 2 ik heb op de xbox 360 nooit een mooier spel gezien sorry hoor maar dat is echt bullshit wat je zegt met die cpu een console is geen computer vriend anders was het ontwikkelen ook niet zo moeilijk geweest ik heb verder helemaal niets tegen xbox ik heb er zelf een gehad en ja sommige games zijn mooier op de xbox als je het intervieuw van killzone 2 leest weet je waarom omdat de devolpers te lax zijn en geen zin hebben om extra aandacht aan de ps3 tebesteden omdat de xbox toch wel zo makkelijk gaat

Wazzim op 21-02-2009 om 20:26 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Ik ben benieuwd!
Hij komt ook naar de PSP, Wii en DS.

Gast (82.168.163.xxx) op 21-02-2009 om 20:39
I wil geen wijsneus uithangen, maar volgens mij bottleneckt de gpu de cpu van de ps3, Cell is natuurlijk een hele sterke processor. Maar gecombineerd met de gpu, kan het denk niet volledig benut worden.

Gast (94.212.193.xxx) op 21-02-2009 om 22:46
Gast (87.208.97.xxx) op 21-02-2009 om 20:21
ja het spel kan er beter uit zien ja klopt,
maar wat cubic x zegt is waar
wat jijzegt is ook zo console is geen pc maar de hardware werkt wel op dezelfde manier.
de gpu van de 360 is veel beter dan die van ps3 maar de cpu van ps3 is weer beter als xbox 360
de gpu van ps3 bottleneckt de cpu.
ot. is mogelijk 360 cpu usage 100% gpu usage 50%
ps3: cpu usage 50% en gpu usage 100%
maar goed zal grafisch mooi zijn op bijde consoles.

Gast (86.89.110.xxx) op 22-02-2009 om 00:00
Snelle CPU is leuk, maar tovert geen betere beelden op het scherm.
ownee dan kijk jij maar us snel naar de makers van killzone 2

de gpu van de 360 is veel beter dan die van ps3 maar de cpu van ps3 is weer beter als xbox 360
weer zo'n grapjas die wat heeft gelezen over gpu van ps3 en 360 ze verschillen niks alleen dat de gpu van xbox op 500 mhz loopt en die van ps3 op 550 thats it het zijn beide oude kaarten maar dankzij de cell kan ps3 toch meer en mooiere dingen op het scherm toveren

Gast (82.134.202.xxx) op 22-02-2009 om 00:13
fanboys zucht allemaal :9

spartans op 22-02-2009 om 00:52 [Niv: 205 / Exp: 10270]
als ze het proberen lukt het hun wel!

Gast (77.160.47.xxx) op 22-02-2009 om 08:39
de GPU van de 360 en PS3 overlappen elkaar.. de 360 GPU heeft weliswaar meer virtueel geheugen, maar tegelijk ook niet. De PS3 heeft 512mb Ram die de CPU en GPU kunnen benutten en dus kunnen verdelen (bijvoorbeeld kan 416mb ram naar de GPU lopen en dan kan 96mb Ram naar de CPU) hierdoor is het grafisch geheugen van de 360 NIET hoger, die van de ps3 is juist hoger.

de 360 GPU kan meer pipelines produceren, echter kan de PS3 GPU meer virtual shaders produceren en zelfs HD renderen (wat de 360 GPU niet kan) Virtual shaders worden tegenwoordig meer gebruikt echter blijven pipelines wel belangrijk, maar de ps3 heeft geen tekort, de 360 heeft juist eerder een overvloed. Ook heeft de Cell Broadband Engine 1 van de 8 cores die zich richt op graphics, de PS3 kan WEL mooiere graphics maken, alleen is het door de assymetric coding van de CBE moeilijk te programmeren voor de PS3 (het was een nieuwe manier en daarom moesten ze er aan wennen) hierdoor leken eerder gereleasde multiplatform games mooier op 360 omdat ze eerst op de 360 gedeveloped waren. Echter hebben veel studio's die al met de CBE gewerkt hebben aangegeven dat het nu juist veel makkelijker is, het heeft gewoon tijd nodig om aan te wennen (studio's: Activision, EA, Guerilla Games, Naughty Dog en Konami)

Gast (77.160.47.xxx) op 22-02-2009 om 08:42
nog even over dat virtueel geheugen, de 360 heeft 256mb RAM dedicated aan GPU en 256mb RAM dedicated naar de CPU, hierdoor kan geen van beide hoger dan 256mb, bij de PS3 kost de verdeling van RAM ook een beetje RAM omdat het moet uitgerekent worden. dit valt echter rond de 0.9 RAM die wegvalt wat een kleine opoffering is (omdat veranderingen van 28mb RAM al moeilijk zienbaar zijn

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Colin McRae: DiRT 2
Type:
Game
Releasedatum:
11-09-2009
Ontwikkelaar:
Codemasters
Uitgever:
Codemasters
Media:








Meer media