Met Pikmin lanceerde Nintendo in 2002 succesvol een nieuwe franchise. Op 6 februari komt de originele Pikmin terug op de Wii met WiiMote besturing. In deze game speel je met de ruimteonderzoeker Captain Olimar die op een vreemde planeet landt. Op deze planeet moet hij met hulp van de rare, levende bloemen of Pikmin zijn ruimteschip herstellen.
Natuurlijk is de overzetting naar de WiiMote niet de enige verandering, Nintendo greep de gelegenheid om enkele kleine veranderingen aan te brengen welke de game populairder moeten maken bij de consument.
- Het gooien van Pikmin is gemakkelijker en meer precies. Je moet simpelweg de WiiMote wijzen naar het televisiescherm om te bepalen naar welke plek je de Pikmin wil gooien. Dan druk je simpelweg op de A-knop. Je moet Olimar dus niet meer in de juiste richting wijzen.
- Je kunt Pikmin verder werpen dan ooit, de maximum werpafstand is verdubbeld. Je kunt nu ook elke Pikmin op het scherm terugroepen zonder hem zelf terug te halen. Op deze manier kan Olimar vijanden vermijden en tijd besparen wat de game makkelijker moet maken.
- Je kunt in één richting lopen en in de andere richting werpen. Je kunt dus van een vijand weglopen en hem ondertussen bestoken met Pikmin. Hiermee bespaar je duidelijk tijd.
- Je kunt gemakkelijk terugkeren naar vorige dagen om een slechte dag opnieuw te spelen. In het origineel moest je hiervoor verschillende saves gebruiken en kon je dus maximaal op drie verschillende dagen opslaan. Nu kun je met één save terugkeren naar alle dagen.
|