Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Epic neemt risico's met Gears of War 2


Door Rene Groen op 30-08-2008 om 08:53
Bron: Gamasutra

Tijdens het aankomende First Look evenement kun je aan de slag met Gears of War 2, tot die tijd voeren we jullie uiteraard de nodige nieuwe informatie.

Dit keer komt deze informatie van Epic's Rod Fergusson. In een interview heeft hij aangegeven dat het team met het eerste deel nog niet teveel risico durfde te lopen. Met het tweede deel voor de deur geeft Fergusson aan dat ze dit keer wel meer risico's hebben durven lopen, bijvoorbeeld als het gaat om het verhaal.

Allemaal leuk en aardig, maar ik hoor je denken: Wie is die Rob Fergusson dan? Gelukkig geeft hij zelf antwoord op deze vraag:

quote:
"I'm kind of the continuity guy; I'm the one reviewing the book, and reviewing different aspects to make sure it makes sense in our universe; and we have a story team on the game... to make sure that it works within the game."


Ook over de Xbox 360 zelf wilde hij nog wel wat kwijt. Volgens Fergusson heeft de console zijn potentie vrijwel bereikt, maar toch baart hij zich geen zorgen. De titels die nog moeten verschijnen leren van anderen en hoewel de Xbox 360 zijn piek dus bijna bereikt heeft is er tegelijkertijd veel ruimte om door te groeien.

Het volledige interview is hier na te lezen.


08:54  Gameloft wil PlayStation 3 titels maken
08:52  EGM koppelt cijfers aan games
 Reacties (59)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Robert op 30-08-2008 om 11:31 [Niv: 206 / Exp: 10294]
je had gears of war, niet over GTA IV

Roderick op 30-08-2008 om 11:34 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gezer: speel Uncharted op de PS3 maar eens, zelfde problemen. Of GTAIV op de PS3: popin is daar nog erger dan op de 360. Het ligt aan de manier van programmeren, niet aan de DVD. Streaming heet dat, en dat trekken de 360 en PS3 drives niet altijd even goed.

Daarbij: N!CE: Gears 2 lijkt toch echt op 30 frames per seconde te gaan lopen. Ook deel 1 haalde de 60 helaas niet. Verder ziet de game er uitstekend uit, mooiste game die dit jaar uit gaat komen als je t mij vraagt. Nu maar hopen dat ie net zo goed speelt als deel 1.

Robert op 30-08-2008 om 11:51 [Niv: 206 / Exp: 10294]
mooiste game, als je daarmee leuk bedoeld oke, maar grafisch... (dat betekend niet dat het lelijk is ofzo)

Roderick op 30-08-2008 om 11:52 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ja ik bedoel grafisch. De texturekwaliteit en hoeveelheid details in Gears of War 2 is ongeevenaard dit jaar. De art-direction kun je kut vinden uiteraard.

Gast (81.164.70.xxx) op 30-08-2008 om 12:04
Lol killzone 2 beter uitzien. Oke op sommige punten ziet die er heel goed uit maar in beelden is wel duidelijk te zien dat er veel andere dingen minder goed zijn. Eerst moet de game af zijn om te zeggen welke beter uit ziet. Dan nog is de gameplay belangrijk. Daar gaat Gears Of War 2 duidelijk beter in zijn. Killzone 2 is een shooter als een ander. Waat Gears Of War 2 toch heel anders werkt en nog heel leuk ook. Muste have voor iedereen. Alleen voor de Xbox 360 in dit geval.

Al gemeen heeft PS3nog niet laten zien dat het echt in staat is om beter graphics op beeldd te toenen. Dan nog zijn de games veel belangrijker dan de stomme graphics. Kijk wat Nintendo Wii doet. Graphics is PS2 nog beter en toch verkoopt het meer als de Xbox 360 en PS3.

GTA IV heb ik op Xbox 360 en PS3 gespeeld. En resultaat is dat Xbox 360 versie beter is. Graphics een tikkeltje beter. En het loopt van vlotter. Waar ik bij PS3 lichte happeringen krijg blijft het goed lopen op de Xbox 360. ( veel wagens of actief in beeld) Op beide versie's heb je pop-ups. Bij Xbox 360 komt het iets vaker voor. maar je moet dan nog goed kijken ook. Want het valt nniet zohard op. Ik heb gisteren gta Iv gespeeld op Xbox 360 voor 3 uur heb ik die tijd 2 pop up gehad. Gewoon van een vuilbak op de pad en dan een boom. Voor de rest niets. Ik raad wel aan om gewoon je cache eens schoon te maken als je wat last hebt van pop-ups dat helpt.

De toekomst voor beide consoles ziet er goed uit. Al maak ik me zorgen om PS3 zijn games. Want de aantal is sterk gedaald zins PS3. Home zal wel succes zijn. Persoonlijk vind ik het maar dom. Omdaat het gewoon wienig voorsteld. Het is niets nieuws. Op PC bestaat zo iets al jaren.

Xbox 360 gaat 2008 goed eindigen. en 2009 zal ook weer veel bieden. Xbox 360 doet het zeer goed. Eind dit jaar een grote update. Deze brengt dan HDD play met zich mee. Dus problemen van ruimte tekort kan dus heel handig op gevangen worden. Ook Xbox 360 met 60 GB HDD voor 260 euro is een heel goede zet. 2009 waarschijnlijk zal games als Forza Motorsport 3 , Alan walk, Halo 4... bieden.



Kortom waarom voor een console zijn als gewoon beide top zijn. eigenlijk zijn ze alle 3 top gewoon. Fanboys zijn mensen die gewoon achterlijk zijn. Voor mij zijn het geen gamers. Gewoon een stelltje hardruk....

Robert op 30-08-2008 om 12:15 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Roderick

Ik vind heavy rain toch nog iets mooier maar het mooiste titel van dit jaar (grafisch) is tog zeker crysis warhead! daar is toch geen discussie over mogelijk?

"Muste have voor iedereen. Alleen voor de Xbox 360 in dit geval." hahaha wat een prachtzin

Gewijzigd door Robert op 30-08-2008 om 12:16

Jelle Havermans op 30-08-2008 om 12:16 [Niv: 103 / Exp: 5158]
grappig om te zien als er een ogenschijnlijk negatieve titel in de ogen van 360gamers over gears of war 2 wordt geplaatst, hoeveel mensen daarop af komen om even hun fanboyism de vrije loop te laten.

ontopic';

mensen die beweren dat gears of war 2 lelijk is, hebben poep in hun oogjes. je kan de stijl(herfst) niet mooi vinden, maar de game zelf is zeker een van de mooiste van dit jaar. Killzone wordt ook zeker een grafisch mooie game, maar ik vermoed dat de alloverlook/top-gameplay van gears killzone 2 qua kwaliteit, en verkopen voorbij gaat streven. en nee ik ben geen fanboy, en bovendien KUN je games HELEMAAL NIET VERGELIJKEN.
daarvoor zijn genres te verschillend. gears of war is een over the top, grappig sadistische game met horror/emotionele invloeden, en killzone is een sirieuze shooter,klaar. mensen(lees fanboys) zeiken ook veel te veel. laatst was er in een topic ene discussie gaande over welke game beter was, heavy rain of fable 2..HOE kun je in godsnaam die games met elkaar vergelijken. eigenlijk zouden we met dat soort onzin meoten stoppen en games aleen vergelijken als ze strikt in hetzelfde genre varen. want eigenlijk verdient elke goede game een kans. killzone, gears, eigenlijk moet je ze allebei spelen. en niet om te vergelijken, maar als alleenstaande game!


zo dat was mt tekstje wel

Gast (82.75.221.xxx) op 30-08-2008 om 12:17
X wanneer ga je nou eens ergens anders heen met je onzin reacties,net zoals de sony fans hier, kan gewoon niet hebben dat gears 2 bruut word qua graphics etc. gears 1 en 2 kun je niet eens vergelijken op graphics. straks

Master Bates op 30-08-2008 om 12:19 [Niv: 64 / Exp: 3216]
laat ze nou maar fanboyen, hets een goed teken. altijd waneer er veel gefanboy is zo als met mass effect betekend et gewoon pure succes

Gast (82.75.221.xxx) op 30-08-2008 om 12:24
ps: en als iedereen toch over het fanboy gedrag heeft, is algemeen bekend dat sony fanboys toch het ergste zijn. qua het in de grond boren van microsoft onderwerpen.

Gast (86.91.244.xxx) op 30-08-2008 om 12:38
Is toch een vieze ripoff van socom.

Gast (194.169.216.xxx) op 30-08-2008 om 13:18
Roderick.
Toch jammer dat jij texture details ziet als grafisch ongeevenaard..... thought better of you.

Een van de makkelijkere methodes van textures maken is grijzige textures met ongelovelijk veel detail.
Dat is namelijk mijn stijl in texturen. Maar zoveel mogelijk details in textures gooien is niet zo moeilijk als dat het lijkt. Het is de sfeer, kleur, designs, consistentie, dat het geheel maakt.En ik vind dat gears van andere componenten wat mist.

Als je kijkt naar pure kwaliteit waarbij alles op hoog niveau is, dan is dat FFXIII en heavy rain.
Heavy rain heeft belichting en shaders die gewoonweg echt eruit piekt boven de rest en FFXIII
is goed in kleur, character designs, algehele stijl in de wereld. gewoon alles. Uiteraard komen deze in 2009 en niet dit jaar, dus misschien heb je gelijk. Ik vind uncharted en fable 2 een stuk moeilijker om te produceren (kleur als voorbeeld)

Natuurlijk is het weer zo dat jij en ik anders denken. Maar dat is niet erg. Maar wel verzeker ik je 100% dat designs,kleur, consistentie veel en veel moeilijker is dan zoveel mogelijk details in grijzige textures stoppen.

Prophetcizer op 30-08-2008 om 14:19 [Niv: 22 / Exp: 1097]
Gast (81.164.70.xxx) op 30-08-2008 om 12:04
Helemaal mee eens

@ Flipflop
Volledig mee eens

@ Master Bates
Ook mee eens

Gast (194.169.216.xxx) op 30-08-2008 om 13:18
Wat een slap gelul over die textures zeg Alsof er geen kleur in Gears 1 of 2 zit
Wat een onzin om een spel als gears te vergelijken met Heavy Rain en FF13.
En als laatste over wat je hier zegt: Ik vind uncharted en fable 2 een stuk moeilijker om te produceren (kleur als voorbeeld)
alsjeblieft zeg SNAP OUT OF IT

Gewijzigd door Prophetcizer op 30-08-2008 om 14:20

Gast (81.244.196.xxx) op 30-08-2008 om 14:26
...thought better of you. Hahahahahahaha wat een eikel. _O_

Undertaker op 30-08-2008 om 14:43 [Niv: 22 / Exp: 1103]
Bedoelen ze nou risico's nemen qua verhaalijn of Gfx of beiden?

Gast (81.247.96.xxx) op 30-08-2008 om 14:54
Gast (81.164.70.xxx) op 30-08-2008 om 12:04

"Op beide versie's heb je pop-ups. Bij Xbox 360 komt het iets vaker voor. maar je moet dan nog goed kijken ook. Want het valt nniet zohard op."

dan heb ik een ander versie gespeeld dan jij want op de 360 versie komen er constant 2 meter van Niko struikjes tevoorschijn in het park (1ste eiland).


Roderick op 30-08-2008 om 14:54 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gast (194.169.216.xxx): Gelukkig begrijpen we elkaar deze keer best goed In games als Final Fantasy en Fable 2 is er veel meer aandacht voor de kunst die graphics kunnen zijn. Gears of War is heel functioneel in zijn graphics incl belichting e.d. maar dat wil niet zeggen dat de texturekwaliteit daarom minder is. Als je in Gears of War naast een muur of rots gaat staan blijft deze detail houden en wordt niet vaag, dat geldt ook voor je personage, de vijanden en de gehele omgeving. In andere games zie je dat totaal niet. Je vergelijkt dus het functionele met het artistieke en die vergelijking wil ik niet maken.

Uncharted maakt trouwens gebruik van eenzelfde soort texturetechniek als Gears of War, in die
game zie je de briljante textures ook terug.

Dat je FFXIII en Heavy Rain erbij haalt vind ik jammer. Heavy Rain ziet er goed uit, maar straalt imo meer op detail in personages en bewegingen dan op textures en voor FFXIII geldt dat ik deze week pas voor het eerst ingame screens heb gezien en ook daar geldt vooral dat het artistieke heel goed is, maar de techniek op texturevlak toch echt moet wijken voor Uncharted of Gears. Wat ook logisch is trouwens, want die techniek zou in een game zo groot als FFXIII een behoorlijk probleem opleveren

Gast (24.132.192.xxx) op 30-08-2008 om 15:21
Gears 2 is nog steeds mooier dan elk ps3 exclusive..

Gast (84.82.53.xxx) op 30-08-2008 om 15:49
Epic neemt risico's met Gears of War 2

hoewel de Xbox 360 zijn piek dus bijna bereikt heeft is er tegelijkertijd veel ruimte om door te groeien. dus meer Xbox geheugen GB nodig Microsoft dus het word weer een nieuwe XBOX 360 maken met meer en groter geheugen GB voor de XBOX 360 OF

EPIC moet ook een PS3 en PC versies maken van GEARS OF WAR GAMES.

Gast (194.169.216.xxx) op 30-08-2008 om 17:03
"Roderick: Als je in Gears of War naast een muur of rots gaat staan blijft deze detail houden en wordt niet vaag, dat geldt ook voor je personage, de vijanden en de gehele omgeving. In andere games zie je dat totaal niet"

Klopt inderdaad.
Dat komt omdat ze een methode gebruiken
waarbij ze 2 normalmaps tegelijk gebruiken.
Een normalmap zoals in elke game, wat grote details weergeeft, maar UE3 editor ondersteund dus OOK nog een sub normalmap die puur en alleen is bedoeld voor hele kleine details. Deze normalmap is dan ook flink getiled. Het resultaat is dus ook veel detail als je erop kijkt.
heb zelf 2 jaar met deze engine gewerkt. Heerlijk wat je ermee kunt, maar je hebt het dus niet nodig voor rpgs. Het is dus puur bedoeld voor (fps)shooters. Maar zelf vind ik de techniek niet perse een must-have. Het maakt games als COD4 als voorbeeld er niet minder om, toch?:D

En verder. Laten we nou maar eerst op FFXIII wachten. Ik denk namelijk dat FFXIII helemaal niet hoeft te wijken voor uncharted of gears. Zelfs als je FFXII bekijkt, zijn de textures gewoonweg echt goed. En dat voor 4 mb texturespace (ps2) en het niveau is gewoon fenomenaal al zeg ik het zelf. En gezien het niveau van dat filmpje in het bos (met die watervallen), denk ik dat gears en uncharted mogen wijken. Maargoed. Dat is mening nog. We moeten het eerst zien. Die laatste 5 screens zeggen weinig over de omgevingen.

Gast (194.169.216.xxx) op 30-08-2008 om 17:05
Oh er zijn een paar mannetjes die naar mij moeten flamen? Oh well. Doe maar lekker.

En propheticer.
Dat je het met iedereen eens bent die 360 ondersteund, is niet erg, maar ga dan niet mij aanvallen omdat ik een andere mening heb en ook nog eens onderbouw. Alvast bedankt

Robert op 30-08-2008 om 17:57 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Gast (194.169.216.xxx)

Bravo voor iemand die is een keer zijn statements kan onderbouwen, ook al ga je wel technisch heel ver waardoor mensen als ik er niks meer van begrijpen

X op 30-08-2008 om 18:51 [Niv: 13 / Exp: 670]
@ N!Ce

Idd, ik kan het heel goed met Gast (194.169.216.xxx) zijn argumentatie vinden. Het liefst zou ik zelfs een biertje met hem willen drinken en lullen over grafix.

Die gast heeft enorm veel verstand over grafische beleid van games.

Iedereen doet maar of de Unreal engine een god is en het beste ooit kan maken.

Maar serieus, deze engine is allang voorbij gestreeft door in-house engines.

Ik blijf zeggen dat Far-cry 2 er nog beter uit ziet met zijn particles effecten. Geen overdaad van onnodige texturen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Gears 2 een kutspel is, verre van zelfs.
Ik ben zelf ook een Unreal fan van het eerste uur, maar om te zeggen dat dit het beste is wat er te krijgen is ? nee.. Het is meer een hype die om de game is gecreeerd. Gears 1 moet het ook hebben van het gotic tintje die eraan vast hang.

Prophetcizer op 30-08-2008 om 23:29 [Niv: 22 / Exp: 1097]
Gast (194.169.216.xxx)

Ben het idd met idereen eens behalve met jou en omdat ik vind dat je slap aan het lullen bent VAL ik je daarom aan. Gears mist helemaal niets van componenten als wat jij opnoemt te weten sfeer, kleur, designs, consistentie dat het geheel maakt. Dat is gewoon de bedoeling geweest en niet omdat de makers dachten - goh het is makkelijker om alles grijs te doen dus laten we zo min mogelijk kleuren gebruiken.
Een beetje intressant overkomen door uit te leggen dat er 2 normalmaps (ook wel algemeen beter bekend als bumpmapping) worden gebruikt betekend niet gelijk dat je verstand hebt.
Tegenwoordig draait alles om textures als je praat over de grafische kwaliteit van een game.
ben trouwens vooledig met je eens dat de texturs van een game niets zeggen of het een goede game is (CoD4)



Gast (194.169.216.xxx) op 31-08-2008 om 01:07
Zeg ik dat Epic express heeft gekozen voor makkelijke texture methode? Nee.
Ik heb gezegd dat de methode van texturen die ze daar gebruiken, niet zoveel kleuren bevat. Dit is makkelijker te realiseren dan concepten met veel kleuren. Omdat de kleuren goed bij elkaar moeten passen en niet mogen afsteken. En dus niet alleen bij het betreffende object, maar ook alle objecten in de gehele wereld. En jij denkt dat ik meteen Gears 2 afzeik en dat jij dan helemaal op je tenen getrapt bent.

En dan ga je nog een stap verder in je gevoel van dat je aangevallen bent en dat is dat je dan ook maar wat meepraat over dat wat ik zeg, standaard lariekoek is. Zoals dit:"(ook wel algemeen beter bekend als bumpmapping). Vind ik erg misplaatst als je het mij vraagt. Meteen doen alsof ik degene ben die niet weet waar ik het over heb. Ik zeg toch dat ik 2 jaar met de engine heb gewerkt. Dus spaar me met dat je mijn woorden baggetaliseert.

En tegenwoordig draait dus echt lang niet alles om texture kwaliteit. Vorige generatie was van textures. Nu is het de generatie van materialen en belichting.
Heavy rain is precies de game die daar verder gaat, waar anderen ophouden.
En materialen zijn de toekomst. Het is een zeer belangrijk aspect in films en begint nu ook belangrijker te worden in games, omdat materialen de eigenschappen weergeven van hoe een object in de werkelijkheid is. Hoe reflecteert rubber, hoe refracteert water, zijn de reflecties dof of zijn ze misschien scherp? of reflecteren ze helemaal niet. Dat zijn enkele voorbeelden van materiaal eigenschappen.Dat is gewoon waar gears weinig op richt. Dat zie je overduidelijk. Je ziet namelijk dat veel objecten in de game dezelfde eigenschappen bevat. Maar dat geeft niet. Dat hebben heel veel games. Maar heavy rain onder andere neemt gewoon een grote stap verder.

Zoals hier: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/707/707099/heavy-rain-20060510115318182_640w.jpg

grote diversiteit aan verschillende materialen.
plasic is plastic, dof metaal is dof metaal en noem maar op. Daar gaat de UE3 engine helemaal niet zover in.(reflecties alleen op basis van speculars (standaard kleurwaarde) En kijk hoe de belichting is. Dat is pas waar het deze generatie om zal draaien.

Toch jammer dat je alles op het "slap lullen" bult gooit, terwijl dit soort dingen mijn vakgebied is. Als je mij niet wilt geloven, dan is dat prima, maar ga niet doen dat dat wat ik zeg onzin is, want dat is het zeer zeker niet.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gears of War 2
Type:
Game
Releasedatum:
07-11-2008
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media