Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'PS3 te complex voor Red Alert 3'


Door Rene Groen op 28-07-2008 om 18:47
Bron: Videogamer

Het had zo mooi kunnen zijn, Red Alert 3 niet alleen voor de PC, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Helaas viel de laatstgenoemde versie later weer af.

Lang gaf Electronic Arts geen precieze reden waarom de ontwikkeling van de PlayStation 3 versie gestaakt was, tot nu. De website Videogamer laat weten dat Sony's console erg exotisch is en lastig om op te ontwikkelen. EALA producer Amer Ajami gaf aan dat de studio er bij de ontwikkeling achter kwam dat de engine niet geschikt was voor de PlayStation 3.

quote:
"We actually announced a PS3 version early on but that was when we were still doing a lot of technical exploration of the architecture. PS3 is a very powerful system but as you guys know it's very exotic and tough to develop for and our engine really at the time wasn't designed for PS3."


Ajami geeft wel een sprankje van hoop: wellicht dat ze nog terugkeren en in de toekomst alsnog iets met de PlayStation 3 gaat doen.


20:03  LEGO Batman in beeld
18:35  Hines: 'Nog veel te vertellen over Fallout 3'
 Reacties (86)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (82.168.140.xxx) op 28-07-2008 om 18:51
blegh onervaren programmeurs, dev kit is sinds 2006 beschikbaar voor de ps3.
ik snap niet dat ea zelf niet een handje bijspringt, zij brengen continu multiplatform spellen uit.

of is dit gewoon een zet geweest van mickysoft?

Gast (82.176.93.xxx) op 28-07-2008 om 18:53
dit is egt bull shit :(

Gast (83.86.29.xxx) op 28-07-2008 om 18:54
PS3 te complex voor Red Alert 3, Of Red Alert 3 te simpel voor PS3 :P

Roderick_III op 28-07-2008 om 18:54 [Niv: 26 / Exp: 1314]
Wat een aanstellers.

Djierod op 28-07-2008 om 18:59 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Bullshit, het zijn gewoon luilakken.

Gast (62.51.169.xxx) op 28-07-2008 om 18:59
gewoon ongelofelijk crappy programmeurs dus met andere woorden. ik zou me rot schamen als EA zijnde

Gast (81.205.100.xxx) op 28-07-2008 om 19:00
Gast (83.86.29.xxx) op 28-07-2008 om 18:54
PS3 te complex voor Red Alert 3, Of Red Alert 3 te simpel voor PS3 :P

mooier kan het niet gezegd worden!
Dat die gasten zichzelf developer durven noemen

Gast (62.163.49.xxx) op 28-07-2008 om 19:01
nee hoor jullie kinders praten altijd zo makkelijk en bijdehand maar kunnen nog niet eens de eigen boterhammetjes smeren.. foei!...

sidar op 28-07-2008 om 19:05 [Niv: 49 / Exp: 2463]
Echt ongelovelijk hoe mensen schreeuwen "luilakken".
Hebben jullie enig idee hoe veel tijd en energie je nodig hebt als programmeur?
Debuggen, optimaliseren neemt ook shitloads of time in. Ik houd niet van EA maar die commentaar van jullie is gewoon echt breinloze bullshit.

Net als of jullie alle Red alert zouden halen, stelletjes idioten.

Gast (83.117.94.xxx) op 28-07-2008 om 19:14
Enige reden die je qua complexiteit kan verzinnen is de multi-core processing omgeving. Dat houd dus in dat ze maar heel summier van multicore gebruik maken. En dat dus ook niet kunnen vertalen naar een complexe multicore architectuur zoals op de ps3.

Deze programmeurs lopen gewoon achter, multicore is echt de weg die bewandeld zal moeten worden.

Djierod op 28-07-2008 om 19:14 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Net als of jullie alle Red alert zouden halen, stelletjes idioten.

Ja dat zou ik doen als die op de ps3 zou komen. Ze mogen dan veel tijd en energie nodig hebben, maar als diverse studio's al goed met de ps3 kunnen omgaan, zijn het luilakken.

Zokun90 op 28-07-2008 om 19:15 [Niv: 25 / Exp: 1247]
Dan zijn ze niet de beste devs.

Gast (85.147.168.xxx) op 28-07-2008 om 19:15
onervaren en lui is wel erg krap door de bocht....EA wil altijd graag geld verdienen dus het zal vast iets gecompliceerder liggen dan de hooggeleerde luitje hierboven willen doen geloven

Roderick op 28-07-2008 om 19:18 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Dit nieuwtje is te complex voor enkele gasten hier

Gewijzigd door Roderick op 28-07-2008 om 19:18

Talicus op 28-07-2008 om 19:20 [Niv: 66 / Exp: 3303]
Wat veel mensen niet (willen) snappen is dat ze het wel KUNNEN doen, maar dat er zoveel tijd en moeite in gaat zitten dat het de kosten niet waard is.

Helaas zijn er altijd mensen die bij het woord "EA" al negatief willen gaan lopen doen, terwijl dit een probleem is waar meer developers voor de PS3 last van hebben.

Het is een van de redenen dat de PS3 versies van multiplatformspellen altijd gelijkwaardig of slechter zijn aan de Xbox 360 versie, terwijl de PS3 voor het grootste gedeelte betere specs heeft (alleen iets minder werkgeheugen uit mijn hoofd)

Gewijzigd door Talicus op 28-07-2008 om 19:21

Dnarbeis op 28-07-2008 om 19:29 [Niv: 60 / Exp: 2984]
Neen Roderick, jij bent te simpel.

X op 28-07-2008 om 19:29 [Niv: 13 / Exp: 670]
Eigenlijk heeft het grootste grut hier gelijk.

Luie programmeurs. Naughty dog, insomniac kunnen het ook ! dus waarom hun niet ? EA is erg groot, dus kwa geld zal het niet liggen om te investeren.

Ik heb een tip voor EALA, check eens hier :
www.gamemaker.nl

En deze :
http://creators.XNA.com

Kan je lekker simpele spelletjes maken. Begin daar maar eens mee.

Een RTS engine is echt geen complex iets. Op vele sites wordt netjes uitgelegd hoe de AI en Pathfinding het best benaderd kan worden, ongeacht welke CPU structuur.

@ Dnarbeis

Lol.

Gewijzigd door X op 28-07-2008 om 19:30

Dnarbeis op 28-07-2008 om 19:32 [Niv: 60 / Exp: 2984]
Het was maar een grapje hoor.

X op 28-07-2008 om 19:34 [Niv: 13 / Exp: 670]
@ dnarbeis

I know. daarom mijn smiley erbij. Roderick bedoelt het ook maar als grap.

D op 28-07-2008 om 19:35 [Niv: 8 / Exp: 396]
PS3 is idd een complex systeem,en ervoor ontwikkelen kost geld. 360 architectuur lijkt sterk op die van een PC, dus daar zullen de devs geen probelemen mee hebben. Vind het ook maar een zwak excuus,de PS3 is ondertussen al lang op de markt. Maar als de devs nu eenmaal er de tijd en het geld niet in willen steken, kan er weinig aan veranderd worden.

Master Bates op 28-07-2008 om 19:36 [Niv: 64 / Exp: 3216]
je kunt gewoon niet zorgen dat die alle 2 tegelijkertijd gereleased worden omdat et veel langer gaat duren op de ps3, dus scrappen ze et blijkbaar, ets niet de eerste keer da dit gebeurt chillem jullie ps3fanboys

Gast (84.193.131.xxx) op 28-07-2008 om 19:37
pff ik ga hem toch gwn op de PC spelen

Gast (84.82.53.xxx) op 28-07-2008 om 19:42
Het zijn luilakken, of zijn ze gewoon Xbox fan dat ze zeggen dat ze te moeilijk vinden voor de PS3 te ontwikkelen dan heeft Xbox een exclusief bij lachen ze stil.

Ik hoop dat ze snel die woorden in slikken met hun, het is te moeilijk voor de PS3 te ontwikkelen oke het is te duur dat zal wel zijn maar geen smoesjes dat het te moeilijk is voor de PS3 te ontwikkelen dan zeg ik slik je woorden maar snel weer in!!! :(


Sorry maar dat kwam er gewoon uit.

dark lars op 28-07-2008 om 19:47 [Niv: 108 / Exp: 5400]
Ik heb een hekel aan ea omdat ze zoveel hetzelfde maken, maar als ik dan even in mijn gameverzameling kijk, dan schrik ik toch even...er zit genoeg ea tussen en genoeg leuke games

Gast (62.194.181.xxx) op 28-07-2008 om 19:50
tja had Sony maar niet zo'n roestbak moeten maken.

Echte gamers gamen op een 360

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Command & Conquer: Red Alert 3
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media