Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

Problemen bij Hellgate developer Flagship?


Door Joni Philips op 07-06-2008 om 18:04
Bron: INC Gamers

In 2003 richtte Bill Roper met enkele ex-Blizzard collega's Flagship op. In 2007 kwam hun eerste titel uit, namelijk Hellgate: London. Hellgate: London moest een topper worden, maar stelt teleur op alle gebieden.

Lead Programmer Guy Somberg heeft op zijn blog een bericht gepost over de staat van het bedrijf. Een groot aantal werknemers, waaronder vele programmeurs zouden het bedrijf verlaten hebben. Hij is zelf één van de twee enige overblijvende programmeurs, en de andere neemt ontslag. Hij ziet de situatie eigenlijk niet meer zitten, maar hij wil Flagship niet verlaten. Somberg heeft zijn blogpost reeds verwijderd, maar het Internet was sneller dan hem. Je kunt de volledige post hieronder nalezen.
    Work is depressing right now. Never mind the fact that Hellgate isn’t as popular as anybody had hoped. Never mind the fact that there exists a term “Flagshipped,” meaning where a company basically overpromises and then screws you. Never mind the fact that the forums are totally populated by people who do nothing but complain and talk about how much the game sucks. Never mind the fact that people do the same thing in the game itself.

    Yes, Hellgate is not a big success. That sucks, and it’s depressing. I’m keeping a positive attitude about it because of Korea and China. The Koreans really love the game, and the Chinese have yet to see it. I don’t know how any of these deals are structured, but I’m hinging my hopes for Hellgate’s future on the Asian market.

    So why is work depressing? (Other than all of those other depressing things, that is.) The reason is that people are leaving. In droves, they’re leaving. We’ve had programmers, accountants, HR people, and artists leave. The founders are all still around, but they’ve been floating away from Hellgate to work on various other projects. The only one still actively on Hellgate is Tyler, but Tyler’s not programming anymore; he spends all of his time on management activities.

    Today was our programming intern’s last day; he’s leaving the company for the world of academia to get his PhD in computer science. I also learned today that another of our programmers is leaving in a couple of months (he gave lots of notice, which is very nice of him). With him leaving, I am basically the senior developer on Hellgate. Tyler, Dave, and Peter (the founders) are the only other programmers who were around beforehand, and I was the first programming hire after that. With Dave and Peter on other projects, and Tyler basically no longer a programmer, I’m what’s left after he leaves.

    Thing is, the way things are going I’m likely to be the only programmer still working on Hellgate left from the original crew. I’ve heard rumours that other programmers and artists are thinking of leaving.

    I was so disturbed to learn that all of these people are leaving that I couldn’t concentrate, and I left work early, claiming illness. I don’t want to leave Flagship. I’m happy here. I like the people, I like the environment, I like the pay, I like the location... There’s so much good about it. I’m not considering leaving. It’s just overwhelming and depressing having all of these people go. Every time a programmer leaves, it’s more work for me. Every time an artist leaves, it’s less content that we can create for Hellgate in the future.

    Tyler is talking about replacing our programming intern with a designer. I’m fighting against that, because we need more programmers! We can’t just put it all on me.

    Bah. Listen to me whine. It could be much worse, of course. At this point, though, what I need is some fresh projects; I’m getting burned out on Hellgate.



19:54  Wii Fit boven GTA in Frankrijk
17:48  Nieuw artwork Tomb Raider: Underworld
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Robert op 07-06-2008 om 18:09 [Niv: 206 / Exp: 10294]
lullig, ik gun dit niemand

hoewel hellgate london ook echt bagger was/is (de demo in iedere geval) het is jammer dat dit mensen hun baan kost...

im2 op 07-06-2008 om 19:42 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Of het nu een goede game is of niet, de piraterij zal er ook wel voor iets tussenzitten

S1xtuS op 07-06-2008 om 19:56 [Niv: 27 / Exp: 1344]
duvi volgens mij is het een mmo

Gast (80.126.80.xxx) op 07-06-2008 om 20:33
Haha wat dach je, ik maak een game en omdat ik van blizzard was koopt iedreen het en we worden rijk? die kerel gaat keihard op zn bek ja. hellgate, wat n kutspel. mss als ie 4 jaar eerder was uitgekomen

Jelle Havermans op 07-06-2008 om 21:01 [Niv: 103 / Exp: 5158]
ik vond de game wel aardig, niet geweldig maar wel leuk, vernieuwend en verslavend, spijtig.. hou er niet van als developers ten onder gaan..

Gast (78.22.18.xxx) op 07-06-2008 om 22:00
@(80.126.80.xxx)

Jij hebt het spel nooit gespeeld. Dus ik zou niet meteen een conclusie trekken. Ze hebben lang aan Hellgate:London gewerkt.
Het probleem lag er meer dat World of Warcraft nog steeds domineert.

Stammetje91 op 07-06-2008 om 23:51 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Gast (78.22.18.xxx)
Dat klopt ook niet helemaal, want het spelprincipe van Hellgate is toch wel heel anders dan WoW. De setting is anders, de gameplay is anders, het lag natuurlijk ook gedeeltelijk aan de game zelf. Maar dan is het alsnog spijtig dat een ontwikkelaar met ambities ten onder gaat.

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-06-2008 om 08:49 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
De game is toch nog altijd een Diablo en geen WoW kloon. Eerlijk gezegd; als je spelers continu klagen over je game in het spel, dan is er een probleem.

Gewijzigd door Joni Philips op 08-06-2008 om 08:50

Gast (81.92.190.xxx) op 08-06-2008 om 10:58
Hellgate: London was vanaf de eerste aankondiging gedoemd te mislukken. Er was een selecte groep die de game hypte maar je kunt er niet omheen dat het een ras echt boutspel is wat vooraf wel te verwachten was.

Gast (81.70.134.xxx) op 08-06-2008 om 22:49
sinds wanneer is een spel dat gemiddeld een 7 krijgt op gamerankings, meteen een boutspel ?

MaartenL (Redacteur) op 09-06-2008 om 16:04 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Scores zeggen niets, al kreeg het spel een 9 dan had dat het nog niet van de dood kunnen redden...

Hellgate heeft gewoon teveel mankementen en dan nog geld durven vragen voor een vrij slechte online functie...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media