Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Leer meer over de nieuwe Banjo


Door Rene Groen op 18-05-2008 om 12:02
Bron: CVG

Het was even schrikken toen de eerste beelden van Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts naar buiten kwamen, en eerlijk gezegd is deze schrik nog niet erg afgenomen.

Het spel gooit een groot deel van de bekende elementen overboord en vervangt deze met voertuigen. In een interview met Gregg Mayles, de man van Rare die al sinds het eerste deel betrokken is bij de reeks, meer over deze nieuwe versie.

- Ondanks de overstap van Nintendo naar Microsoft is er geen verandering gekomen in de denkwijze over Banjo. Ook het multiplayer element van de game is niets nieuws, ze hadden het al gepland voor Banjo-Tooie, maar deze kon destijds geen doorgang vinden.

- Mayles geeft aan dat de reacties op de game hem meegevallen zijn, ze hadden verwacht dat veel mensen zouden roepen dat dit niets meer met Banjo te maken heeft, maar dat is niet het geval. [Wij vragen ons af welke mensen Mayles dan gesproken heeft - Red.] Het doel van de nieuwe game was niet om spelers een vaste weg te kiezen die de ontwikkelaar bedacht had, maar om de spelers zelf creatief bezig te laten zien. Door deze keuze hebben de spelers meer vrijheid.

- Banjo gamers van het eerste uur zullen in het begin waarschijnlijk niet blij zijn met de veranderingen, toch hoopt het team dat deze gamers al na korte tijd in zullen zien dat het weliswaar anders, maar toch leuk is.

- De humor en de karakteristieken stemgeluiden uit het eerste deel zullen bewaard blijven, Chris Sutherland (hoofdprogrammeur van het eerste deel) spreekt bijvoorbeeld de stem in van Banjo.

- Mayles was te spreken over Super Mario Galaxy en speelt de game nog steeds in zijn vrije tijd. Toch is Banjo zeker geen identieke game, zo benadert hun eigen game bepaalde zaken op een andere manier.

- Hoewel de eerste Banjo delen veel gameplay met zich meebrachten als we kijken naar het aantal speluren geeft Mayles aan dat mensen tegenwoordig niet meer zitten te wachten op dit soort lange games. Het punt waarbij spelers blij zijn met een game wordt eerder bereikt dan vroeger, spelers moeten dan ook niet gedwongen worden om lang door te blijven spelen. Als iemand een game voor twintig of dertig uur wil spelen is dit prima, het moet echter niet het uitgangspunt zijn.

Het spel zal door al het bovenstaande uit te spelen zijn door de hoognodige onderdelen te verzamelen en zo op het einde van de game af te gaan, gamers die graag meer tijd in de game door willen brengen kunnen meerdere onderdelen verzamelen en de uitdagingen aan gaan. Wanneer je dit laatste doet kun je de verzamelde onderdelen ook in de multiplayer gebruiken terwijl anderen deze nog niet hebben.

- De keuze voor een nieuwe inslag is gemaakt omdat ze niet simpelweg een zelfde Banjo wilden maken die er grafisch beter uit ziet. Dit zou nieuwe gamers niet aanspreken en daarom gooien ze het over een andere boeg.

- De muzieknoten die we al kennen uit de vorige delen worden gebruikt als betaalmiddel voor extra voertuigonderdelen of zelfs complete voertuigen. Ook hiervoor geldt echter: als je geen zin hebt om deze te verzamelen, dan is er niemand die het je verplicht.

- Terugkijkend hadden ze het tweede Banjo deel graag wat meer aangepast, nu was het meer een game die dezelfde richting insloeg als het eerste deel. Met het derde deel trachten ze een frisse richting in te slaan.

- De E3 trailer van vorig jaar, de trailer die de game als eerste liet zien, had nog niets te maken met de game op het gebied van content. Een voertuig in deze trailer verwerken had geen nut gehad, simpelweg omdat zo'n design nog niets zou zeggen over de game zelf.

- Het spel gaat zeker dit jaar uit komen, of dit gepaard gaat met een Xbox Live demo is echter nog niet bekend.

- Het moeilijkste ontwikkelgedeelte is al afgewerkt, te weten de creatie van een voertuig en deze door een level te laten bewegen. Het is nu een kwestie van de content in de game verwerken.


12:18  Molyneux praat ons bij over Fable 2
11:58  Veel nieuwe Soul Calibur IV screens
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Nash op 18-05-2008 om 12:09 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Nou, nu nog kijken wat de gamers er van vinden. Ik heb nog steeds het gevoel dat de voertuigen zullen overheersen wat voor mij het niet leuk kan maken. Of het ook niet leuk wordt hangt van Rare af.

Anyways, de laatste helft van dit jaar gaat errug duur worden als ik ook al een nieuwe xbox moet gaan kopen voor deze game.

MarcianoNL op 18-05-2008 om 12:09 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Hoewel de eerste Banjo delen veel gameplay met zich meebrachten als we kijken naar het aantal speluren geeft Mayles aan dat mensen tegenwoordig niet meer zitten te wachten op dit soort lange games

Wat is dit nou weer voor onzin ik denk dat iedereen JUIST daarop zit te wachten en niet op een game waar na 5 uurtje de credits voorbij komen

chemos op 18-05-2008 om 12:09 [Niv: 23 / Exp: 1133]
Kan me Banjo nog op de n64 herinderen, dagen lang gespeeld. Maar ik heb zo mijn twijfels over deze versie, misschien kan een demo me overhalen

Roderick op 18-05-2008 om 12:15 [Niv: 417 / Exp: 20866]
MarcianoNL: Ik ben het met het uitgangspunt van Rare eens. Ik heb liever een game van 15-20 uur (wat ik denk dat Banjo ongeveer gaat duren), met enige vorm van replaywaarde, dan een heeeeele lange game. Dat hou ik tegenwoordig niet meer uit met een game

Verder is Banjo natuurlijk nooit echt een platformer geweest maar meer een adventure. Dat geldt voor zoveel games die als platformer worden bestempeld: Jak, Ratchet and Clank zijn ook niet echt platformers. Wel zijn die games steengoed en ik hoop dat deze aanpak van Banjo ook een goede game maakt. De ideeen klinken iig goed.

Jonezy op 18-05-2008 om 12:20 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Zolang de nadruk maar niet té op de voertuigen ligt.

tuvok op 18-05-2008 om 12:47 [Niv: 13 / Exp: 657]
weer een serie naar de haaien, kut rare eerst perfect dark en nu banjo

Gast (77.162.209.xxx) op 18-05-2008 om 12:55
ik denk dat het een kut spel is..

Gast (87.211.34.xxx) op 18-05-2008 om 13:28
zeikers hebben jullie de game al gespeelt gast hierboven en tuvok. NEEE dus hoe kun je dan in godsnaam met je domme kop zeggen weer een serie naar de haaien. Niet zo bij de handige opmerking omdat de mensen die dit spel gespeelt hebben zeggen dat rare ze oude magie weer terug heeft en rare met oude magie staat voor topkwaliteit. Sorry voor mijn overhitte reactie maar ik raak geeiriteerd aan die mensen die zeggen het is een kut spel of banjo naar de haaien terwijl ze er nog geen minuut mee gespeelt en als er dan mee gespeelt hebben zeggen oh wat een te dope spel

Gast (83.160.226.xxx) op 18-05-2008 om 15:07
Het is maar wat je lange games noemt, bijna iedere gamer die ik ken telt niet langer 50-60 euro neer voor een singleplayer game waar je maar een uur of 8 a 10 in kan stoppen.

Gast (84.105.93.xxx) op 18-05-2008 om 15:14
Ik ben het eens met tuvok.. Heb ik daarom nou een Xbox360 gekocht |(

Devilly op 18-05-2008 om 15:17 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ tuvok: je beseft zeker niet dat zonder Rare die games (gameseries) in de eerste plaats helemaal niet zouden bestaan?!

Gast (84.105.93.xxx) op 18-05-2008 om 15:17
:P |(

dark lars op 18-05-2008 om 15:35 [Niv: 108 / Exp: 5400]
ik denk ook dat deze game niet leuk wordt

Gast (212.187.6.xxx) op 18-05-2008 om 15:47
Eerst spelen dan praten stelletje oetlullen :P

Gast (87.211.34.xxx) op 18-05-2008 om 16:37
sukkels ga eerst de game spelen ga dan pas lopen praten hij is lauw of niet lauw oordeel niet voordat je er mee gespeelt hebt

im2 op 18-05-2008 om 17:21 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Dan proberen ze eens te innoveren en dan vinden sommigen het weer niet goed... Het lijkt me net een stuk leuker met die voertuigen

tuvok op 18-05-2008 om 19:03 [Niv: 13 / Exp: 657]
toch wel, daarom dat ik zo teleurgesteld was in pefect dark want die was slecht, en banjo ziet er eveneens slecht uit.

Gast (87.211.34.xxx) op 18-05-2008 om 19:06
tuvok houd asjeblieft je mond je heb er nog geen min mee gespeelt en roept nu al zonder je hoofd te gebruiken het ziet er slecht uit mensen die deze game hebben mogen testen zeggen dat de beeldkwaliteit net zo mooi is als ratchet and clank tools of destruction dus zwijg liever en de mensen die er mee gespeelt hebben zeggen dat dit een topper word dus hoe durf jij dan te beweren dat het ruk wordt denk eerst even na voordat je domme dingen zegt.

Gast (62.45.152.xxx) op 18-05-2008 om 22:33
Dit wordt denk de verrassing van 2008 :)

Gast (213.17.116.xxx) op 18-05-2008 om 23:56
tjongeJongeJonge, ga elkaar afmaken,
Hij zegt toch dat hij het er slecht vind uitzien, toch niet dat het slecht speelt, dat is geen oordeel maar een mening vormen, iets kan je aanspreken of niet, en dan niet meteen zo geirriteerd reageren allemaal,
en hoe iets eruit ziet, hoeft ook niet te zeggen dat de graphics lelijk zijn, het kan net zo goed de structuur of het kleurenpalet zijn om maar een voorbeeld te noemen.
Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig

Scar

RaYsoms op 19-05-2008 om 01:02 [Niv: 22 / Exp: 1091]
Hopelijk komt er dan nog een oldskool platform game uit, totaal in 3d met een goede feeling maar wel vreselijk moeilijk. Wacht er nog steeds op.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
Rare
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media