Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Eigen Guitar Hero content is nog ver weg


Door Rene Groen op 06-03-2008 om 15:28
Bron: Kotaku

Guitar Hero is in korte tijd zeer populair geworden en de ontwikkelaar zoekt dan ook naar nieuwe ideeën om het succes voort te laten duren.

Eén van de dingen waar we dan aan denken is eigen content van gamers, zodat het spel constant voorzien kan worden van nieuwe nummers. Helaas laat Activisions Bobby Kotick weten dat het niet makkelijk is om dit te kunnen doen, het maken van software die dit mogelijk maakt is namelijk niet makkelijk. Mocht de mogelijkheid er ooit al komen, dan verwacht Kotick deze niet binnen vijf jaar.


15:34  SEGA wil niet overgenomen worden
15:24  Home presentatie tijdens OGC 2008
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 06-03-2008 om 15:48 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Tja, ze zouden dan zelf ook minder geld in het laadje krijgen...

Gulstar op 06-03-2008 om 15:58 [Niv: 3 / Exp: 161]
Voor de consoles kan ik het nog wel begrijpen, maar op de pc moet het toch lukken Als je weet welk script en wat de codes zijn voor de graphics moet een beetje handige knutselaar toch wel wat homebrew in elkaar weten te flansen.

sjeffie op 06-03-2008 om 16:25 [Niv: 33 / Exp: 1655]
jammer, ik speel Guitar Hero 3 helemaal kapot en krijg er nog steeds geen genoeg van
jammer dat je niet je eigen nummers kan maken met GH

Uchiha_Shadow op 06-03-2008 om 16:26 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Maar dat valt nog vies tegen, het gaat vooral om het programmeerwerk om gitaarsolo's om te zetten naar noten en het allemaal goed op de beat te laten draaien.
Harmonix, makers van GH en Rock Band, hebben het zelf geprobeert voor de iPod (Zie "Phase" ) Het idee klinkt vrij simpel: de game bepaalt de beat van een bepaald liedje en dan moet je op knopjes drukken met een bepaalde timing om hoog te scoren, net als Guitar Hero. Maar de timing is zelden helemaal gelijk met de beat en als dat zo is lijkt het meer toevallig. Ik denk dat het echt zeer lastig is om dit goed te krijgen, en ik betwijfel of het ooit helemaal gaat gebeuren. Vib Ribbon heeft het een aantal jaar terug ook geprobeert maar ook dat was niet echt op de maat van de muziek.

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 06-03-2008 om 16:27

wallii op 06-03-2008 om 16:31 [Niv: 1 / Exp: 50]
Ik denk dat het niet moeilijk zal zijn om je eigen muziek in te laden kijk bijv maar eens naar audio surf. Maar om het echt goed te laten zijn zoals de meeste nummers in GH III denk ik niet dat dat binnen redelijke tijd zal lukken.

Uchiha_Shadow op 06-03-2008 om 17:52 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik heb Audiosurf even gecheckt op youtube want ik had er nog nooit van gehoord. Ziet er erg leuk uit maar het is dus helemaal niet op de maat of gitaar, hoor. Tenminste, niet bij rock nummers (van wat ik begrijp doet hij het beter bij R&B omdat die een dikke bas en duidelijke beat hebben). Het is wel heel cool hoe het spel versnelt als de muziek sneller is, maar dit is dan ook alles. Het is dan ook geen ritme game en dat probeert het ook niet te zijn.

Ik heb nog nooit een game gezien die goed de ritmes kan nabootsen en ik betwijfel of er ooit een komt.

tinyriconen op 06-03-2008 om 19:42 [Niv: 23 / Exp: 1134]
@ Uchiha Shadow

Ik wel, Guitar Hero

Uchiha_Shadow op 07-03-2008 om 00:08 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik heb 't nog steeds over een game waar je zelf muziek kunt importeren, zoals Phase, Vib Ribbon en Audiosurf.

ace_quorthon op 07-03-2008 om 08:56 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Wel eens Frets on Fire gezien? die speelt GH nummers af (helemaal legaal is het niet denk ik?) en kan ze ook aanpassen, of je kan je eigen nummers bouwen.

tinyriconen op 07-03-2008 om 13:36 [Niv: 23 / Exp: 1134]
@ Uchiha.. ach zoo

Frets on Fire zélf is legaal, maar het zomaar gebruiken van liedjes mag niet.

Het zal nog een hele zware klus worden dit van de grond te krijgen. Ik probeerde eens een liedje te maken voor Guitar Hero op de Playstation. Nou, ik was daar al gauw mee opgehouden. Hartstikke ingewikkeld.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Guitar Hero
Type:
Game
Releasedatum:
06-04-2006
Ontwikkelaar:
Harmonix Studios
Uitgever:
RedOctane
Media:






Meer media