Veel shooters trachten een hedendaags, zo niet futuristische setting neer te zetten om daarbinnen helemaal los te gaan. Turok kiest voor haar vertrouwde opzet en grijpt terug naar de levenden van vroeger.
Tijdens de Penny Arcade Expo 2007 was Turok speelbaar aanwezig, iets waarvan IGN dankbaar gebruik van maakte, en waar wij weer dankbaar informatie uit konden halen:
- Hoog gras kan in de game in je voordeel gebruikt worden, door te kruipen kun je namelijk veiliger je prooi bereiken.
- Het is niet nodig om de dino's die je tegen komt altijd te lijf te gaan, ook andere oplossingen zijn te bedenken om verder te komen zonder een schot te lossen. Een voorbeeld is het gebruik van een fakkel, deze kun je eerst naar dino's gooien om hun aandacht te trekken, en vervolgens naar een groep jagers om de dino's naar hun te lokken. Terwijl de dino's deze jagers te lijf gaan kun jij er snel langs kruipen zonder gezien te worden.
- Natuurlijk kom je niet altijd weg met de makkelijke oplossing, je zult daadwerkelijk dino's te lijf moeten gaan. Eén van de voorbeelden is om een dino te besluipen en op het juist aangegeven moment de trigger in te drukken om een mes in zijn schedel te planten, inclusief bloed dat alle kanten op spuit. Aan de andere kant kan een dino ook jou te pakken krijgen, hierbij zul je ook als een gek op je trigger moeten drukken om los te komen.
- Door goed wapens te combineren kun je een voordeel krijgen in de game, zo kun je bijvoorbeeld eerst een gedeelte van het gras in brand zetten, waarna een dino komt kijken wat er gebeurt is. Als je hieropvolgend een granaat op de plek achter laat zal de dino in de lucht geknald worden waarbij de ledematen van zijn lichaam worden getrokken. Een ontwikkelaar noemde dit voorkomen ook wel een bloedfontein.
|