Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Hands-On:

The Darkness


Door Martijn Steinpatz op 19-06-2007 om 12:20
Bron: Gamed

De komende twaalf maanden staat ons een reeks hele mooie First Person Shooters te wachten. Crysis, Half-Life 2 Episode 2 en Portal, Unreal Tournament III, Haze en nog vele anderen. 2K lost echter het eerste schot met Bioshock én The Darkness. Vandaag aandacht voor de laatste game.


"Wacht even! Je gaat iets te snel. Nee. Wacht nou! Ga eerst die deur in. Ja. Die deur. Goed… Ho! Niet zo snel! Ho! HO! Iets naar achteren. NAAR ACHTEREN! Links. Nee. LINKS! Ja. Daar. Pak dat item maar. Jezus, het is altijd hetzelfde met die journalisten." Het leven van een 2K medewerker gaat niet over rozen. Probeer zelf maar eens overenthousiaste gamesreporters bij te sturen. En aan ons hadden ze de handen vol. Wij mochten vrijdagochtend langskomen en gingen helemaal los.

Niet verwonderlijk, want The Darkness begint gelijk goed. Het spel is net een paar seconden bezig en we zitten middenin een spetterende achtervolging met de politie. Terwijl hoofdpersoon Jackie Estacado rustig zijn shotgun aan het laden is, proberen zijn criminele trawanten wanhopig de smeris af te schudden. Tevergeefs. Terwijl de wouten aan alle kanten van het scherm voorbij stuiteren, eindigt de wagen ondersteboven in een pakhuis.



Jackie moet zich gelijk een weg door gewapende bouwvakkers banen. Zijn shotgun is weg, dus trekt hij maar twee revolvers. Het eerste wat opvalt is dat de vuurwapens zich aan de omgeving aanpassen. Staat Estacado te dicht bij een muur dan wijzen de lopen omhoog. Loopt hij naar een balkon dan wijzen de pistolen naar de grond beneden. De pistolen kunnen zelfs in een gat in de deur of om de hoek worden gestoken.

Volgens 2K hebben de makers, Starbreeze Studio’s, dit gedaan omdat het nogal dom staat om elkaar op vijf centimeter afstand met gestrekte armen te beschieten. Realistisch gezien zou je enkel missen. Daardoor ontstond ook het idee van de ‘execution kills’. Druk de L en de R schouderknoppen tegelijk in en je krijgt een (van de veertig) close-up executies die gemakkelijk zijn uit te voeren. En ze zien er heel fraai uit. De leukste was schieten op de knieschijven om vervolgens het hoofd van een vijand op een kogel te trakteren.



Zodra Estacado een bomaanslag van zijn oom Paulie overleeft komen zijn Darkness krachten tot leven. De stem van de laatste wordt overigens gedaan door voormalig Faith No More zanger, Mike Patton, en ze hadden geen betere kunnen vinden. Patton krijst, gromt en brult als een bezetene. 2K beweert dat ze het geluid wat Mike produceerde niet vervormd hebben. Gezien zijn reputatie bij FNM en vooral Naked City twijfel ik daar niet aan.

Nadat The Darkness zich aan je heeft voorgesteld – door zo’n zes maffioso bruut om het leven te brengen - begint de game pas echt. In onze preview stonden we er al uitgebreid bij stil. Kort komt er het op neer dat er twee slangachtige hoofden in het scherm verschijnen, die harten van duistere mensen vreten waardoor je meer krachten krijgt. Verder ben je minder kwetsbaar voor kogels, kan je kleine duiveltjes genaamd Darklings (er zijn vier soorten) oproepen en nog veel meer duistere zaken.
Pagina: 1 | 2


12:24  Artworks nieuw Monolith project
12:14  Packshot Blacksite: Area 51
 Reacties (9)
 Pagina: 1
im2 op 19-06-2007 om 13:32 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik dacht dat een van de minpunten ging zijn dat het erg lineair is maar dan heb ik me blijkbaar vergist

dead cop op 19-06-2007 om 13:46 [Niv: 6 / Exp: 290]
kan niet wachten moet het spelen

dark lars op 19-06-2007 om 14:14 [Niv: 108 / Exp: 5400]
vet wel, maar of ik een shooter wil met een man met draken o zijn armen,, hmm nogeven een n8je over slape

Gast (82.173.247.xxx) op 19-06-2007 om 15:01
"Jezus, het is altijd hetzelfde met die journalisten." Haha, zei ie dat echt :D

Lijkt me wel een toffe game, de filmpjes die ik tot nu toe heb gezien er geweldig uit :)

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-06-2007 om 15:06 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Eerlijk is eerlijk, het is geen letterlijk citaat, hoewel de rest wel angstvallig dicht bij de werkelijkheid zit
Martijn en ik renden nogal door de game heen om zoveel mogelijk te kunnen zien waardoor we niets lazen, te snel gingen en uiteindelijk geen idee meer hadden wat we moesten doen

Gewijzigd door Rene Groen op 19-06-2007 om 15:06

Martijn Steinpatz op 19-06-2007 om 16:42 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Het kwam er wel dichtbij in de buurt, dat zeker. En we gingen er ook niet echt subtiel tegenaan.

soepkoe op 19-06-2007 om 16:57 [Niv: 18 / Exp: 882]
alhoewel dat fictie me niet echt aanspreekt denk ik wel dat ik deze ga halen. op een of andere manier blijft de game me aantrekken. zo'n preview verhoogt dat alleen maar!

MaartenL (Redacteur) op 20-06-2007 om 09:33 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Nog 2 weekjes wachten...

Ik zie deze game helemaal zitten.

Lekker stukje om te lezen, altijd fijn zo'n preview waarin ze het tenminste goed uitleggen.

Gast (24.132.128.xxx) op 23-06-2007 om 15:41
Ik heb hem vanaf vandaag, wat een game. Ik heb nu de eerste 3 level gespeeld. Wat een verhaal, geluid en graphics. Toppertje! }>

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Darkness
Type:
Game
Releasedatum:
20-07-2007
Ontwikkelaar:
Starbreeze Studios
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media