PlayStation 3 bezitters krijgen momenteel vooral games die eerder al op de Xbox 360 verschenen, het is dan ook wachten op de echte exclusives waarvan Heavenly Sword er eentje is.
Ontwikkelaar Ninja Theory laat wat meer weten over het ontwikkelproces en de PlayStation Network demo. Dean Calver, lead programmer voor de game, zegt dat het team nog steeds met een beta bezig is en dat ze geen vertraging kennen door de demo. Dit komt omdat ze de demo niet zelf ontwikkelen, maar dit uitbesteed hebben aan Sony Cambridge. Op deze manier kan de studio zich zelf concentreren op de beta.
De status van het spel zelf is dat het team bezig is om bugs te fixen en het spel in balans te brengen. Verder is Heavenly Sword, net als Lair, zo goed als af.
Over laadtijden lijken we ons geen zorgen te hoeven maken. Aan het begin van ieder hoofdstuk is er een introductiescéne, terwijl deze speelt zal er al data van de Blu-Ray disc naar de harddrive geladen worden. Hierdoor zal de data gestreamt kunnen worden, en maakt het spel gebruik van twee bronnen (de Blu-Ray en de harddrive) tegelijkertijd.
Op de vraag hoeveel het team nu daadwerkelijk gebruik maakt van de Cell processor had Calver een duidelijk antwoord: "Dit soort statistieken hoef je alleen te weten als je een bottleneck kent, en daar hebben we geen last van bij de SPU's."
Met dank aan Tecnomic NL voor het melden van dit nieuws.
|