Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Kleine Ratchet & Clank details


Door Joni Philips op 13-04-2007 om 07:52
Bron: PSU

Met Resistance bracht Insomniac Games al op dag 1 een game naar de PlayStation 3, maar het is zeker hun laatste titel niet. Insomniac werkt momenteel aan een nieuwe Ratchet & Clank, namelijk Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction.

Uit een interview met Insomniac Games komen weer wat details voortvloeien over hun volgende titel, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction.

- Na het afwerken van Ratchet: Deadlocked begon een klein team van vijftien mensen aan Ratchet & Clank Future. Deze vijftien moesten allerlei ideeën uitwerken en prototypes maken. Op deze manier werden wapens, gameplayconcepten en het verhaal al bedacht voor Resistance afgewerkt was. Sindsdien werkt het volledige team aan Ratchet & Clank.

- De game gebruikt de verbeterde engine van Resistance. De verbeteringen zijn echter zo groot dat je het een nieuwe engine zou mogen noemen. Het maken van de titel zou met deze nieuwe engine ook veel sneller moeten gaan. Hun technologieteam specialiseert zich in het programmeren van snelle praktische engines en deze kennis gebruiken ze om dagelijks de enige te verbeteren.

- Ze weten nu beter hoe de RSX (de PS3 GPU) en de Cell werken, die ervaring moet zorgen dat de game aan alle verwachtingen zal voldoen qua animaties, personages en visuele effecten.

- De game draait rond een slechterik uit Ratchets verleden die hem wil doden. Op deze manier wil Insomniac ons meer leren over het verleden van Ratchet terwijl hij de plannen van de slechterik dwarsboomt. De game grijpt plaats na de vorige games en we zullen enkele bekende personages opnieuw zien. Captain Qwark werkt undercover om Ratchet tips te geven over hun bestemming.

- We mogen ons verwachten aan heel nieuw arsenaal wapens, zelfs de wapens die terugkeren uit vorige delen hebben een upgrade gekregen zodat ze perfect passen bij de nieuwe vijanden. Een nieuw wapen is de Tornado Launcher, deze zuigt vijanden op en laat ze dan rondvliegen. Dit kun je besturen met de Sixaxis bewegingssensor. Dan heb je de Plasma Beasts, kleine slijmerige wezens die alle vijanden in de buurt aanvallen. Dan is de Groovitron, een discobal die vijanden dwingt om te dansen.

- Als je de PlayStation 2 vergelijkt met een schop, dan is de PS3 een bulldozer. Zo groot is het verschil tussen de twee als je de PS3 beter leert kennen. Daardoor kunnen ze nu veel verder gaan met de Ratchet & Clank games dan op de PS2, zo was de Tornado Launcher niet mogelijk in oudere delen wegens de benodigde rekenkracht. Het team raakt echt gemotiveerd van het feit dat ze nu dingen kunnen doen die vroeger onmogelijk waren. De PS3 maakt hen terug enthousiast over het maken van games.

- De game loopt momenteel aan 45 fps in HD mode. Dat is een goed teken zo vroeg in het ontwikkelproces, maar pas na het afwerken van de alphaversie (waar alle gameplayopties afgewerkt zijn) zal men een beter beeld hebben van hoe ze alles kunnen optimaliseren. 60 fps in 1080p kunnen ze dus niet beloven.

- Brian Allgeier mag niet zeggen dat er een multiplayer komt, het is nog te vroeg en Insomniacs Marketing Director zou hem doden als hij het wel zei.

- De game komt in de herfst van 2007.


08:04  HD mode voor God of War II
07:48  Major Nelson in de verdediging voor Guitar Hero II
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (82.173.115.xxx) op 13-04-2007 om 13:52
Zeer benieuwd hoe hun nieuwe engine eruit ziet in motion. Ik vindt dat zij samen met Evolution Studios van Motorstorm momenteel de beste tech in handen hebben die naar buiten uit al geresulteert heeft in een game. Konami, Guerilla, Naughty Dog, Polyphony en al die andere inhouses, ze zullen misschien best getalenteerder zijn, maar ze moeten zich nog bewijzen. En wat knap is aan deze dudes is dat ze in zeer korte tijd toch een bugfree vrij groot spel op een goe dontwikkelde engine hebben kunnen neerzetten met Resistence als launch. Grafisch stak die game al meteen af t.o.v. de rest. Hun ervaringsvoorsprong zou ze wel eens tussen de meest getalenteerden topteams kunnen plaatsen deze generatie. Insomniac was altijd toch het kleine minder talentvolle neefje van Naughty Dog die veel gebruikte aan licenses van hen.

Gast (81.70.119.xxx) op 13-04-2007 om 18:33
lijkt me een coole game :) *D

im2 op 13-04-2007 om 19:10 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Als de ps2 100% kracht heeft dan heeft de ps3 3500%

Nelus op 13-04-2007 om 23:31 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Kijk, dat zijn pas berichten. Er wordt eindelijk eens gezegd hoe krachtig de PS3 wel niet is. Nu de games nog!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Type:
Game
Releasedatum:
09-11-2007
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media