Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

[Upd.] Crackdown doet een boekje open


Door Rene Groen op 19-12-2006 om 15:23
Bron: MS Xbox World

Volgens de oorspronkelijke planning had Crackdown al in de schappen moeten liggen. Om echter het beste resultaat te behalen werd het spel uitgesteld en moeten we nog wachten tot begin 2007. Om het wachten te overbruggen hebben we weer wat nieuwe informatie.

- Het was lastig om een multiplayer te implementeren in een game dat zo'n grootse open wereld heeft in de singleplayer. Smeekbeden van de ontwikkelaars om de spelers dan maar steeds samen te laten zijn of snelle voertuigen weg te halen zijn niet nagekomen om de beste speelervaring aan te bieden.

- De content die uitgebracht zal worden is hetzelfde voor de singleplayer als co-op.

- Dave Jones werkte al aan de oorspronkelijke GTA en met Crackdown kan hij neerzetten wat hij toen voor ogen had. Verder vinden de ontwikkelaars het jammer dat er zoveel GTA klonen op de markt zijn gebracht omdat Crackdown nu al snel onder dezelfde noemer valt.

- De hoofdrolspeler is neergezet als iemand die licht op zijn voeten staat, als een Spider-Man of Daredevil die van dak naar dak kan vliegen.

- Het budget van Crackdown is niet opgegaan aan extreem gedetailleerde karakters en auto's, mede omdat dit niets bijdraagt aan de gameplay. Het doel was om vele auto's en karakters in beeld te brengen, zelfs wanneer je van boven een flat staat toe te kijken. De stijl lijkt hiermee meer op een stripboek. Eerste beelden en video's kunnen afbreuk doen aan het doel van de ontwikkelaars, later uitegegeven media geeft echter een veel beter beeld van hun doel.

- De drie bendes (Aziaten, Russen en Mexicanen) komen ook regelmatig tegen elkaar in actie. Als speler kun je kiezen om toe te kijken of om mee te doen in het geweld en extra ervaring te winnen.

- Je eigen krachten verbeteren doe je door een soortgelijke actie uit te voeren. Stel dat jij je krachten wilt versterken, dan ga je handgevechten aan of duw je een container in een groep vijanden, waarna je het lichaam van één van hen gebruikt om de rest mee te lijf te gaan. Met andere skills kun je bijvoorbeeld in Matrix-stijl over daken springen, harder naar vijanden rennen (waarbij je onschuldigen ontwijkt), beter rijden of meer ervaring krijgen in explosieven. Het hele doel is om spelers te belonen als ze iets veel doen. De lenigheid krijgt overigens nog een extraatje, deze kun je ook nog verhogen door markers te verzamelen van daken.

- De stad bestaat uit drie gebieden, met een vierde gebied dat de basis vormt voor de Agency (waarvoor je werkt). Deze gebieden zijn toebedeeld aan de bendes en kennen ieder hun eigen opmaak, denk aan vuurtorens, grotten en gebouwen.

- Grote verschillen met GTA zijn dat Crackdown zich in de hoogte richt (door middel van hoge gebouwen waar je op kunt komen), dat de stad je speelgebied is en de inhoud je speelgoed en er geen lineair plot is.

- Met co-op kun je in de game van een vriend stappen en er weer uit gaan als je geen zin meer hebt. Je kunt zelf instellen of dit enkel van vrienden is, of ook van vreemden.

[Update]

Naast bovenstaande informatie kun je hier nog een video vinden en hebben we tevens vijf nieuwe screenshots:











15:50  Beleef spannende dagen met The Ship
15:18  EA komt met nieuwe Medal of Honor game
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Sn34ky op 19-12-2006 om 11:14 [Niv: 29 / Exp: 1464]
Volgens mij word dit een erg vermakelijke game!

Gast (213.84.252.xxx) op 19-12-2006 om 11:26
Volgens mij ook!!

Jeweet op 19-12-2006 om 12:28 [Niv: 74 / Exp: 3697]
heb em op de gameplay gespeeld en vond et niet egt 100% wat ik ervan verw8e....mja natuurlijk had ik ook niet egt de tijd om t spel egt te verkennen het zag er kei leuk uit...nja misschien wel wat joh dat hoogspringe enzo

Nelus op 19-12-2006 om 13:40 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Damm, ik heb hem gemist op de gameplay. Had het wel willen spelen. Ik weet niet, het spel ziet er wel leuk uit enzo, maar het mist iets, een factor.

Gast (84.80.251.xxx) op 19-12-2006 om 15:16
Is de coop ook split-screen?

Gast (81.70.115.xxx) op 19-12-2006 om 15:50
ik vond 'm op de gameplay verassend goed :) mss wel even kopen

LUPUS op 19-12-2006 om 17:51 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Ik vond 'm in Barcelona dramatisch en ik geloof dat de code op de Gameplay dezelfde was. Ik mistte gevoel, duidelijkheid, sfeer - ik had er eigenlijk het gevoel bij wat ik nu bij de Superman-game heb. En dat is nou net even mijn minst gewaardeerde 360-spelletje dit jaar.

Overigens kan de 360 wel weer een Midtown Madness-achtige game gebruiken. Hopelijk komt dit dus meer in de buurt dan ik zelf vermoed nu.

Nelus op 19-12-2006 om 19:45 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nou, dat sfeer, duidelijkheid en gevoel mis ik ook gewoon bij video's enzo. Het is gewoon nog een beetje vaag allemaal. Het idee is er enzo, maar nou nog echt het verhaal duidelijker maken. Superman was inderdaad ook zoiets, maar ik vind die demo echt supervet, ik vind dat rondvliegen zo cool (heb de demo echt al 30 keer gespeeld, serieus)

Devilly op 19-12-2006 om 20:45 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Het lijkt me echt helemaal niets. Die mega-overdreven krachten lijken me ook gewoon niet leuk meer op de lange duur.

wackyprofessor op 20-12-2006 om 19:04 [Niv: 224 / Exp: 11181]
op gameplay gespeeld, game was op het eerste gezicht wel leuk enz. maarjah na een tijdje mis je toch sfeer en levendigheid. Alhoewel het best lastig is om te oordelen als het super druk en benauwd is om rustig te spelen. Lijkt me alsnog leuk, heb wel zin in. Is wel een mooie titel ná Saints Row.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Crackdown
Type:
Game
Releasedatum:
23-02-2007
Ontwikkelaar:
Real Time Worlds
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media