RoboBlitz wordt een Arcade game voor Xbox 360 en een PC game waarbij een robotje verschillende taken moet uitvoeren om een bepaald level te voltooien. In principe dus een vrij basis benadering, als we kijken naar gameplay. De puzzels moeten de game de uitdaging meegeven.
Je PC krijgt sowieso een uitdaging te verwerken. Roboblitz is de eerste game die de Unreal 3 engine gebruikt en die je nu kunt proberen op je PC middels deze demo. Deze weegt 360 mb. De systeemeisen van deze kleine Unreal 3 engine game zijn flink: P4 3.2EE of X2 3800+ met een GeForce 7800 of ATI X1800 grafische kaart. Voor de toekomst belooft dit flinke investeringen voor PC gamers.
De Xbox 360 zal overigens maar 50mb groot zijn voor de volledige versie van de game. Dit komt omdat de game gebruik maakt van 'procedural texures', deze techniek maakt het mogelijk textures van veel betere kwaliteit te leveren tegen veel mindere bestandsgrootte. Nadelen hiervan zijn de extra rekenkracht die hiervoor is vereist en de moeilijkheidsgraad van het ontwikkelen van deze textures, een zeer knappe kop in wiskunde is een vereiste.
|