Death Jr. was niet het gehoopde succes waar men op hoopte en bleef dan ook hangen in de middenmoot. Met deel 2 moeten de fouten uit deel 1 ongedaan worden gemaakt.
Stap voor stap geeft de ontwikkelaar aan op welke punten ze gaan verbeteren.
Nummer 1: Verbeterde camera / controls
De camera en de controls zijn op de schop gegaan, waardoor je dit keer de camera kunt draaien met de L en R knop. DJ schiet nu in de richting waar hij naar kijkt, niet waar de camera naar kijkt.
Nummer 2: Verbeterde verhaallijn en meer voice-overs
In totaal is er nu meer dan zestien minuten aan FMV's om het verhaal te vertellen en zijne r tevens meer stemmen in het spel verwerkt.
Nummer 3: Verbeterd licht
Het lichtmodel is compleet aangepast, inclusief HDR-stijl licht, wat vooral voortkomt uit het onderzoek op de PlayStation 3. Door dit systeem hebben we meer licht in de verte, waardoor het geheel nooit te donker of te licht moet worden.
Nummer 4: Meer replaywaarde
Dit keer zal het doorspelen van het spel acht tot tien uur gameplay met zich meebrengen, zijn er vier moeilijkheidsgraden, kun je levels opnieuw doorlopen om te zoeken naar onderdelen van wapens, speel je het verhaal twee keer (als DJ of Pandora) en is er een co-op mode voor tweespeler actie.
Naast deze punten is er ook gewerkt aan een betere AI en de scripting binnen het spel. Of dit alles gaat leiden tot een waardige sequel? In een review komen we daar uiteraard op terug.
|