Velen zullen zich ongetwijfeld de Tamagotchi nog kunnen herinneren. Het betrof een virtueel huisdier die je moest voeden en onderhouden. Niet bepaald een opzet die je relateert aan Call of Duty, toch heeft Infinity Ward er een eigen draai aan gegeven.
Nee, in het aankomende Call of Duty: Modern Warfare hoef je niet tijdens een gevecht rekening te houden of je Tamagotchi nog wel genoeg eten heeft. In plaats daarvan komen ze met de TamaGUNchi, een functioneel horloge met verschillende functionaliteiten. Geoff Smith, de Multiplayer Design Director, omschrijft de totstandkoming als volgt:
quote: "We put in a watch pretty early on; one of our coders got really excited about it and over a weekend synced up a dev kit to have the actual time on the watch, so it actually tells the real time from your kit. Then that just kind of kept growing into more and more madness."
Het originele concept kwam van Joel Emslie, Art Director bij Infinity Ward, en hij geeft een voorbeeld van wat er mogelijk is:
quote: " This little thing on your wrist, every time you get a string of kills, it goes, ‘Ya-ta!’ and it makes a little noise, then you look at it, and it evolved out of an egg. The TamaGUNchi is fed by the player’s performance in multiplayer. It’s just this little active wristwatch thing.
If you don’t take care of your TamaGUNchi, it will rot and die."
Zijn 'take care' opmerking verwijst naar een gezonde kill-to-death ratio, tracht dan ook zo lang mogelijk in leven te blijven wanneer de game op 25 oktober verschijnt.
|