Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

[E3] 'xCloud zal consoles niet vervangen'


Door Rene Groen op 14-06-2019 om 09:34
Bron: Gaint Bomb

Bij deze E3 ging het niet alleen over games, ook nieuwe hardware en streamingdiensten werden prominent op de voorgrond geplaatst. Deze laatste diensten werden op voorhand regelmatig aangehaald als een vervanging van de consoles, toch is Phil Spencer het hier niet mee eens als hij kijkt naar zijn eigen xCloud technologie.

Project xCloud is een streaming dienst van Microsoft die je Xbox games op een ieder systeem af laat spelen. In gesprek met Giant Bomb gaat Phil Spencer onder andere in op het nieuws dat 65 uur aan streaming zo'n 1 Terabyte aan data gebruikt. Het is volgens hem dé reden dat een lokale opslag waarop je games kan downloaden nog altijd zo belangrijk is:
quote:
“Which is exactly why having a local device that you can download the games to and play from on your TV is going to be important. I don’t think today everybody wants every frame of gameplay – look at the number of hours I’ve played of Destiny 2 as an example – I don’t want all of those to be me writing checks to Comcast.”

Spencer ziet xCloud verder niet als dienst waarbij je games in 8K en op 120Hz speelt, simpelweg omdat de technologie nog niet zover gevorderd is. Streamingdiensten hebben de potentie om een geweldige ervaring te worden binnen je huiskamer op een groot scherm, momenteel is de beste manier om een game als Cyberpunk te ervaren nog altijd door dit thuis op je eigen hardware te doen met een lokale opslag. Hij benadrukt dan ook dat xCloud niet gezien moet worden als de vervanging van een console, het is simpelweg een manier om games te ervaren als je onderweg bent.
quote:
“I’m not trying to tell people to stop playing console games… or PC games or even [not] to buy a second copy of the game so you can play it somewhere else. What I’m saying is: I like playing on Xbox Live and when I’m away from my console or my PC, I want to continue playing my games… and this is a convenience feature for you… this is about, I want an experience on my phone that will go with me.”

De technici bij Ars Technica zijn vooralsnog vol lof over xCloud, de input latency (de tijd tussen het indrukken van een knop en het tonen van de actie op het scherm) is volgens hun “imperceptibly slower than normal.” Een indrukwekkend gegeven als je bedenkt dat de data servers van Microsoft vele uren verder zijn.

Later dit jaar zal Microsoft meer publieke testen doen en zullen we meer ervaringen horen.



09:44  [E3] SEGA ziet Yakuza als multiplatform serie
08:13  [E3] Control controleert in gameplay
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Project xCloud
Type:
Hardware
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden