The Elder Scrolls IV: Oblivion had eigenlijk al sinds de launch van de Xbox 360 in de schappen moeten liggen. Toch besloot ontwikkelaar Bethesda dat ze meer tijd nodig hadden en stelden de game dan ook uit naar het komend jaar.
De reden was dat de game bugvrij geleverd diende te worden en dat ze daar meer tijd voor nodig hadden. Logisch toch? Misschien toch niet helemaal.
Een website, genaamd Players4Players, geeft namelijk een hele andere reden. Zo zou ontwikkelaar Bethesda pas op een laat tijdstip de uiteindelijke development kit hebben gehad van Microsoft, waaruit bleek dat ze meer kracht hadden om mee te werken. In plaats van een kwalitatief mindere game uit te brengen zou besloten zijn om de game opniew onder handen te nemen en de kracht ten volle te benutten.
Wie daadwerkelijk gelijk heeft van de partijen blijft de vraag, maar zolang we straks een mooie game tegemoet kunnen zien hoor je ons niet klagen. De game zal naast de Xbox 360 overigens ook op de PC verschijnen.
|