Het jaar 2017 laat nog even op zich wachten, toch kondigden ontwikkelaar Deck13 en uitgever Focus Home hun titel The Surge eerder aan voor een verschijning in dit jaar. Vandaag wat meer details en artworks van deze game.
Jan Klose, CEO en Creative Director van de ontwikkelaar, laat ons vandaag vijf dingen weten over The Surge:
De wereld is geďnspireerd door de slechtste scenario's van de hedendaagse problematiek
The Surge speelt zich af op de aarde, in een toekomst waarin robots en megacorporaties hand in hand werken in een poging om het fragiele klimaat te redden, althans, wat er nog van over is. De studio schept hierbij een scenario: waar staat de aarde als we kijken naar de ontwikkeling van de afgelopen dertig jaar, zowel op natuurlijk als economisch vlak.
Door de game af te laten spelen in een industriële toekomst kunnen ze teruggrijpen op geweldige combat[b]
Door een futuristisch scenario te nemen kunnen ze trends uit de echte wereld gebruiken en hiermee spelen. Te denken valt aan een fusie tussen mensen en technologie.
Het draait hierbij om tactische close combat. Snij bijvoorbeeld ledematen af en upgrade je karakter met een mix van cybernetische elementen, botten, vlees en gadgets. Het is een grimmige toekomst die niet alleen draait om robots versus de mensheid. In plaats daarvan komen beiden samen en proberen ze te verbeteren wat de mensheid nu precies is.
[b]Slice and dice jezelf naar upgrades
De progressie die de speler boekt is gebonden aan zijn Exo Suit. Het staat hem toe meer beweeglijk te zijn en sterkere aanvallen uit te voeren. Dit pak kun je blijven uitbreiden door er bescherming en wapens aan toe te voegen.
Het zal lastig worden, maar je leert snel en de beloningen zijn het waard
De ontwikkelaar is duidelijk: deze game zal het je lastig maken. Tegelijkertijd is er een achterliggende gedachte waarin je risico neemt en je hier een beloning voor krijgt. En ja, je zal hierbij meermaals sterven.
Het verschil met Lords of the Fallen, de vorige game van de studio, is dat ze meer tijd zullen nemen om de verschillende features aan het begin van de game te introduceren. Niet middels een langdurige tutorial, maar door je met nieuwe elementen kennis te laten maken naarmate de game vordert.
De ervaring met de PlayStation 4 stelt ze in staat om meer uit de console te halen
Wederom gebruikt de studio hun eigen engine, maar omdat de console hardware hetzelfde blijft en ze hun eigen technologieën verder uitwerken zal de ervaring op de PlayStation 4 steeds beter worden.
Het nieuws gaat vergezeld met een drietal nieuwe artworks van de game, alsmede een oud artwork die we nu in een betere resolutie aan kunnen bieden.
|