Een grofgebekte, spugende, schijtende en piesende eekhoorn. Het is geen alledaags concept, maar het is wel hetgeen wat Conker's Bad Fur Day zo populair maakte toen de game op de Nintendo 64 verscheen. Een vervolg lijkt echter uitgesloten.
Chris Seavor was destijds lead designer en laat zich in een 'Making Of' documentaire uit over het spel. nadat hij Conker's Bad Fur Day recentelijk speelde was hij gechoqueerd door enkele dingen die in de game zaten. Als hij de game nu zou maken zou hij sommige zaken anders hebben aangepakt, waaronder de scene met de zonnebloem. Onderstaande video laat zien waar hij op doelt:
Zelfs wanneer het originele team achter de game bij elkaar zou komen zou dit niet het spel opleveren die fans graag zouden zien. Ze zijn niet langer de mensen die destijds de controversiële game maakten, zo is ook de smaak van Seavor anders dan voorheen.
[youtube]"You'd have a hard time getting it made now so the only way for anyone to play it is to play the original because I don't think there's going to be anything like it again."[/youtube]
Conker's Bad Fur Day verscheen in 2001, waarna er vier jaar later een remaken uit kwam voor de originele Xbox. Afgelopen maart gaf Xbox baas Phil Spencer aan dat er geen sequel in de maak is, hoewel hij de deur tegelijkertijd open hield.
1 van de beste game ooit
Jammer had graag een sequel gezien
Lawliet
op 11-08-2015 om 13:39
[Niv: 346 / Exp: 17280]
Ene kant jammer, maar nu dat er zoveel nieuwe films zijn geweest (waar de game veel parodieën opdoet) kan je wel een leuke sequel verwachten dacht ik.
Gast (145.15.244.xxx)
op 11-08-2015 om 23:00
Dit is toch wel zo'n briljant spel. Ik heb er destjjds erg van genoten. Jammer dat er nooit een echte sequel komt maar ik begrijp wel waar hij op doelt.