Veel informatie is al voorafgaande aan de E3 uitgelekt, maar gelukkig was er ook nog ruimte voor verrassingen. Eén van deze verrassingen betrof ReCore, een exclusieve Xbox One titel met Mega Man bedenker Keiji Inafune aan het ontwikkelroer.
In een interview geeft Inafune meer informatie over het spel, de details hiervan lees je hieronder:
- Nog voor het vertrek van Inafune bij Capcom werkte hij aan een project in samenwerking met Armature. Ze hadden gezamenlijk een idee, maar het kwam uiteindelijk niet tot een daadwerkelijke uitwerking. Door de oprichting van Comcept kwam het idee weer naar voren en werd de samenwerking met Armature opnieuw opgepikt, waarbij gekeken werd hoe ze het project ditmaal konden realiseren.
Ontwikkelaar Armature werkte op dat moment al aan enkele projecten met Microsoft en gezamenlijk presenteerden ze hun ideeën aan de console maker, waarbij ze een goede reactie kregen en de ontwikkeling van start kon gaan.
- Het verhaal van ReCore draait om Jewel, een dame die erachter komt dat ze weleens één van de laatst overlevenden op aarde kan zijn. De aarde wordt op dat moment geregeerd door robots. Het hoe en waarom hiervan weet ze niet, maar ze leert al snel dat haar hond, in de vorm van een robot, iemand is waar ze op kan vertrouwen.
Naarmate het spel vordert zullen een hoop van de mysteriën in de wereld geopenbaard worden. Wat is bijvoorbeeld het doel van Jewel? Is ze daadwerkelijk de laatst overlevende? Hoe zal de toekomst van de aarde eruit komen te zien?
- Al vroeg in het ontwikkelproces werd besloten om een vrouw als protagonist te kiezen. Ze paste bij de wereld die ze willen creëren en het verhaal dat ze willen vertellen.
- Het idee van ReCore en het hoofdkarakter komt niet naar voren vanuit één idee, vanuit één film, TV-serie of andere media. In plaats daarvan zijn er vele invloeden, vele ervaringen, scenes en herinneringen die samen komen.
- Het is voor een ontwikkelaar erg makkelijk om zich te richten op elementen uit andere games die zichzelf reeds bewezen hebben. Geheel voorkomen doe je dit dan ook niet, invloeden uit andere titels zul je altijd blijven houden, waarbij titels als Monster Hunter, Pokémon, Animal Crossing, Zelda en Metroid als eerste bij hem boven komen drijven.
- Hoewel het van tevoren niet de intentie van de ontwikkelaar was spitst ReCore zich niet op één genre of één leeftijd. Het heeft dan ook de potentie om een brede doelgroep te bereiken.
- In de trailer zagen we Jewel met haar robothond die zijn leven voor haar opgaf. Zijn ziel bleef hierbij bewaard en in een andere robot geplaatst. Het is dit moment waarvan hij denkt dat mensen erop zullen reageren. Of je nu zelf een hond hebt of niet, velen voelen dat het dier de beste vriend is van de mens. Het doel vanuit de game zal dan ook worden om een emotionele factor te integreren, iets wat ze al in de trailer naar voren wilden brengen. Uiteindelijk moeten we ReCore dan ook niet simpelweg zien als een nieuwe 3D actietitel, het heeft een diepere onderlaag.
- Inafune wil nog niet zeggen of de hond ook speelbaar is. Tussendoor luisteren ze naar de feedback en hoe meer meningen ze vergaren, hoe meer ze hierop door kunnen gaan gedurende het ontwikkelproces. De uiteindelijke beslissing moet echter wel meer worden dan een cool idee, er moet een betekenis achter zitten.
- ReCore is momenteel veertien maanden in ontwikkeling.
|