Ontwikkelaar Yager Development werkt momenteel aan Dead Island 2 en Dreadnought nadat ze in 2012 Spec Ops: The Line hadden ontwikkelt. Deze game was geen financieel succes, hetgeen de studio heeft doen besluiten om zich te distantiëren van hun eerdere project.
De studio noemt de vijf jaar dat ze aan het project werkten een 'hel', waarna de game op financieel gebied ook een flop bleek. Het resultaat hiervan is dat ze zich nu zoveel mogelijk distantiëren van de game, het is de enige manier waarop ze gesprekken met uitgevers konden voeren over toekomstige projecten zonder in de problemen te komen.
Toch kijkt de studio niet alleen maar met nare gevoelens terug, ze zijn er trots op dat de game de studio bij velen bekend heeft gemaakt. Ze hebben tegelijkertijd lering getrokken uit de ontwikkeling, zo zullen ze waarschijnlijk niet nog eens een shooter maken met een militaire stijl. Volgens managing director Timo Ullman kunnen ze simpelweg niet concurreren met de grotere ontwikkelstudio's, tevens is art director Mathias Wiese blij dat ze nu een game binnen een andere setting kunnen maken. De ontwikkeling van Spec Ops: The Line was volgens hem mentaal uitputtend, juist door het zware bronmateriaal dat ze aan moesten halen om de verhaallijn te realiseren.
Om zich te distantiëren van Spec Ops: The Line werken ze momenteel aan de space shooter Dreadnought, een game die ze 'een optimistische oorlog' noemen. Je zult er dan ook geen bloed, geen lichamen en geen dode vrouwen of kinderen tegen komen.
|