Enkele genres zijn op de PlayStation Portable nog maar bitter weinig vertegenwoordigd, één van deze genres is het First Person Shooter genre. Konami pioniert met Coded Arms in dit genre op de PSP. Is de eerste PSP shooter een succes of niet?
Laat ik allereerst zeggen dat ik altijd mijn twijfels heb gehad bij shooters op handhelds en dat deze twijfels tot nu toe altijd gegrond waren. De shooters die op de consoles uitkomen hadden ook wat tijd nodig om me te overtuigen en daar is het hen wel gelukt. Misschien wordt het met de PSP eens tijd om de brug tussen die twee op te lossen. Vol verwachting stop ik Coded Arms dan maar in mijn PSP. Men belooft echte 3d graphics en actievolle gameplay. Het intro filmpje met wat gameplay beelden belooft al wat goeds.
Het verhaal word je netjes uitgelegd, de link tussen het menselijke brein en computers is gelegd, hackers maken hier leuk gebruik van en warempel, jij bent zo'n hacker. Met alle risico's van dien betreed je verschillende virtuele werelden en onderweg schiet je alles kapot om zo naar het volgende level te komen. Na het filmpje neem je kennis met de menustructuur. Deze is wat karig uitgebeeld, maar zorgt wel voor overzichtelijkheid en past binnen de stijl. Beginnen met de singleplayer mode dan maar.
|