Eerder deze week kwam er veel informatie naar buiten over het aankomende Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, waarbij er met name veel aandacht uit ging naar de lengte van het spel. En dit was niet in positieve zin.
In Game Informer was te lezen dat de game in twee uur uit te spelen is, waarvoor Kojima Productions veel kritiek kreeg. Designer Jordan Amaro tracht de lengte, in relatie tot het prijskaartje dat aan de game hangt, in gesprek met GameSpot te verdedigen door Journey en Dear Esther te benoemen. Deze games staan eveneens niet bekend om hun lengte, maar worden door velen wel meesterwerken genoemd. Hoewel hij de zorgen van de fans kan begrijpen is de gehele reactie op de spelduur volgens hem wel versterkt: "This smearing will not stain and affect what we’re aiming to achieve with MGS, the game industry in Japan, or video games as a whole.”
Via Twitter laat ook Kojima zich uit over de situatie. In een reactie geeft hij aan dat er naast de hoofdmissie in Metal Gear Solid V: Ground Zeroes tevens vijf Side Ops zijn. Alle missies bevatten verder 'Trial Records', waarbij spelers online tegen elkaar kunnen concurreren. Tevens geeft Kojima aan dat de game niet, in tegenstelling tot het verleden, lineair is. Het moet gamers uitnodigen om het spel meermaals te doorlopen zonder dat ze hun plezier verliezen.
|