Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Tomb Raider op 1080p 60fps op één console


Door Joni Philips op 24-01-2014 om 08:23
Bron: VG247

Momenteel ontwikkelt Crystal Dynamics een PlayStation 4 en Xbox One-versie van hun PC, PlayStation 3 en Xbox 360 hit Tomb Raider. De game verschijnt eind januari onder de naam Tomb Raider: Definitive Edition.

Beide versies zullen op een resolutie van 1080p lopen, maar er zal een verschil in framerate zijn. Square-Enix heeft namelijk aangekondigd dat de Xbox One versie zal lopen op de standaard 30 fps terwijl de PlayStation 4-versie zal lopen op 60 fps hoewel de framerate niet continu hierop zal lopen.
    For most of your play, and during action scenes, the Xbox One build will sit on around 30 fps. On the other hand, the PlayStation 4 build will attempt to hit 60 fps as often as possible, and does a pretty good job of doing so, but does have slight dips under 60 fps during certain scenarios.


08:23  Launchtrailer Might & Magic X Legacy
08:23  Yaiba: Ninja Gaiden Z loopt vertraging op
 Reacties (23)
 Pagina: 1
PwnStrike op 24-01-2014 om 09:11 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Positief nieuws voor PS4 bezitters. Maar even ter verduidelijking: Het is niet gemiddeld 45 fps zoals de meesten denken. Meestal 60fps en soms 30.

Zuigertje op 24-01-2014 om 09:23 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ PwnStrike:

Staat in het artikel dat het onder bepaalde omstandigheden een beetje onder de 60fps komt:"...but does have slight dips under 60 fps during certain scenarios."

Ik zou meer denken aan dips naar 50fps, niet naar 30. Dus gemiddeld zeker tegen de 60 aan als we het citaat mogen geloven.

Een erg groot verschil tussen 30 en 60... Niet zo best.

Gewijzigd door Zuigertje op 24-01-2014 om 09:25

Yakuo op 24-01-2014 om 09:40 [Niv: 22 / Exp: 1080]
HEIL PS4

Disker op 24-01-2014 om 10:06 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@PwnStrike :

Nee er werd aangegeven (niet alleen in dit bericht).
Dat de PS4 loopt op 55/60 fps . En heeft af en toe een dipje richting de 45/50 fps in "bepaalde scenarios" (wat zeer sporadisch is van wat ik heb gelezen) maar afgezien van dat loopt het spel mooi op de 60 fps

Voor de Xbox geld het volgende van wat ik allemaal heb gelezen. De Xbox loopt op 30/35 fps, deze kan oplopen tot rond de 45 fps in omgevingen waar bijna niks is qua effecten en of objecten de zogenoemde "empty environments".

Dit komt allemaal omdat het spel een unlocked frame-rate heeft. Dus de console's kunnen maximaal presteren binnen de grenzen van deze build van de engine en eventuele optimalisatie, er zijn dus geen restricties. (ben zelf geen van van een unlocked frame-rate)


@ Joni:

De bron klopt niet en verwijst mij door naar een site bomvol met reclames

Gewijzigd door Disker op 24-01-2014 om 10:23

Nelus op 24-01-2014 om 10:33 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Frame drops tussen 60 en 45 ga je echt niet merken. Als het bij Xbox 360 minimaal 30 is en voor de rest er boven, is het ook nog niet hinderlijk. Maar echt onder 30 en 25fps, dat merk je wel wat sneller.

Gast (188.207.110.xxx) op 24-01-2014 om 10:52
@ nelus:

Als een spel op 30 draait dan merk je het meteen. Bij snelle games zoals quake en UT heb je rond de 100 nodig. Bij warcraft 3 bijvoorbeeld kon je de 60fps cap verhogen naar 120, enorm verschil voor dota1.

30 is echt heel weinig, ik ging ervanuit dat we dat konden achterlaten met deze generatie. Helaas.

No'tje op 24-01-2014 om 10:57 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Ik vind dit lomp. Waarom dan nog moeite doen om de game over te brengen?

Redneckerz (Redacteur) op 24-01-2014 om 10:58 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Disker:
Heb de bronlink aangepast. Zou nu correct moeten verwijzen

PwnStrike op 24-01-2014 om 11:16 [Niv: 27 / Exp: 1374]
@Gast (188.207.110.xxx),

Als jou PC monitor 60hz is, is alles boven de 60fps onnodig want het maximale is dan ook maar 60fps. Zelfs al is je spel 100 fps. Je ziet er maar 60 van...

Gast (31.151.83.xxx) op 24-01-2014 om 11:27
Update: A Square Enix spokesperson issued the following statement to IGN: "Both platforms offer the same outstanding Tomb Raider experience. Delivering the core Tomb Raider gameplay at native 1080p and running at 30fps was always our primary goal given the type of experience Tomb Raider is and the exploration we want players to do. Anything beyond 30fps for this version is gravy."



Bever Warrior op 24-01-2014 om 11:37 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar ik kies voor de PS4-versie, mede hierom.

Gast (80.65.127.xxx) op 24-01-2014 om 11:40
@ Gast 31.151.83:

Dit verteld toch niks anders en was toch al bekend? Dit was al meegenomen in mijn bericht en volgens mij ook al in dit bericht.

Disker op 24-01-2014 om 11:40 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Ik ben hierboven.

Dresje op 24-01-2014 om 12:06 [Niv: 18 / Exp: 902]
@PwnStrike
Hz & Fps hebben NIKS met elkaar te maken hoor
Hz heeft meer met kwaliteit te maken en fps heeft alleen met snelheid te maken

1st je huiswerk doen voordat je wat zegt

Xavior op 24-01-2014 om 12:13 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Klinkt inderdaad als of de gast iets meer ervaring moet opdoen in hz en fps. Anywho je bent er wel lekker mee als je een xbone hebt, de 360 versie is dan eigenlijk het zelfde maar dan zonder de dlc... Maar goed, ik heb destijds de beste versie gespeeld (pc) en vond het geen tomb raider, deze zalik dus zeker niet gaan halen.

Gast (62.238.138.xxx) op 24-01-2014 om 12:31
Er zullen steeds meer van deze berichten gaan komen

Xavior op 24-01-2014 om 12:49 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Het enige spel waar ik echt de 60 fps merkte was F-zero gx, ik speel eigenlijk nooit meer online dus ik ervaar het niet echt met shooters en de dayZ mod voor arma 2 heeft het al moeilijk genoeg onder 30 fps. Tijd dat deze stand alone gaat uitkomen.

Disker op 24-01-2014 om 12:55 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@ Dresje :

Dan zou ik jouw uitleg graag tegemoet zien. In de context die Pwnstrike uitlegt klopt het wel degelijk. En zie het nergens vertellen dat het met "elkaar te maken" heeft. Maar om daar nog even op in te haken, het heeft wel met elkaar te maken in de zin van als je de beste kwaliteit wilt.

Nog een voorbeeld. Refresh rate is ontzettend belangrijk als je optimaal wilt genieten.
Een te hoge fps met een te lage hertz monitor is ook niet ideaal, dan komt er over het algemeen screen tearing. Hiervoor is dan Vsync weer ontworpen

Omdat ik de laatste tijd voor mijn gevoel teveel tik en er nu niet altijd zin meer in heb geef ik je even een linkje.

http://www.tweakguides.com/Graphics_7.html

Lees dit maar even door.

Dus eerst je huiswerk doen

PwnStrike op 24-01-2014 om 13:31 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Dankjewel voor het uitleggen Disker. Ik zei het zelf misschien een beetje verkeerd omdat ik niet veel tijd had om te typen + ik zat op mijn telefoon. (Dat voelt altijd anders) Het staat er misschien niet precies, maar het komt wel neer op het feit dat meer dan 60 fps onnodig is bij een 60hz monitor.

Nelus op 24-01-2014 om 14:24 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Warcraft, UT en DOTA vind ik slechte voorbeelden voor het verschil tussen 30 fps en 100fps. Bij DOTA is er zoveel shit op je scherm dat je 60fps nodig hebt om stabiel te draaien, gezien veel actie kan zorgen voor FPS drops. Warcraft same story. UT is een heel snel spel. Maar ik vind het knap als je FPS verschil merkt tussen 60fps en 100fps.

Het verschil tussen 30 en 60 merk ik ook heel erg. Maar als een spel 30fps stabiel draait zonder frame drop, vind ik het ook niet erg.

Kijk bijvoorbeeld naar films. The Hobbit 2 heb ik in IMAX gezien met een hogere framerate (films hebben 25fps en deze had veel meer). Om nou te zeggen dat het beter is omdat er een hogere FPS is, nou nee.

Gast (188.207.81.xxx) op 24-01-2014 om 14:59
@ nelus:

Het verschil is er zeker zoals je nu aangeeft, of je het boeit is een tweede.

Ik heb the hobbit in imax 3d hfr (48hz) gekeken en het verschil is er, ik zelf vind het veel beter. Je kunt de chaotische aactiescčnes veel beter volgen.

Je merkt het heel goed bij games met een lange viewdistance zoals gta4 en the Witcher 3. Daar loopt alles zo lekker smooth in de ganeplaytrailer.

Joni Philips (Eindredacteur) op 24-01-2014 om 15:17 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
@Gast31: Inderdaad, ze willen eigenlijk benadrukken dat we de 1080p 30 fps niet als teleurstelling moeten zien. Dat was hun doel, ze hebben gewoon meer bereikt op beide platforms.

Gast (86.86.217.xxx) op 25-01-2014 om 09:26
Jammer van al die ophef voor een spel wat alleen is opgepoetst en weer 60 euro kost |(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tomb Raider: Definitive Edition
Type:
Game
Releasedatum:
31-01-2014
Ontwikkelaar:
Crystal Dynamics
Uitgever:
Square Enix
Media:


Meer media