Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Phantom Pain map grootser dan Ground Zeroes


Door Rene Groen op 01-01-2014 om 10:38
Bron: Twitter

De opzet voor Metal Gear Solid V moge inmiddels duidelijk zijn: het spel is opgesplitst in Ground Zeroes en The Phantom Pain, waarbij eerstgenoemde als proloog dient. De verschillen tussen de twee verduidelijkt Hideo Kojima nog eens via Twitter.

Een gelijkenis tussen de twee titels is dat beide uitgave een open wereld bevatten, echter zien we hier tevens een verschil in. Volgens Kojima is de wereld van The Phantom Pain 'honderden malen groter' dan het speelveld in Ground Zeroes. We moeten de proloog dan ook vooral zien als een introductie op het grotere geheel:
quote:
“GZ is both a prologue to the MGSV story and, at the same time, a tutorial for a new MGS, which transitions to sneaking simulator. With that said, GZ has a relatively small field as compared to the main game (which is hundreds of times larger) without time zones changing in real-time. However, each mission offers different time zones with different playstyles.”

Kojima geeft verder aan dat de verschillende consoles een uitdaging vormen op het gebied van controls. De verschillende framerates bepalen het gevoel van realisme, toch zal Snake op ieder platform het gevecht aan gaan.


10:45  Tomb Raider: Definitive Edition voor volle mep
00:00  Gamed wenst iedereen een prettig 2014
 Reacties (17)
 Pagina: 1
dantekloon op 01-01-2014 om 12:10 [Niv: 186 / Exp: 9289]
Kojima had de serie niet moeten verneuken en voorakl niet Multi-platform, je kon duidelijk zien dat de graphics achteruit gaan als je een game Multi-platform uit brengt, MGS4 was echt adembenemend en kon geen enkele andere game tegen aan. Maar revengeance vondt ik echt slecht qua graphics en gameplay. En dat zou met Phantom Pain en Ground Zero's niks anders worden

Daarom zijn de graphics tijdens het spelen van Final Fantasy XIII ook veel slechter dan de scenese in de game. Laat het gewoon op de Playstation wat Kojima sinds MGS1 al deed.

Traxx op 01-01-2014 om 12:19 [Niv: 40 / Exp: 2007]
Zo ook mijn gedachte "dantekloon" Allen op de PS4 uitbrengen was slimmer geweest want dan haal je het maximale uit een console ipv gelimiteerde worden door de andere consoles..

Gast (83.134.158.xxx) op 01-01-2014 om 13:22
@dantekloon: Revengeance is zelf niet gemaakt door hen... Welke referentie heb je dan dat MGS slecht zal zijn multiplatform? Ik zal hem kopen op de PS4, maar daarom verwacht ik geen lagere kwaliteit, omdat het ook op de xbox one te spelen zou zijn...

Gast (62.238.138.xxx) op 01-01-2014 om 14:10
Dus Ground zero word een heel intense hollywood game en Phantom pain een rpg stealth shooter...

Gast (82.168.247.xxx) op 01-01-2014 om 15:16
Mgs is gwn vet. Als je niet wilt spelen koop, je ze niet. Je mist alleen een fokking vette game met awesome verhaal. Openworld is ook geweldige innovatie.

GekooktEi op 01-01-2014 om 15:18 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Gast 62

Toch zegt men wel dat GZ qua gameplay een soort tutorial wordt voor 'het nieuwe MGS', dus ik denk wel dat ze grotendeels dezelfde gameplay laten zien.

Hoewel de uitdrukking 'hundreds of times larger' me wel benieuwd maakt of GZ belachelijk klein wordt, of PP belachelijk groot.

dantekloon op 01-01-2014 om 16:35 [Niv: 186 / Exp: 9289]
gast 82.168.247
Ik speel ze al niet meer sinds Revengeance, dat was niet echt meer de Metal Gear Solid dat ik kende, ben er dus mee gestopt net als met Silent Hill en Resident Evil.

Heb nog wel Metal Gear Solid de gehele collectie op de PS3, en de Acid delen op PSP.


Gast (77.164.30.xxx) op 01-01-2014 om 17:29
wow dantekloon sinds Revengeance niet meer!!!! maar vind et jammer dat mensen liggen te janken om niks dit wordt gewoon een uitstekende game

Gast (82.168.247.xxx) op 01-01-2014 om 17:32
Dit wordt denk ik ook een toffe game. Revengeance heb ik ook niet gespeeld maar dat is ook overduidelijk een dmc Style spinoff, dus geen echte mgs.

Stammetje91 op 01-01-2014 om 17:55 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik vind het vooral belachelijk dat Revengeance als een MGS game gezien word door mensen. Het is niets meer dan een spin-off, die je los moet zien van MGS als serie.

dantekloon op 01-01-2014 om 18:38 [Niv: 186 / Exp: 9289]
Gast 77.164.30
Ook heb ik Portable Ops en Peace Walker nooit gespeeld.

Gast (77.164.30.xxx) op 01-01-2014 om 18:42
portable was nah maar peace walker is na mij mening een van de beter

Big Stupid Jellyfish op 01-01-2014 om 19:24 [Niv: 9 / Exp: 459]
Want als een serie multiplatform gaat is het gelijk verneukt natuurlijk. De enige reden waarom Final Fantasy XIII zo hard zoog was vanwege Xbox natuurlijk, het hele design moest natuurlijk omgegooid worden naar iets wat hard zoog wilde het draaien op een inferieur platform. Hetzelfde zal gebeuren met MGS natuurlijk, alle integriteit van Kojima is weg hierdoor. PLAYSTATION 4 LIFE JWZ WOLLAH

Maar even serieus: Ik snap niet waar mensen het vandaan halen dat multifplatform games zogenaamd altijd inferieur zullen zijn aan exclusives. Het voorbeeld wat dantekloon oproept (Final Fantasy XIII) is lachwekkend gezien het erg laat in de ontwikkeling werd besloten dat er ook een 360-versie zou komen en dat deze pas ontwikkelt zou worden zodra de PS3-versie af was, waardoor er dus niets verloren is gegaan aan de "originele" versie van een belabberd slecht spel.

Als er geen reden is om een game niet te porten zou het een slechte beslissing zijn om dit niet te doen. MGSV wordt qua design een stuk anders dan de voorgaande delen, zeer waarschijnlijk een stuk minder cutscene-heavy dan MGS4 waardoor een 360-versie ook gewoon mogelijk is. De verschillen tussen PS4 en XOne zijn vandaag nog niet goed te merken en dit zal tijdens ontwikkeling ook vrijwel geen verschil maken, dus een XOne-versie is ook gewoon een no-brainer. Als je een game niet meer wilt spelen/kopen omdat het een multiplatform game blijkt te zijn hou je alleen maar jezelf voor de gek. Kojima, Konami en elke andere dev/uitgever boeit het geen moer als ze hun zogenaamde "trouwe" fans verliezen omdat ze een beetje butthurt zijn, die verloren verkopen zullen toch vervangen worden door tig nieuwe fans

Als je echt wilt hoeren naar graphics bouw je maar een mooie PC, hoef je bij consoles niet voor aan te kloppen. Ik zal nooit begrijpen wat er omgaat in het hoofd van een arme fanboy, maar koppigheid is het enige wat ik er ooit van terugzie, zeker met argumenten zoals in de eerste comment hier.

Gast (77.175.168.xxx) op 01-01-2014 om 20:10
@stammetje het is door Kojima Productions zelf, Wiki, Metal Gear Wiki bevestigd dat MGR een direct sequel is van MGS4. Jammer zelf had ik dit niet gewild maar na Peace Walker had ik al geen hoop meer...

GekooktEi op 01-01-2014 om 21:55 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Gast 77.175.168.xxx

Een spin-off betekent niet per se dat het door anderen wordt gemaakt, maar wel dat je het als een 'andere' serie of installment moet zien.

Oh, en 'direct sequel' betekent dat het in de tijdlijn van de games direct volgt na de gebeurtenissen van het vorige spel. Zo is MGS: Portable Ops een direct vervolg op MGS3, maar ook die zou ik niet zien als vol deel in de serie. Het is een direct vervolg door de verhaallijn. PW volgt weer op PO, en MGS5 volgt daarop als ik het niet verkeerd heb.

Gast (77.175.168.xxx) op 02-01-2014 om 00:01
Ja dat klopt zoals ik zei is dat bevestigd. Het verhaal is deel van de MGS universe een post Patriots verhaallijn.

Gast (194.29.70.xxx) op 06-01-2014 om 10:19
Revengeance was toch ook geen MGS? T was toch Metal Gear (minus de solid)?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Type:
Game
Releasedatum:
20-03-2014
Ontwikkelaar:
Konami
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media