Tijdens deze E3 kregen we al veel indrukwekkende titels te zien, waarbij ook Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain veel indruk maakte. Toch geeft Hideo Kojima aan dat dit nog niets was.
In een interview met Polygon geeft de bedenker van de Metal Gear Solid serie aan dat er voor de trailer een PC gebruikt werd waarop de Fox Engine loopt. Als richtlijn worden hierbij de huidige generatie consoles gebruikt en vanaf daar kijken ze verder hoe ze dit over kunnen zetten naar de nieuwe generatie spelcomputers:
quote: "We're using the current-generation as a [guideline]. While we were developing on current-gen, next-gen came long. We're really trying to reach the peak of the current generation right now — 360, PS3 — and then see how much we can take it up for the next-generation."
Kojima voegt toe dat de presentatie van de game meer samenhing met de huidige generatie op het gebied van models en textures. Op een later moment zullen ze dieper in gaan op de next-gen versies, waarbij deze versies er beter uit zullen zien als de getoonde trailers die we op de E3 zagen. Ze richten zich in deze versies onder andere op zestig frames per seconde en hogere resoluties. Hiernaast zullen alle versies interactie krijgen met mobiele telefoons en tablets, waardoor je op ieder moment van de game kunt genieten.
Kojima voegt verder toe dat dat de game minder cutscenes heeft dan Metal Gear Solid IV, mede omdat het spel zich nu afspeelt in een open wereld. Tussen de games trekt hij de volgende vergelijking: de eerste vier delen zijn te vergelijken met films, terwijl The Phantom Pain te vergelijken is met een TV-serie, bestaande uit losse afleveringen.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain heeft nog geen datum maar zal verschijnen op de Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One en PlayStation 4. Een PC versie is mogelijk, maar als deze al verschijnt is dit na de consoleversies.
|