Bij indie-ontwikkelaar 22 Cans lanceerde Peter Molyneux de PC en iOS-game Curiosity: What's in the Cube, een grootschalig experiment waarin alle spelers wereldwijd samenwerken om een grote kubus open te maken door kubus per kubus weg te klikken waarna één speler het geheim kan ontdekken.
Enkele dagen geleden liep het experiment af en mocht één speler het geheim ontdekken; waarna Peter Molyneux dat geheim onmiddellijk voor de hele wereld bekend maakte. Molyneux begrijpt het concept 'geheim' dan ook niet. Curiosity-winnaar Bryan Henderson zal echter niet mogen klagen, het geheim was namelijk dat de winnaar de grote baas werd van GODUS, de nieuwe game van 22 Cans. In de game is elke speler god, maar boven deze goden staat één God die de algemene spelregels bepaalt en alle macht heeft.
Origineel leek dat een levenslange prijs te zijn, maar Molyneux heeft nu onthuld dat andere spelers op een gegeven moment de macht krijgen om hun almachtige god te verwerpen en diens kracht over te nemen. Als almachtige God van Godus zul je dus steeds op je hoede moeten zijn. Om ervoor te zorgen dat Henderson van zijn prijs kan genieten, zal deze mogelijkheid echter pas na enkele maanden toegevoegd worden.
|